Hallo papa’s en mama’s,
Misschien een beetje een gek topic maar ik merk dat ik er toch wel een beetje mee in m’n maag zit..
Mijn zoontje gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf. Hij is eigenlijk enorm makkelijk. Vraagt weinig aandacht, vermaakt zichzelf en vindt alles wel zo’n beetje leuk. Ze besteden daardoor minimaal aandacht aan hem (is al vaker gezegd en is ook best tot op bepaalde hoogte).
Afgelopen week hebben we hem opgehaald en toen kregen we te horen dat hij 2 kindjes zou hebben gebeten. De dag erna weer 1 kindje. In alle gevallen hebben ze niets gezien. We hebben geen idee dus wat er gebeurde behalve dat hij gewoon vrolijk was en dat het andere kindje enkel rode plekken achteraf had (dus geen tandjes). Nu is hij net 14 maanden en in mijn beleving dus nog best jong als het gaat over ‘straffen’. Ze spreken hem er op aan en zetten hem vervolgens apart in het babydeel wat hooguit 1,5 bij 1,5 is. Woensdag hebben we hem dus opgehaald terwijl hij daar alleen zat.. afgezonderd van de rest en het was echt al een tijd ervoor gebeurd.
Nu ben ik echt de eerste die het opgelost wil hebben maar ik merk zelf met spelen met ons of met kinderen van vrienden van ons dat hij vaak speelt met z’n mondje open en hij kan (na het plaatsen van buisjes ongeveer een maand geleden) pas net zelf lopen. Het is allemaal nog bijzonder onstabiel. Dus hij botst soms en valt en staat ook gewoon weer op. Naar ons probeert hij ook kusjes te geven maar dat doet hij dus met z’n mondje open.
Ik wil zeker dat ze hem aanspreken maar zeggen ‘lief zijn’, zegt dat kind natuurlijk helemaal niets. Daarnaast ben ik het eigenlijk echt niet eens met het afstraffen en alleen zetten. Bijt hij overigens wel bewust dan moeten we daar zeker iets mee maar apart zetten (de halve middag) is denk ik niet de oplossing. Iemand ervaring of een idee? Wel aankaarten of niet?
Overigens gebeurt het regelmatig dat kindjes daar slaan en schoppen (en echt hard). Ik zeg best vaak er iets van. Onze kleine huilt niet zo snel maar ze zien echt heel vaak er niets van. En dat vind ik voor alle kindjes oprecht vervelend en zielig.
Iemand een idee? Sorry voor het lange verhaal..
Fijn weekend allemaal en bedankt voor je eventuele reactie (en het lezen) 🙏🏽!
Liefs 🌺