15 Reacties

5 jaar geleden

Wij wonen ook niet heel groot! En lukt prima, probeer geen stress te hebben. Het enige wat de baby echt nodig heeft is een bedje. Je kan de baby verder prima op je bed verschonen en de baby kleren bij jezelf in de kast leggen. Als je wel ruimte hebt voor een box, wij hebben een inklapbare box gekocht zodat je hem ook weg kan zetten als je hem niet gebruikt of als er mensen op visite komen!

5 jaar geleden

We hebben 1 zoontje van 4 jaar, en ik ben nu in verwachting van de tweede. Wij wonen iets groter. (Mijn zoontje heeft een klein kamertje, en wij hebben ook een slaapkamer..maar babykamer kan ik ook niet maken. Uit ervaring maak ik me geen zorgen hier om..want mijn zoontje had toen wel een mooie schattige baby kamer maar hij was letterlijk in de eerste jaar alleen maar bij ons. Naast mij want ik gaf borstvoeding en ik vond het makkelijker. Dus zijn mooie baby kamer was alleen maar een showroom😄 dus maak je je geen zorgen.. jullie gaan ooit wel verhuizen,misschien niet nu maar later samen met z'n drieën 💖😊

5 jaar geleden

Hier geen studio maar wel een klein appartement met 2 slaapkamers... ik heb ook mijn pedicure salon in een kamer dus de baby komt voorlopig bij ons op de slaapkamer.. mijn appartement staat op de slooplijst dus krijg eind van het jaar wel urgentie... het is krap maar vroeger deden mensen het ook met kleine ruimtes waar meerdere personen sliepen.. tegenwoordig heb je ook 2 in 1 systemen met ledikant en commode in 1... ik zou voor nu naar oplossingen kijken in je huidige situatie en hopen op een andere woning zodat je snel meer ruimte hebt.. probeer het los te laten... dat geeft jezelf veel meer rust

5 jaar geleden

Geen stress! Ik had ook zo een woning met mijn eerste kind. In mijn slaapkamer kon enkel mijn bed, als ik uit mijn bed stapte zat ik in de gang. Ik had in de woonkamer een hoekje gemaakt voor de baby met een commode en een bedje. Ging prima!

5 jaar geleden

Het is puzzelen maar het lukt wel. Vriendin woont op een dakappartement met 2 kinderen en is 20 weken zwanger van haar 3de. Klein maar knus. Als je plek hebt voor een wiegje heb je al veel. Je hebt van die plooiboxen die minder plaats innemen dan een gewone box. En in het begin hebben ze niet zo superveel kleertjes nodig. Dochter haar garderobe is pas wat groter geworden met maat 62. Ze heeft vrij lang in maat 50/56 gezeten. En daarin had ik enkele boxpakjes & bodys. Echt kleertjes had ze nog niet toen.

5 jaar geleden

Heeeel fijn deze reacties ! 🥰 heb gelijk weer hoop en minder stress. Dankjewel damesssss ♥️♥️♥️

5 jaar geleden

Hoihoi! Jaaa ik zit ook een beetje in de stress omdat ik ook op zoek ben naar een andere woonruimte. Maar het is zo lastig, zeg! Momenteel woon ik ook samen met mijn partner in een kleine studiowoning. Er zit wel een muurtje tussen de slaapkamer en de keuken/woonkamer, maar de ruimtes zijn echt niet groot. Wat wij doen is onze werkplek in de ene ruimte, en dan in de slaapkamer ons bed, de kledingkast, een klein kastje voor de baby en een ledikantje. Meer past er niet dus ook geen commode. Ik heb zo'n verschoonblad gekocht dat dan op de ledikant vastgeklikt kan worden (zie foto). We zullen zien of dit handig is, ziet er wel stabiel en veilig genoeg uit met een verschoonkussen erop. En anders verschonen we op het bed. Maar zeker voor de eerste paar maanden na de geboorte moet het allemaal lukken!! Hou je taai hè, veel succes!!🌸

5 jaar geleden

Reactie op Pudding

Hoihoi! Jaaa ik zit ook een beetje in de stress omdat ik ook op zoek ben na ...
Heel erg bedankt voor je reactie! 🥰

5 jaar geleden

Herken het van mijn eerste zwangerschap, woonde toen ook in een studio. We hadden al plannen hoe het allemaal in te bouwen toen we onverwacht toch nog een ander huis konden krijgen. Verhuisd met 34 weken, niet perse een aanrader ;) Het is wel fijn wat meer ruimte, maar zeker de eerste 6+ maanden had het ook best op de studio gekund. Komt dus vast goed en misschein hebben jullie nog geluk! 🍀

5 jaar geleden

Komt echt goed, 3 kids, 3 hoog, kleine app... En nu groot huis 3 verdieping... mis ik die knusheid wel eens. Als het nog een baby is komt het echt goed.... heb je nog even om te zoeken. Pas als je kindje gaat lopen heeft het misschien wat ruimte nodig. 24meter is wel beetje aan kleine kant, maar komt echt goed.

5 jaar geleden

Wij hebben een appartement met 1 slaapkamer. We hebben het bedje langs ons bed staan aan mijn kant van het bed zeg maar. Vond ik wel handig niet heel de nacht een stukje lopen maar oppakken en neerleggen. Verder wel een commode in de kamer maar de kledingkast van de kleine op de hal. Verder geen grote woonkamer maar wel een box neergezet. Las net een reactie over een opvouwbare box als ik dat eerder had geweten had ik daarvoor gekozen. Doe het met de ruimte die je hebt. Dat is echt niet heel erg. Probeer de positieve dingen eruit te halen. Tuurlijk wil iedereen het liefste zo’n leuk babykamertje. Maar je kleintje lekker zo dicht bij je is ook super fijn! ☺️

5 jaar geleden

Reactie op Romy-Racquel00

Wij hebben een appartement met 1 slaapkamer. We hebben het bedje langs ons ...
Dankjewel voor de reactie 🥰 veel succes aan ons allemaal

5 jaar geleden

Ik ben nog even terug gekomen want ik ben benieuwd hoe jullie het doen met inschrijven?🙈 Op ons adres mogen we volgens het huurcontract met max. 2 mensen ingeschreven staan namelijk, dus wij moeten nog even puzzelen en met de huurbaas overleggen. Hoe zit dat bij jullie?

5 jaar geleden

Reactie op Charissavaartjes

Wij wonen ook niet heel groot! En lukt prima, probeer geen stress te hebben ...
In de eerste maanden heeft ons kleintje inderdaad lekker in een co-sleeper naast ons geslapen (lekker klein), ipv van een inklapbare box zou je ook kunnen gaan voor een campingbedje met inzetstuk voor baby'tjes, altijd handig om te hebben en komt later als je groter woont ook van pas. Verschonen kan prima op bed of op een ladekast waar het verschoonkussen op past. Het komt vast helemaal goed, je kleintje heeft nog niet zoveel ruimte nodig in die eerste maanden.

5 jaar geleden

Reactie op Pudding

Ik ben nog even terug gekomen want ik ben benieuwd hoe jullie het doen met ...
Ik vraag me af of de baby meetelt, mocht je al met 2 mensen wonen. Inderdaad maar even met verhuurder overleggen.