8 Reacties

7 maanden geleden

Ijsje?

7 maanden geleden

Natte luier check.

7 maanden geleden

In deze situatie zou ik onbeperkt ijsjes aanbieden op verzoek om vocht binnen te krijgen en checken hoe volle natte luiers hij heeft. Ook een spiegel van paracetamol opbouwen en hoog houden om te zorgen dat hij comfortabel uit kan zieken. Hap kan weinig doen vrees ik. Behalve advies geven..

7 maanden geleden

En zo’n zakje met gepureerd fruit? Helpt dat misschien?

7 maanden geleden

knijpfruit, waterijsjes, wellicht wat brinta ofzo met melk. Eten is echt geen probleem, al eet hij 2 dagen niet. Halen ze gewoon weer in, blijven aanbieden! Een half bekertje drinken is toch iets, zolang hij blijft plassen/ natte luiers heeft is het prima

7 maanden geleden

De huisarts was bij ons vrij streng op drinken inderdaad wat zij1989 ook zegt dat is het belangrijkste. Wij hebben op het dieptepunt met een lepeltje wat vocht tussen z’n lippen door naar binnen laten gaan. Hij was toen wel maar een half jaartje. Nu kan ik hem wel verleiden met knijp fruit of wat yoghurt of zoiets. Sterkte!

7 maanden geleden

Bij ons altijd te horen gekregen dat zolang je kind per 6 uur plast, huilt met tranen en speeksel in de mond heeft, is het oke. Niet eten is niet erg. Onze dochter heeft onlangs buiktyfus gehad (vanuit Filipijnen meegekregen helaas) en had 5 dagen niks gegeten. Kwark en melk ging er mondjesmaat in dus dat maar blijven aanbieden. (Inmiddels is ze helemaal beter). Waterijsjes aanbieden en “lekkere drankjes” zoals limonade of appelsap. Ook werkt bij ons een nieuwe drinkbeker altijd goed omdat dat nieuw/anders is.

7 maanden geleden

Ja proberen we allemaal. Maar ook de ijsjes weigert hij. Hij heeft nu op de hele dag nog geen eens 100ml gedronken. Zijn toch bij hap geweest hij heeft een oorontsteking, doordat z'n koorts was opgelopen naar 40.2 vanmiddag en hij niet wil drinken heeft hij nu een amoxicilline kuur. En ook daar inderdaad te horen gekregen dat het niet uitmaakt wat hij drinkt als hij maar vocht binnen krijgt en anders terug moeten bellen als hij niet aan minimaal 2 plas luiers komt of 24 uur niet heeft gedronken. Dus hoop dat hij morgen wel wil drinken, want vind 't zelf best wel heel moeilijk in combinatie met de ontsteking en de hoge koorts.