22 Reacties

10 maanden geleden

Vergelijken van dit soort dingen is lastig denk ik. Ieder kindje op zijn eigen tempo. Mijn dochter was laat met lopen met lult de oren van je hoofd. Ze maakt zinnen van 4 a 5 woorden, telt tot 15 en weet alle normale kleuren.

10 maanden geleden

Mijn zoontje maakt mooie zinnen van 7 woorden, spreekt in de ik-vorm en zegt heel lief alsjeblieft en dank je wel. Hij kent de kleuren en cijfers maar past ze nog niet altijd goed toe.

10 maanden geleden

Mn dochter van begin sept is een kwebbelkont. Als je vraagt wat ze is zegt ze ook een kwebbelkont😅. Maar ze praat dus enorm veel. Kent de dagen van de week,telt tot 10, kent al een aantal kleuren en komt al halverwege het abc. Ze heeft hele verhalen tegen ons. Oh en ze zingt ook heel graag. Buurjongetje is 3 maanden ouder. Die praat nog heel weinig. Maar die kan bijvoorbeeld al wel fietsen ed. En dat lukt mn dochter nog langer niet. Ieder kind ontwikkeld zich op hun eigen tempo.

10 maanden geleden

Hier is alles de 'groene' 😄

10 maanden geleden

Reactie op Carrie1990

Vergelijken van dit soort dingen is lastig denk ik. Ieder kindje op zijn ei ...
Ja dat is zeker waar! Maar vind het toch leuk om te lezen 😊

10 maanden geleden

Uhm ja, alle kleuren en ook de cijfers 1 tot 10. Alles op zijn tijd toch, hier heeft ie enorme sprongen gemaakt sinds hij naar de peutergroep is over gegaan! ( niet alleen in taal en leuk dingen helaas 😂😅)

10 maanden geleden

Reactie op Zij1989

Uhm ja, alle kleuren en ook de cijfers 1 tot 10. Alles op zijn tijd toch, h ...
Hahaha zo herkenbaar dit

10 maanden geleden

Huh? Ben verbaasd over de eerdere reacties. Tellen??? Kleuren??? Dagen van de week??!! Hier praat hij 2 woord-zinnen en qua kleur is alles 'blauw!' Vind dat eigenlijk al heel wat. Onze oudste begon pas met praten toen ze 2 was (en nu bijna 4 kletst ze de oren van mijn hoofd). Vergelijken heeft weinig zin, alles op eigen tempo :)

10 maanden geleden

Ohh no worries! Onze kleine kent de kleuren ook nog niet, terwijl we heel vaak oefenen. Ook alles is blauw! Komt vanzelf. Ieder z’n eigen tempo

10 maanden geleden

Om indruk te maken op onze ouders pakken we vaak een blauw item en vragen dan: welke kleur is dit? Dan zegt ze BLAUW Opa en oma helemaal trots. Maar als we een geel knuffeltje laten zien en het vragen komt er even enthousiast: BLAUW! 😁

10 maanden geleden

Wat is blauw eigenlijk een super raar woord

10 maanden geleden

Ze kent de kleuren zwart, bruin, wit, rood, roze, blauw, geel, groen en ze kan tot 20 tellen(niet foutloos). Stiekem toch wel beetje trots haha omdat ze letterlijk een half jaar geleden haar eerst woordje echt uitsprak.

10 maanden geleden

Hier kent ze de kleuren nog niet. Soms heeft ze het goed, maar dat is volgens mij meer toeval haha! Wel praat ze heel erg veel en lange zinnen. Laatst zei ze: hee Siri speel de kop van de kat via Deezer 🤣😂. Ik kwam niet meer bij. En tellen doet ze ook tot 10. Maar op het potje gaan is er hier niet bij. En ook kruipen deed ze erg laat. Wat ik wil zeggen…alles op z’n tijd.

10 maanden geleden

Hier ook vooral blauw (wat is dat blijkbaar dat ze die allemaal als eerste kennen??) En soms gaan andere kleuren ook goed maar soms is alles BAUW (blauw) 😂

10 maanden geleden

Reactie op wave

Huh? Ben verbaasd over de eerdere reacties. Tellen??? Kleuren??? Dagen van ...
Nou dit.... Die van ons gooit er een aantal woorden en zinnen uit nog alles zeer beperkt en nog niet altijd alles goed 😅 Kleuren? Nee die roept ze nog niet , tellen? Kun je dat eten?😅 Wel veel eten en drinken roept ze hier. Ze vind dat belangrijker dan iets benoemen wat ze nog niet nodig heeft denk ik dan haha

10 maanden geleden

Yes hier een kwebbelkousje. Ze weet alle gangbare kleuren ongeveer wel. Nu bezig met onderscheid licht- en donkerblauw bijvoorbeeld. Ze maakt al grapjes door de verkeerde kleur te zeggen, daarna heel boevig te kijken en te zeggen neeee, en dan de juiste kleur. Maar haar echte expertise is vogels, haha. Pimpelmees, gaai, zwaluw, meerkoet etc draait ze haar hand niet voor om 🙈. Die brengt ze helemaal goed op naam. Ieder kindje focust op zijn eigen dingen. Qua grove motoriek is ze dan weer wat minder sterk ontwikkeld, omdat ze heel voorzichtig is en geen risico's neemt.

10 maanden geleden

Haha hier is ook werkelijk alles blauw!! Heel soms paars. Voor de afwisseling denk ik 😉 Geen kleur maar ook is alles 'Hoi meisje!!' Tegen mij, maar ook tegen opa en de jongetjes op de psz.... 🤫

10 maanden geleden

Mijn dochter zegt altijd “de rode auto! “ onze auto en de auto van peppa pig is rood😋

10 maanden geleden

Ons zoontje kent de meeste kleuren, blauw (favo hier haha), zwart, rood, oranje, paars, roze, groen en .. yellow (in plaats van geel) Tot 10/11 tellen gaat ook al redelijk en hij kan alle dagen van de week opsommen.

10 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Mijn zoontje maakt mooie zinnen van 7 woorden, spreekt in de ik-vorm en zeg ...
Ow wat goed zeg! Mijn zoontje begint nu ook alsjeblieft en dankjewel te zeggen. Zo schattig als hij dat zegt als ik iets voor hem pak of ergens mee help.