27 Reacties

4 jaar geleden
Ik heb zwarte kotex gebruikt toen t kraamverband op was uit t kraampakket (tip van de kraamzorg)

4 jaar geleden
kotex zwarte verpakking voor de eerste dagen gebruikt. toevallig zelf maandag bevallen. heb nu voor overdag gewoon de witte kotex maandverband

4 jaar geleden
Reactie op Neoflux
Zat bij mij in het kraampakket of is dat niet genoeg?
Ik ben daar met 2 dagen doorheen gegaan 🤣. Ligt denk ik beetje aan hoe vaak je verschoond en hoeveel je bloed maar denk dat je het max 3 dagen mee red!

4 jaar geleden
Reactie op Neoflux
Zat bij mij in het kraampakket of is dat niet genoeg?
vaak niet ze raden aan om als je het kindje verschoont om de 3 uur zelf ook te gaan plassen en maand verband te verwisselen.
bij iedereen is het vloeien ook anders.

4 jaar geleden
Ligt er ook aan hoeveel bloed je verliest. Ik heb bij mijn dochter 5 weken gebloed. Maar ze raden maand verband wel af de eerste weken vanwege dat het kan smetten. Ik zelf heb de kraam verband van de Kruidvat eigenmerk.

4 jaar geleden
Normaliter gebruik ik de producten van sanature omdat deze van katoen zijn gemaakt en zonder andere troep... ik ben nogal gevoelig voor irritatie. Wat zouden jullie adviseren voor kraamverband wat het meest in die richting komt? Van Sanature hebben ze helaas geen kraamverband....

4 jaar geleden
Eerst kraamverband uit kraampakket, daarna kotex nacht maandverband. Dat zijn de zwarte pakken. Die zijn echt lekker dik ik had ze bij de 1e flink nodig dus er staan nu al een aantal pakken klaar haha

4 jaar geleden
Hier ook de kotex night (zwarte verpakking) al klaar liggen. Deze werd mij vorige keer door de kraamzorg aangeraden ivm geen plastic onderkant en dus meer luchtdoorlatend en minder kans op broeien. Maar goed, alsnog elk wc bezoek wisselen en goed in de gaten houden.
Heb bij mijn dochter 8 weken gevloeid, heel lang vond ik zelf. Maar na een week of 5 over gestapt op normaal maandverband. Dat was toen prima.

4 jaar geleden
Ik heb wasbaar kraamverband/nachtverband (Imsevimse) bijgekocht. Tijdens mijn menstruatie vond ik dit heel prettig omdat het niet broeit. Ik ben benieuwd of het voldoende is net na de bevalling. En anders zit er nog een pak in mijn kraampakket (Heltiq).

4 jaar geleden
Reactie op Kikkerdansje
Ik heb wasbaar kraamverband/nachtverband (Imsevimse) bijgekocht. Tijdens mi ...
Je verliest wel wat meer bloed dan een normale menstruatie🙈