5 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee maar als je zorgt dat je een kitten haalt die gewend is aan kinderen denk ik juist dat het wel goed kan zijn om ze direct te laten wennen. Denk wel dat je even moet kijken naar het ras als je voor een raskat gaat.. Ragdoll zijn bijvoorbeeld makkelijker met kinderen dan een Noorse Boskat (in algemene zin, er zijn uiteraard(!) altijd uitzonderingen.
2 jaar geleden
Kan goed gaan, maar wel even opletten op het karakter van de kitten en nooit alleen laten samen. Tevens krabben kittens wat vaker/sneller waardoor je een verhoogde kans hebt op kattenkrabziekte. Voor volwassenen met voldoende weerstand niet zo'n probleem, maar dat is bij de kleintjes toch even anders.
2 jaar geleden
Kan heel goed. Wij hebben er nu 3 rondlopen hier en Maud vind t geweldig. T zijn al wel "oudere" kittens van 22 weken maar de knuffelen Maud helemaal kapot! Ik heb haar de afgelopen 2 dagen dat ze nu ook in de woonkamer rond hobbelen niet hoeven vermaken haha dat doen de kittens wel
Wel moet je ff goed op de signalen letten van de kat qua wat ze wel en niet fijn vinden. Ook moet natuurlijk je kindje niet de katten treiteren of pijn doen. Maud heeft een "grote" broer Elmo de kat. Die vind bepaalde dingen niet oke maar Maud is niet onder de indruk van de blaas momenten en poten die ze krijgt tegen haar snufferd haba