9 Reacties

3 jaar geleden

Ziet er zeker uit als een koorstlip. Kortslip crème kopen en zo een dikke witte kwak in alle tijden er op houden. Ziet er niet uit en niet naar de voorgeschreven hoeveelheid kijken, maar dat is de enige manier bij mij om het in te dammen en zo snel mogelijk uit te drogen. Kijk uit want die blaasjes zijn mega besmettelijk! Google maar even hoe gevaarlijk het is voor je kleintje. Stertke!

3 jaar geleden

Ja, ik heb er zelf ook altijd last van. Tandpasta helpt bij mij erg goed. Eerste dag erop smeren met een wattenstaafje. Niet aanraken en ook niet met je handdoek. Ik had onze zoon ook gekust , ging naar de badkamer en had er ook een.. heel veel stress. Dokter gebeld; temperatuur in de gaten houden, je kindje zijn gezicht in de gaten houden op eventueel een koortslip en voldoende handen wassen. Niet je kindje kussen tot de korst ervan zelf af valt. ( duurt bij mij altijd 7/10 dagen ) Had je het al in de zwangerschap? Dan grote kans dat je kindje de antistoffen heeft, maar 100% zeker weet je het niet. Succes!! Ik weet hoe je je voelt. ❤️

3 jaar geleden

Hier altijd last van die rotdingen en dan ook gelijk hele mond vol. Dat witte koorts lippen spul heef nu weinig zin nog… die werkt alleen als je hem voelt opkomen! Vraag bij de apotheek om zinksulfaatgel, gewoon hun huismerk, dit droogt het ontzettend goed & snel in en voor je het weet is het weg! Verder probeer er niet aan te komen & was je handen! Als die bij mij heel erg jeukt of pijn doet leg ik er een ijsblokje op zodat het beetje gevoelloos word!

3 jaar geleden

Het supplement L-lysine werkt supergoed in het voorkomen van koortlippen en dat ze sneller weggaan wanneer ze wel doorbreken. Al die zalfjes hebben bij mij nooit gewerkt. En proberen je lippen niet te laten uitdrogen, want dan schijnt het sneller grip te krijgen. Dus veel drinken en ik smeer bijvoorbeeld Blistex Repair: Lip Relief Cream. Had er eerst altijd zo ongeveer maandelijks last van, nu misschien eens per jaar.

3 jaar geleden

Reactie op Ashley99

Het supplement L-lysine werkt supergoed in het voorkomen van koortlippen en ...
Alleen op het moment van een kortslip hebben, juist niet vet maken en dan wel laten uitdrogen.

3 jaar geleden

Dit lijkt inderdaad een koortslip 🙁 Ik gebruik zelf altijd Compeed lip patches en dat werkt ideaal!

3 jaar geleden

Bij mij helpt alcohol (bijv het flesje uit het kraampakket) erop heel goed om het zsm uit te drogen. Eerst de blaasjes lekprikken met een steriele naald en dan watje met alcohol erop.

3 jaar geleden

Google vooral even alle tips. Want blaasjes doorprikken zal ik zeker niet doen aangezien het dan nog besmettelijker is.

3 jaar geleden

Mijn vriend had ook een koortslip. Onze huisarts raadde deze site https://www.thuisarts.nl/koortslip/ik-heb-koortslip Onder adviezen staat waar je rekening mee moet houden mbt babies. Want voor babies onder de drie/vier maanden is herpes niet zonder risico. Dus altijd handen wassen, mondkapje bij verzorgen etc. Misschien heb je er wat aan.