26 Reacties
5 jaar geleden
Misschien is het een idee om te kijken of je zoontje een weekend bij opa en oma kan verblijven.
En dan samen zoveel mogelijk te kunnen doen.
5 jaar geleden
Verschil tussen man en vrouw. Ik doe eigenlijk ook alles omdat hij het gewoonweg niet ziet 😂 nu ontplofte pa mijn hoofd en heb ik een hele lijst opgeschreven met dingen die nog gedaan moesten worden. Dat gaf hem inzicht en toen ging hij uit zichzelf mee helpen en ook dingen van de lijst afstrepen. Misschien helpt dat? Of daarnaast een lijst met dingen die hij allemaal doet.
5 jaar geleden
Reactie op Veronique83
Misschien is het een idee om te kijken of je zoontje een weekend bij opa en ...
Dank voor het idee. Is wel een goede. Alleen in het weekend werkt hij ook.
5 jaar geleden
Reactie op kkeller
Verschil tussen man en vrouw. Ik doe eigenlijk ook alles omdat hij het gewo ...
Ja alleen ik vind het vrij mannelijk om klussen te doen, gaatjes te moeten boren, meubels in elkaar te zetten. Ik vind het prima 💞👷🏻♂️🛠️ maar mis heel erg die companionship.
5 jaar geleden
Ik heb trouwens wel een idee, ik ga al die losse eindjes zelf dan oppakken met werklui zeg maar, en rigoureus alles weggooien. Dan laat ik alleen zijn spul over dat hij graag wilt hoarden waar hij geen energie voor heeft om uit te zoeken . Ik doe het wel maar dan met ingehuurde hulp, en negeer hem maar gewoon. Kan best ene lijst maken maar ik heb hem mondeling al over alles op de hoogte gebracht, en heb ook in de klusperiode hele Excel sheets gemaakt, en ik was de uitvoerder en manager van al die zaken. Alleen financieel droeg hij toen een deel bij. (wel minder dan de helft ook). 😒
5 jaar geleden
Hier is mijn man de klusser en dat gaat prima. Ik doe normaal het huishouden maar heb best last van mn rug en dat lukt niet altijd, maar ik moet dan elke keer hulp vragen en uiteindelijk doet hij het wel. Maar soms best irritant dat ie niet zelf bedenkt dat iets vies of rommelig is
5 jaar geleden
Mijn man werkt lange dagen van 5 uur smorgens tot 19.00 uur dus hij heeft vaak ook niet zoveel energie over na zulke drukke weken.
Ik doe ook het meeste in huis. Box/wieg in elkaar zetten, verven, koop zelf alles wat nog nodig is qua uitzet. Wel in overleg maar haal t zelf op enzo. Is hier eigenlijk heel normaal en werkt gewoon het beste voor ons.
5 jaar geleden
Reactie op Babyno3
Mijn man werkt lange dagen van 5 uur smorgens tot 19.00 uur dus hij heeft v ...
Wow dat zijn echt lange dagen! Mijn partner werkt van 11.30-19.30, dus ik vind dat hij best een uurtje of wat 's ochtends kan gebruiken. maar hij slaapt erg veel en is erg moe.
Goed zeg! Fijn dat het normaal is bij jullie, dat stelt ergens wel gerust dat het okee is. Het is vooral nog van de verbouwing, de babyspullen komen daarna pas als alles klaar is. Misschien moet ik m'n partner gewoon vragen om de klussen te betalen en dan regel ik ze verder wel.
5 jaar geleden
Hier is mijn man de klusser en dat gaat prima. Ik doe normaal het huishoude ...
Oh wat fijn dat je man wel klust. Ja mijn man doet wel het huishouden nu, maar als ik wil dat het goed gebeurt moet ik het ook doen. Daar baal ik wel van want zo loopt het huishouden steeds zo uit de hand.
5 jaar geleden
Is jouw man niet overspannen? Als hij zo veel slaapt en zo moe is en weinig doet, klinkt het alsof hij het nu niet allemaal kan overzien om bij het huishouden, kinderen en verbouwing te helpen.
Verder denk ik dat je je lichaam mag belasten zoals je voor je zwangerschap ook deed. Veel zwaarder gaan tillen zou ik niet doen, maar muurtjes verven en meubels in elkaar zetten heb ik ook gedaan tijdens mijn eerste zwangerschap. Als je pijn krijgt wel stoppen!
Wat ook kan helpen is om het soms los te laten... hoe moeilijk het ook is. Ik herken het dat je de huishoud kunsten van je man tegen vind vallen, heb ik ook veel aan geërgerd, maar uiteindelijk heb ik sommige dingen maar losgelaten. Dat scheelt een hoop stress voor jezelf. Dan wordt er maar een week niet gedweild en ligt er stof op de trap, ik wil ook af en toe lekker op de bank zitten. Zeker nu ik zwanger ben. En de was doet hij vanzelf als zijn schone onderbroeken op zijn, gewoon zorgen dat jij meer ondergoed hebt dan hij 😜
Ik hoop dat je wat meer rust krijgt, op welke manier dan ook 😊
5 jaar geleden
Is jouw man niet overspannen? Als hij zo veel slaapt en zo moe is en weinig ...
