8 Reacties

4 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met mijn baby, maar ik hou het wel in de gaten omdat ik zelf als baby koemelkallergie had. Bij het CB heb ik geïnformeerd naar eventuele symptomen, maar de symptomen schijnen vrij vaag te zijn waardoor het moeilijk is om vast te stellen. Vermoed je een koemelkallergie bij je baby?

4 jaar geleden
Onze zoon heeft het, erfelijk dus we wisten het van te voren. Een fijne en snelle manier om erachter te komen is via de homeopaat. Zelf gaan we naar veenstra in Schijndel. Symptomen: kramp, buikpijn, eczeem, huilen, moeilijk en harde ontlasting

4 jaar geleden
Mijn middelste zoontje, nu 3 had het. Pas met een week of tien echt ontdekt na stempel 'huilbaby'. Symptomen hier waren, huilen (lees krijsen) na elke voeding, krampen, veel spugen, hoesten, altijd verstopte neus. Vooral het ontroostbare was het ergste, zelfs draagdoek hielp niet meer uiteindelijk. Hij sliep ook bijna niet. Had overigens ook verborgen reflux dus dat speelde ook mee. CB zei dat het belangrijkste symptoom was achterblijven in groei maar dat was bij mijn zoontje niet met geval, vandaar zo'n late diagnose.

4 jaar geleden
Ook ontdekt dat mijn zoontje koemelk allergie heeft pas na de 2de maand... het was echt heel moeilijk in het begin omdat iedere dokter het op krampjes stak maar mijn gevoel zei dat er iets meer aan de hand was. Krijsen na de voeding, niet slapen , spugen en hem met niets kunnen troosten. Na een goede dokter gevonden tr hebben eindelijk gevonden wat het was nu drinkt hij novalec en ook nog borst dus ik drink alleen soja en geen kaas of andere producten waar melk in zit en hij is veel beter soms wel eens een krampje maar hij is veel rustiger geworden.. er zijn heel veel babys die dit hebben maar je kan het zelf uittesten door eens alle zuivelproducten te laten als ook koekjes enzo waar melk in zit

4 jaar geleden
Onze eerste dochter heeft een lactose intolerantie en de tweede ook. Beide hadden ze heel veel kramp, overstrekken, krijsen ipv huilen en niet kunnen slapen van de krampjes.
Nu is dit niet hetzelfde als een koemelkallergie, maar via de huisarts hebben ze allebei Nutrilon Pepti (gehad). Bij de eerste duurde het 8 weken eer de huisarts en het CB naar mij luisterden 😓 de tweede is al na 5 dagen overgegaan op deze speciale voeding.

4 jaar geleden
Reactie op MarloesTak
Onze eerste dochter heeft een lactose intolerantie en de tweede ook. Beide ...
merkte jij meteen verschil na deze voeding? wij zijn vanaf donderdag gestart met deze voeding onze dochter is bijna 9 weken. de klachten lijken niet minder, soms iets erger zelfs. de arts zegt dat we het 2 weken de tijd moeten geveb. Ik vind het zo lastig, vooral het krijsen en haar niet kunnen helpen 🥺

4 jaar geleden
Reactie op straaliederedag27
merkte jij meteen verschil na deze voeding? wij zijn vanaf donderdag gestar ...
Bij de eerste was het direct een verschil en de tweede duurde iets langer.
Hier zeiden ze ook dat we het 2 weken de tijd moesten geven. Hopelijk duurt het voor jullie niet zó lang en is ze binnen een paar dagen van die krampjes af 😔
Heb je misschien een warme pittenzak die je op der buikje kan leggen (misschien heb je het al geprobeerd)?

4 jaar geleden
bedankt voor je snelle berichtje terug , we houden nog even vol en hoop zo voor haar dat het snel beter word die krampjes. Haar uitslag op der gezichtje word wel wat beter, dus heb wel hoop 🤞
Dat is een goeie, hebben we de eerste weekjes wel geprobeerd maar deed niks, misschien nu weer eens proberen.