9 Reacties

2 jaar geleden

Wij hadden laatst deze geleend. Hierdoor zit het kindje op je schouders en dus boven je eigen zwaartepunt, waardoor je niet gaat hellen naar achter/moet corrigeren. Hij was er nog net iets te klein voor eigenlijk, maar lijkt me als hij groter is ideaal

2 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/nl/p/minimeis-kinddrager-schouderdrager-geel/9300000068129665/?Referrer=ADVNLGOO002031-ZSTYKQT2A265E-599950825336&gclid=CjwKCAjwx7GYBhB7EiwA0d8oe5yVAN3s56tbOTbqWAXq9bkjScK8xgC8hWw_CUc5SaCxs4OczuPS1BoC8RUQAvD_BwE

2 jaar geleden

Wij hebben de Vaude baby drager van familie geleend, nieuw echt belachelijk duur maar wél echt heel fijn en goed. Compacter en iets lichter dan de Osprey (andere kant van de familie heeft die - hier veel wandelaars 😅), de Osprey heeft wel een betere constructie voor de zonnekap. Ze staan zo nu en dan ook op Vinted en Marktplaats. Is even zoeken, en daarna even een beetje schoonmaken, maar dat maakt het wel een stuk betaalbaarder!

2 jaar geleden

Ik heb onlangs de Deuter Kid Comfort Pro besteld (285 euro, maar ook geregeld op marktplaats te vinden). We zijn geen professionele wandelaars maar we zijn wel van plan om wat langere hikes te maken met hoogteverschillen. De Minimeis (of soortgelijk) zou ik niet doen voor hikes, lijkt me niet ergonomisch genoeg.

2 jaar geleden

Ik zou voor een goede draagzak of draagdoek gaan via een consulent. Dat is denk ik zowel voor jezelf als je kindje het meest comfortabel.

2 jaar geleden

Wij hebben die van osprey omdat we zagen dat onze dochter daar het beste in zat. Hij is idd duur, maar de kwaliteit is goed, er zitten veel handige dingen op/aan, hij zit goed en dochter zit er goed in. Ga vooral naar een winkel om ze te proberen. Dan kun je zelf ervaren wat voor jou en je kind prettig is.

2 jaar geleden

Wij hebben die van osprey omdat we zagen dat onze dochter daar het beste in ...
Ook die van Osorey en heel tevreden over! Gekocht bij bever

2 jaar geleden

Wij hebben de Deuter, gekocht bij Bever. We zijn er als actieve hikers erg blij mee mááár onze dochter kan er niet goed in slapen want haar hoofd krijgt amper steun. Dus als we écht ver willen wandelen neem ik eigenlijk altijd nog de draagzak mee en slaapt ze op mijn rug in de draagzak met haar hoofdje volledig ondersteund.

2 jaar geleden

Kijk vooral ook op marktplaats, 2ehands zijn ze vaak nog helemaal prima! Zeker om uitzoeken wat je fijn vindt. In onze optiek belangrijke overwegingen: Belangrijk is een goede voetsteun, goede omsluiting van het lichaam (van jouw en je kind) en ondersteuning voor een dutje. Verder een zonnekap en het liefst een regenhoes die tot over de beentjes heen gaat, tenzij de kans minimaal is dat je in regen loopt. Een stevige standaard is fijn, maar minder belangrijk. Je gebruikt het maar kort. Je kindje moet je er, voor de veiligheid, niet in laten zitten als de rugzak los staat. De zithoek is dan ook anders en het kan vrij gemakkelijk om vallen. Deuter, Vaude, Osprey en Thule hebben hele fijne rugzakken van hoge kwaliteit die ook 2ehands goed te halen zijn. Wij hebben de nieuwe van Thule (wel erg veel geld) maar wij wandelen veel en ver. Het voordeel van de Thule rugzak vinden wij dat het kindje ook wat ruimte voor zich heeft zonder dat het je balans verstoord. Door deze extra ruimte kan er een knuffeltje ofzo mee, wat voor onze zoon heel belangrijk is.