Hoi mama’s!
Hoe gaat het met jullie?
Hoe zorgen jullie voor balans?
Ik hoop meer inzicht te krijgen van andere werkende mamas die ook geen netwerk hebben en een fulltime werkende man.
Mijn dochtertje is bijna 2 jaar. Sinds 1 jaar gaat ze naar de kinderopvang. Sinds kort 3 dagen per week.
Ik probeer sinds januari mijn schoonheidssalon weer vol te plannen, maar elke keer wordt ik weer terug getrokken.
Het eerste kwartaal kwamen mijn klanten niet opgang, meldde zij zich veel ziek, was ik chronisch moe ook. Kreeg ik opeens een Energierekening van €500.- thuis. Ik kan mij voorstellen dat mijn klanten ook zulke rekeningen kregen en financiële angsten hadden.
Sinds april gingen rekeningen omlaag en het zonnetje schijnen. Ik begon het drukker te krijgen en was ook super gemotiveerd om de salon weer op te pakken.
Sindsdien moet ik elke keer mijn klanten verzetten, omdat ik thuis zit met een ziek meisje. Corona, middenoor ontsteking, weer koorts, nachtangsten, hoesten. Elke keer heeft ze weer iets nieuws.
Het is nu zo erg dat ik zo erg die druk voel dat ik mijn klanten weer moet bellen, mijn agenda nog voller wordt, ik niet meer kan slapen van de stress. En overspannen geraakt ben.
De salon levert nu bijna niets op, mijn vriend moet ons financieel helemaal dragen, thuis kan ik de ballen niet meer hoog houden, ik voel mijn eigen lijf niet meer. Mijn dochtertje doe ik tekort voor mijn gevoel.
Ik sta nu op het punt de salon tijdelijk te stoppen zodat mijn gezin er niet verder onder lijdt, maar het voelt echt als falen. Misschien ben ik er bijna en heb ik het net niet lang genoeg vol gehouden, al ben ik nu al 2 jaar aan het strijden met het gevoel overal te kort aan te doen.