10 Reacties

7 maanden geleden

Zou je verwachten van iemand die langdurig ziekgemeld is en per ongelijk zwanger wordt om een abortus te ondergaan?? Nee, natuurlijk niet! Gewoon voor gaan, ze mogen je er niet om ontslaan.

7 maanden geleden

Ik denk dat je relatie en jouw eigen mentale toestand toch wel oke moet zijn om 2de kindje te verwelkomen (mijn mening) maar als het is door uitdaging op het werk dat je thuis zit, is dit da niet van toepassing op je prive. Ik zou er niet mee inzitten tov werkgever.. Natuurlijk moet het wel financieel lukken. Tegen dat je zwanger bent en kindje er is, zit er ook alweer tijd tussen natuurlijk.

7 maanden geleden

Snap helemaal dat je daarmee stoeit. Ik ben zwanger geraakt toen ik 2 maanden ziek thuis was door lichte burnout klachten. Naast het feit dat ik twijfelde of het handig was en of ik het mentaal aankon vond ik het ook erg lastig om mij niet schuldig te voelen tegenover mijn werkgever. Ik had wel een aflopend contract en aangezien het zicht op herstel (los van de zwangerschap) nog even zou duren is mijn contract niet verlengd. Ik heb uiteindelijk niet eens gemeld dat ik zwanger was. Lastig is het wel, zit nu in de ziektewet bij het uwv en moet het dus doen met 70% van het inkomen wat ik had. Gelukkig is het uwv wel redelijk en verwachten zij niet dat ik voor mijn zwangerschapsverlof nog herstel, laat staan met een nieuwe baan ga beginnen. Het geeft een hoop rust dat ik nu de komende tijd verzekerd ben van een ziektewetuitkering en daarna een uitkering tijdens mijn verlof. Daarna wordt opnieuw gekeken naar mijn ziektebeeld en of ik dan weer ziektewet krijg of ww. Nu voel ik me mentaal steeds beter en kijk ik enorm uit naar de kleine. Hoe het met werk gaat lopen zie ik daarna wel weer. Als jij een vast contract hebt, kom je waarschijnlijk niet eens in deze situatie en eerlijk als jouw wens voor een tweede in vervulling mag gaan kan het je ook weer veel mentale kracht geven!

7 maanden geleden

Reactie op xJoyce

Snap helemaal dat je daarmee stoeit. Ik ben zwanger geraakt toen ik 2 maand ...
Ik zit momenteel met een probleem zoals jij een beetje. Als in niet helemaal haha. Ik heb een tijdelijk contract gekregen omdat ik rugklachten heb en ze bang zijn ik teveel verzuim ( werk in de zorg). Al meer dan een jaar voel ik mij giga burn out en trek ik het eigenlijk helemaal niet maar durf me niet ziek te melden omdat bang ben dat mn contract dan al helemaal niet word verlengd. Ik ben begonnen aan een fertiliteit traject voor een 2e kindje. Enigszins voel ik aan alles dat ik me moet ziek melden ookal ben ik dan mijn baan kwijt maar ik vind het dan ook zo gek dat je dan straks wel zwanger bent idd. Alle meningen die je dan gaat krijgen. Anderzijds is het je eigen leven en heb ik niet fe luxe keuze om een kindje te plannen ivm PCOS. Zo lastig allemaal. Hoe ging jjj hiermee om?

7 maanden geleden

Reactie op dmmk

Ik zit momenteel met een probleem zoals jij een beetje. Als in niet helemaa ...
Juridisch mag de reden van het niet verlengen van jouw contract niets met je ziekte te maken hebben. Bij mij is dit uiteindelijk op bedrijfseconomische redenen gegooid. Als ik had gewild had ik dit aan kunnen vechten, maar ik ben er wel oké mee zo.

7 maanden geleden

Reactie op xJoyce

Juridisch mag de reden van het niet verlengen van jouw contract niets met j ...
Ja ze zeggen dat ik te vaak ziek ben geweest. Echter is dit maar 6x in bijna 2 jaar nu. Ik begrijp natuurlijk dat het meer is dan “normaal” maar ja kan er niet veel aan doen. Vanaf moment dat ik heb benoemd dat ik aan revalideren ben voor mn rug kwam jneens ter gesprek dat ik te veel verzuim..

7 maanden geleden

ik heb vorig jaar in een hele zware burn out gezeten. juist door de rust die ik kreeg is bij mij juist de knop om gegaan van nooit meer een 2e kind naar laten we t gewoon doen. ik ben morgen 19 weken zwanger en zijn toen ik nog thuis was al gestart met proberen. je weet immers nooit hoe lang y duurt (dit was een snelle en schock periode dat t blijkbaar wel sneller kan dan de 3 jaar die we totaal gedaan hebben over Maud haha) mijn bedrijfsarts was eigenlijk best trots op mij omdat ik koos voor mezelf en niet voor t werk. want je werkt om te leven en leeft niet om te werken en als jij deze wens hebt en ZELF denkt dit aan te kunnen dan zou ik er zeker voor gaan. heb je twijfels of je t aan kunt dan zou ik nog heel even wachten en alles goed op een rij zetten waar je dan nog hulp bij nodig hebt! ik ben heel blij met deze beslissing die we genomen hebben en dat t ons gegund is! op mijn werk werd er niet moeilijk over gedaan in mijn reïntegratie en ben weer volledig aan t werk sinds 1 januari. ik neem veel losse dagen verlof op zodat t voor mij niet overloopt met prive en werk en dat is heel goed te doen 😉

7 maanden geleden

Reactie op dmmk

Ja ze zeggen dat ik te vaak ziek ben geweest. Echter is dit maar 6x in bijn ...
Vanuit bedrijfsperspectief snap ik dit. Een zieke medewerker is extreem duur. Wanneer zou je contract verlenging zijn en hoeveelste contract is dat? Ik zou er dan niet op rekenen dat ze gaan verlengen dan kom je in de uwv molen. Als je ziek uit dienst gaat is dat voor een bedrijf óók extreem ongunstig dus misschien kun je een deal maken Feitelijk heb jij weinig te verliezen behalve een eventuele verlenging, maar wil je dat?

7 maanden geleden

Reactie op Bougainville

Vanuit bedrijfsperspectief snap ik dit. Een zieke medewerker is extreem duu ...
Ja vanuit leiding snap ik het maar goed. In juli loopt af en dan word het mn 3de contract dat moet een vaste zijn. Ik reken er idd al maanden op dat het niet word verlengd. Maar geeft extreem onrustig gevoel. Ik vraag me alleen af stel je gaat ziek uit dienst , moet je nieuwe werkgever dit vertellen? Online beetje wisselend.

7 maanden geleden

Je werkgever heeft echt niets te maken met gezinsuitbreiding. Je kan dit dus altijd maken. Het zou toch zonde zijn om een kindje niet te krijgen omdat het voor je werkgever niet ideaal is. Mocht je zwangerschap je ziek maken, dan wordt je werkgever gecompenseerd. En voor je verlof krijgt je werkgever ook geld van het uwv. Als je hierom wacht, wordt het leeftijdsverschil tussen je kindjes ook groter, wat invloed heeft op hoe ze samen opgroeien. Dat is niet slecht ofzo, maar als dat niet is hoe jullie je gezin voor je zien, zou ik me dus echt niet tegen laten houden.