9 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb helaas geen advies, maar lees wel mee! ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Shewanie Sheromanie

Ik heb helaas geen advies, maar lees wel mee! ❤️
Jammer!!

4 jaar geleden

Google afbouwschema borstvoeding. En probeer dat te volgen. Dus 1 voeding per week laten vallen. Of 1 voeding per 3 A 4 dagen. Verder je borsten niet meer helemaal leeg kolven. Deed je bijv altijd 10 min kolven maak daar per sessie 5 min van. Heb je harde plekken dan masseer dit tijdens het kolven, en kolf dan wel tot dat deze zacht zijn. Ander heb je meer kans op borstontsteking. De laatste en eerste voeding van de dag laat je pas als laatste vallen

4 jaar geleden

Ik krijg een consult van de lactatiekundige vergoed, misschien heb jij dat ook? Diegene heeft er voor geleerd en kan je het beste adviseren hoe je dit kan aanpakken☺

4 jaar geleden

Google afbouwschema borstvoeding. En probeer dat te volgen. Dus 1 voeding p ...
Mijn lactatiedeskundige heeft mij juist gezegd dat zodra ik die verhardingen had, ik de borst volledig leeg moet maken. Eerst een luier vullen met warm water, dat er 10 minuten opleggen en daarna wegmasseren voor en tijdens het kolven tot het zacht is.

4 jaar geleden

Ik ging niet opeens het aantal sessies bij voorbaat weer omhoog gooien, want dan kwam ik er nooit vanaf. Ik ging daarentegen wel kolven zodra ik harde plekken voelde, want daar moet je niet te lang mee rondlopen. Hoe gaat het nu?

4 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Ik ging niet opeens het aantal sessies bij voorbaat weer omhoog gooien, wan ...
Hi! Thanks voor de tip. Ik heb ook met die verhardingen de borst helemaal geleegd. Er was nog een nacht echt drama hier, mega pijnlijke borst en koorts.. maar ik zit nu op 3x per dag kolven dus wel vooruitgang. Ben nu aan het bedenken hoe ik de laatste 3x ga afbouwen en hoe ik hier regelmaat in breng dat het voor mn borsten niet al te heftig is. Tot nu toe heb ik gewoon het aantal uur tussen sessies vergroot, maar weet niet of dat de beste manier is. Misschien gewoon drastisch naar 2x gaan? Of de kolfduur eerst afbouwen? Ik zit nu op 20 minuten per keer.. wat vind jij?

4 jaar geleden

Reactie op chilipepper

Hi! Thanks voor de tip. Ik heb ook met die verhardingen de borst helemaal g ...
Ik ben drastisch naar 2x en toen heel snel naar 1x gegaan en toen gestopt, maar ik had daarentegen geen super productie, dus de melkproductie liep snel terug. Ik kolfde altijd 15 minuten. Als je wel veel productie hebt misschien eerst het aantal minuten gaan minderen en er dan weer 1 tussenuit halen. Je moet kijken wat het beste werkt voor jou denk ik. Als je pijnlijke borsten hebt en koorts dan heb je een borstontsteking en daar moet je mee uitkijken. Je zou dan eigenlijk aan de antibiotica moeten. Als het telkens terug komt zou ik een lactatiedeskundige inschakelen. Zij kan je het beste helpen met hoe het beste af te bouwen. Ik heb dat ook gedaan. Je kan ook het Consultatiebureau om advies vragen, zij hebben ook wat basiskennis om je hierbij te helpen.

4 jaar geleden

Ik heb zelf de eerste 4 weken gekolfd, mijn productie ging naar beneden. Maar ik heb het zo aangepakt. Ik kolfde altijd 15 min per borst en elke dag 1 minuut van de tijd af. En op een gegeven moment alleen kolven wanneer ik stuwing had. Nu ben ik er al 4 dagen vanaf. Alleen mijn borsten lekken nog wel een beetje maar ze zijn nu verder heel soepel🥳