15 Reacties

één jaar geleden

Zijn moeder moet hem zelf corrigeren. Klinkt alsof ze geen autoriteit heeft. Mijn zoontje zit ook in deze fase en als hij dit doet spreek ik hem streng toe dat dit niet mag en blijf ik dichtbij om gelijk in te kunnen grijpen als hij het weer probeert. Als hij niet luistert haal ik hem uit de situatie en kunnen de andere kindjes blijven spelen. Maar goed, daar vroeg je niet om. Je kan haar vragen om zelf in te grijpen en als ze dit niet doet zou ik even wat minder met de kinderen afspreken. Haar zoontje komt vanzelf weer uit die fase en hem treft geen blaam.

één jaar geleden

Is die vriendin van je dan wel een goede vriendin? Haar kind slaat jouw kind en dan vind ze dat jij daar wat aan moet doen!?...🙄😒🤨 Zij moet zelf haar kind opvoeden, niet een ander. Lekker makkelijk, het van iemand anders verwachten.

één jaar geleden

Onze dochter slaat sinds kort ineens onze baby uit jaloezie, dus ik heb er helaas zelf ook ervaring mee. Dat slaan is helaas niet direct opgelost (dat gaat razendsnel en onverwacht, dus ik heb 2x niet op tijd kunnen ingrijpen), maar we spreken haar daar wel op aan. Hoe moet ze het anders leren? Ik zou aangeven dat ze niet meer samen zullen spelen tot zij hem wel aanspreekt op dit soort momenten. Dat een kindje het doet is niet raar, maar het gebrek aan corrigeren vanuit de moeder wel. Dat kindje leert dan toch gewoon dat slaan oké is?

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Zijn moeder moet hem zelf corrigeren. Klinkt alsof ze geen autoriteit heeft ...
Ik heb ook besloten om mijn dochter ook even niet meer mee te nemen. Ik vind het erg lastig allemaal.. kijk af en toe slaan dat kan er bij horen maar hij slaat contstant , wilt niks delen, trekt super hard aan haar haren en er word gewoon amper op gereageerd. Ik krijg telkens de opmerking “zeggen jullie er maar iets van dan stopt hij misschien” of oh nou nu kan ik er niks meer van zeggen want het is al gebeurd.

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Is die vriendin van je dan wel een goede vriendin? Haar kind slaat jouw kin ...
Ja dat vind ik dus ook lastig! Ze zegt dat het een fase is maar goed we zijn nu al een berhoolijke tijd verder en hij doet het bij alle kindjes die langs komen.. ze denkt dat het komt omdat het een meisje is en dat hij het bij jongens niet zal doen.. beetje gekkig allemaal. Ook liet mijn dochter het allemaal maar gebeuren volgens haar ( ze is letterlijk 1.5) Pff ja lastig allemaal

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Onze dochter slaat sinds kort ineens onze baby uit jaloezie, dus ik heb er ...
Nee ik snap dat het inderdaad op dat soort vlakken kan ontstaan en onze dochter zal ook vast ooit een keer slaan omdat ze niet wilt delen of iets maar bij hem is het dat hij alleen maar slaat en keihard aan haar haren trekt. Hij was bijvoorbeeld bij ons met Duplo aan het spelen en hij ging het opruimen, mijn dochter wilde helpen maar ze kreeg er een keiharde mep voor terug. En dan is het alleen maar ….dat mag niet. of als ze kleuren pakt hij alles af en ook daar word niks van gezegd. hij maakt dingen stuk& springt op tafels. Ik snap dat het ene kind anders is dan de ander maar hier ligt het gewoon aan duidelijke regels..

één jaar geleden

tegen je vriendin zeggen Kan ik je helpen hiermee? Wil je dat ik met je meedenkt hierin? Want ik merk dat ik nu al denk dat ik mn dochter niet meer meebreng als ik met jou afspreek en dat is niet echt de bedoeling toch?

één jaar geleden

misschien is de podcast van howtotalk wat om te luisteren. In die podcast is een onderwerp over slaan. Wellicht heeft je vriendin er vooral iets aan omdat ze aangeeft dat haar kindje niet naar haar luisterd.