Die tip van de onderbroeken is fantastisch😁. Al denk ik dat mijn vriend er gewoon gaat kopen dan😅. Hij haat niks zo erg als de was en koken. Verder echt niet te klagen hier. Het evenwicht zit goed. Ik kook wel steeds en doe altijd de was, maar andere dingen zoals verbouwen, afstoffen, stofzuigen en dweilen doet hij dan meer. Iedereen zo zijn goeie punten he. Als heb ik wel al laten doorschijnen dat hij later waarschijnlijk wel af en toe voor zijn dochter zal moeten koken. Hij keek me met grote puppyoogjes aan vol angst:” ik zal dat dan zeker PROBEREN” 🙈
5 jaar geleden
Ja hij is ook wel overspannen inderdaad. Het speelt alleen al erg lang : en hoe ga je daar dan mee om? Hij zoekt geen hulp, al raad ik hem dan al erg lang aan.
Ja dat is zeker ook goed advies hoor ,ik laat dingen ook wel los alleen het huis moet wel af zijn.
5 jaar geleden
Dankjewel voor je wens trouwens. Mijn moeder is ook erg ziek, ik heb nu nog wel wat energie maar hij is dus idd overspannen / depressief. Maar zoekt geen hulp. Ik zal zelf maar die klussen doen inderdaad, verven kan misschien ook wel.
5 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Die tip van de onderbroeken is fantastisch😁. Al denk ik dat mijn vriend er ...
Haha wel goed dat hij voor jullie dochter gaat koken!! Ik mag ook niet te veel klagen hoor want zoals je zegt heeft iedereen z’n goeie en slechte punten en hij helpt wel! maar net niet zoals ik het zou doen 🙊 en hij ergert zich aan mijn kleding die ik echt niet netjes kan houden dus we zijn in balans 😜
5 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Die tip van de onderbroeken is fantastisch😁. Al denk ik dat mijn vriend er ...
Ja misschien zijn dat verbouwen en afstoffen, stofzuigen en dweilen dan meer mijn klussen. Da's ook goed om het zo te zien.
Ik ben er zelf alleen ook niet goed in.
En het is breder dat ik gewoon echt behoefte heb aan steun, ook meer emotionele steun nu dat er zovele speelt en m'n moeder heel ziek is en stervende is eigenlijk. 😔😔😔 Dus ik denk dat ik vrede ga maken met het klussen dat dit mijn taak is, om ook klusmensen te regelen enzo.
5 jaar geleden
Reactie op MoederMaffiaBaby2
Ja hij is ook wel overspannen inderdaad. Het speelt alleen al erg lang : en ...
Vervelend dat hij geen hulp zoekt... ik begrijp dat eigenlijk nooit zo goed, want je maakt het jezelf zo moeilijk dan om ermee rond te lopen. Pushen zal vast ook niet werken, maar ja... Hij is nu vader van een gezinnetje, dus moet hij wel zijn verantwoordelijkheid nemen en die begint in dit geval wel door hulp te zoeken, denk ik.
Inderdaad moet het huis ooit af, dus als je jullie het kunnen betalen zou ik zeker professionele hulp inschakelen. Zeker om te voorkomen dat jij ook overspannen raakt. Een overspannen man, zieke moeder, verhuizing naast je werk terwijl je zwanger bent is niet niks!
Zorg ook goed voor jezelf!
5 jaar geleden
Reactie op MoederMaffiaBaby2
Ja misschien zijn dat verbouwen en afstoffen, stofzuigen en dweilen dan mee ...
Ik denk het wel. Mijn vriend verbouwt 3 appartementen zelf en ik kan vaak niet helpen of alleen werken met elektriciteit, gas of water. Ik kan dus echt niet klagen dat ik altijd moet koken en wassen, aangezien dat hij ook nog eens veel doet in het huishouden en nu met mijn zwangerschap nog eens heel goed begrijpt dat ik soms te moe ben. Die steun heb ik heel hard nodig en zo blij dat hij me niet schuldig doet voelen als ik een dag niks doe wegens vermoeidheid. Ik hoop dat hij snel bijdraait. Misschien is zijn trots wel geraakt als je klusmensen in huis haalt en maakt hij een inhaalmanoeuvre.
Was hij voorheen ook al zo? Want iemand veranderen of verwachten dat je iemand kan veranderen is ook niet evident
5 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
En sterkte met de situatie met je moeder🙁!!
Dankjulliewel ❤️❤️❤️😞 Net heel hard gehuild, en dingen opgemeten en klusjesmensen gecontacteerd. Ik ga zo naar de bouwmarkt. Dank voor de steun. Hoop dat m'n partner ook echt snapt hoezeer ik hem nodig heb. 💗 liefs
5 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Ik denk het wel. Mijn vriend verbouwt 3 appartementen zelf en ik kan vaak n ...
Hij is al heel lang zo. Niet bepaald daadkrachtig of doortastend, vrij passief zeg maar. Dit is ook een reden voor m'n rouw, dat ik door dit blijven hangen van hem ook zo verdrietig word. Omdat ik dan niet weet of ik wel een toekomst kan hebben met iemand die zo blijft hangen, geen hulp zoekt terwijl hij dat nodig heeft, en ik me zoveel eenzaam en niet gezien voel. Verbinding zou zo fijn zijn. En ik vertel het hem veel maar het lijkt dat hij het wel registreert en begrijpt maar tot actie overgaan is altijd een stap te ver. 😔