33 Reacties

4 jaar geleden

Ja ikke bij het cz heb ik hem aangevraagd 🤭

4 jaar geleden

Ik heb hem net aangevraagd bij de vgz, hij wordt rond de 7e maand toegestuurd ;)

4 jaar geleden

Ik heb al aangevraagd 🖐Zilveren Kruis

4 jaar geleden

Zorg en zekerheid hier. Ik kon het gelijk aanvinken toen ik de kraamzorg regelde. Komt rond de 7e maand binnen.

4 jaar geleden

Nee nog niet, ik wacht even tot na mijn verhuizing 17-5 dat zeker weet ik hem in het nieuwe huis krijg

4 jaar geleden

Dan moet ik dat ook maar eens doen. Ik zag ook dat ik een elektrische borstkolf kon aanschaffen met 75 korting via mij zorgverzekering... Ik heb geen idee of ik borstvoeding ga geven... Maar wil wel voorbereid zijn.

4 jaar geleden

Ik heb hem ook al binnen van Anderzorg

4 jaar geleden

Reactie op Sapje

Dan moet ik dat ook maar eens doen. Ik zag ook dat ik een elektrische borst ...
Als ik je een tip mag geven die ik net kreeg van een lactatie deskundige (mijn stiefmoeder); wacht er mee. Ze zijn heel snel besteld en mocht de borstvoeding door een of andere reden niet op gang komen dan heb je niets aan zo'n huis kolf apparaat en zul je één professionelere moeten aanschaffen. Zonde als je dan je budget al verbruikt hebt!

4 jaar geleden

Ik krijg 't niet vergoed, wel met 'korting'. Heb er daarom voor gekozen om zelf op zoek te gaan en heb er nu een 'Duurzaam Kraampakket' via www.purestart.nl besteld 😊 Dan kan ik dat maar weer afvinken van het lijstje😬

4 jaar geleden

Ik heb het kraampakket gister besteld bij VGZ. Helaas werd het niet vergoed, maar de prijs valt heel erg mee gelukkig. €23,50

4 jaar geleden

Bedankt voor de tip! Meteen geregeld 😊

4 jaar geleden

Ik krijg ook korting erop, wordt niet vergoed door mijn verzekering. Maar ze vergoeden dan wel weer dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en de eigen bijdrage kraamzorg etc, en dat kost uiteindelijk een stuk meer dan een kraampakket

4 jaar geleden

Ik krijg hem vergoed. En idd ook rond de 7de maand krijg ik hem binnen

4 jaar geleden

Reactie op Mommyof2kids

Nee nog niet, ik wacht even tot na mijn verhuizing 17-5 dat zeker weet ik h ...
Ik zit bij menzis en daar moet je hem voor de 20e week aanvragen. Ben ik zelf ook net achter gekomen 😬

4 jaar geleden

Nog een tip in deze hoek: een cordring/nadering kopen. Zit niet standaard in het pakket maar wij hebben er heel goede ervaringen mee. Je zit niet met zo'n grote klem :) https://www.24baby.nl/geboorte/de-bevalling/cordring/

4 jaar geleden

Je kunt ook kiezen voor een duurzaam kraampakket bij Menzis, tegen een meerprijs. En vraag inderdaad om een cordring, ipv reguliere navelstreng afbinders. De cordring geeft meer gemak aan je baby (heel klein).

4 jaar geleden

Ja, bij ditzo

4 jaar geleden

Ik kan er bij Ditzo een kopen maar ik ga een natuurlijk kraampakket bestellen.

4 jaar geleden

Yes ik heb hem ook aangevraagd bij cz! Krijg het pas de 7e maand binnen, maar dan kan ik het in ieder geval niet vergeten

4 jaar geleden

Goed dit topic! Gelijk aangevraagd bij de Friesland!je krijgt hem rond maand 6