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

tegen je vriendin zeggen Kan ik je helpen hiermee? Wil je dat ik met je me ...
Ja ik zal dat nog een keer proberen, op een nette manier vragen hoe dit anders kan de volgende keer. Is inderdaad zeker niet de bedoeling dat ik haar niet mee neem ivm zijn gedrag alleen afgelopen zondag was ze zo erg aan het trillen dat het gewoon zielig is..

één jaar geleden

Reactie op Rupsje nooitgenoeg

misschien is de podcast van howtotalk wat om te luisteren. In die podcast i ...
Dankje! Ik ga hem even opzoeken en luisteren

één jaar geleden

Reactie op Rupsje nooitgenoeg

misschien is de podcast van howtotalk wat om te luisteren. In die podcast i ...
Ik luister hem nu, heel fijn alleen bij hem is het dus zo hij is niet boos, hij slaat gewoon uit het niks. Als mijn dochter bijvoorbeeld naast hem staat gaat hij al slaan, als ze aan het spelen is dan loopt hij naar haar toe en slaat hij haar. Ook met haren trekken, ze was lief aan het spelen en hij trekt zo een plastic elastiekje uit haar haar.. dat vind ik dus lastig, er is geen frustratie te zien, gewoon uit het niets

één jaar geleden

Ik luister hem nu, heel fijn alleen bij hem is het dus zo hij is niet boos, ...
Je kan hem toepassen in: STOP. Ik begrijp dat je nog niet alle emoties onder controle hebt maar ik kan NIET toestaan dat je (naam) slaat. Of stop ik zie dat je even alleen wilt spelen en dat ze bij je ging staan. Alleen wil ik niet zien dat je slaat. Ze volgende keer zeg je het tegen mama of je zegt stop hou op maar we gaan NIET slaan. Uiteraard je dochter erna direct troosten. Het is frustrerend dat hij slaat/ trekt maar ik ben bang dat je niet meer kan doen dan je grenzen aangeven en die van je dochter. Je kan er zoals je zelf al zei ook voor kiezen om je dochter thuis te laten. Het kindje in kwestie zal niet snel veranderen zonder dat moeder haar best doet om haar kindje wat te leren over zijn gevoelens. Vooral doen waar jij je goed bij voelt!

één jaar geleden

Jeetje wat lijkt me dat een 'lastige' situatie. Het is je vriendin, maar hierdoor lijk je mogelijk meer afstand te gaan voelen, wat ik heel goed begrijp. Ik vind het heel erg bijzonder dat zij vindt dat iemand anders er iets van moet zeggen. Zij is tenslotte de moeder, dus verwacht je ook dat zij er iets van zegt. Mijn zoontje heeft echt veel pit, nergens bang voor en is echt een temperamentvol mannetje. En gaat dus ook echt vol ergens voor. Of het nou afpakken, duwen of slaan is. Ik zie het allemaal voorbij komen. Ik vind het zelf echt mega lastig! Maar ik ben wel zijn moeder en ik vind daar wat van. Ik ben ook de eerste die hem daar gelijk op aanspreekt op wat voor manier dan ook. Het is echt een fase en het ene kind heeft het heel erg en het andere kind bijna niet. Soms voel ik zelfs bijna een 'schaamte' omdat mijn zoontje het echt wel veel doet. Schaamte is misschien niet het goeie woord.... maar ik vind het wel lastig, omdat ik ook weet dat anderen daar snel iets van vinden. Ik zou het gesprek aangaan met jouw vriendin, zonder gelijk te oordelen of aan te vallen. Maar aangeven dat je goed begrijpt dat het een fase kan zijn, maar dat jij jezelf niet geroepen voelt om haar kind te corrigeren of aan te spreken. En je het hierdoor een ingewikkelde situatie vindt. Dat je graag dingen wilt blijven doen als vriendinnen en ook met de kindjes. Misschien zoiets?... ik snap dat het wel mega lastig is om een gesprek hierover aan te gaan. Succes iig🍀

één jaar geleden

Moeder zelf moet hem corrigeren. Ik accepteer het echt niet als mijn kind iemand slaat of geslagen word

één jaar geleden

Mijn zoontje slaat of duwt soms ook kindjes, ik leer hem wel dat dit absoluut niet mag en zeg dat hij wel mag aaien en knuffels geven