34 Reacties

2 jaar geleden

Willen opa en oma kusjes geven op de mond? Opa en oma mogen van mij kusjes geven op het wangetje, doen wij zelf ook. Alleen zijn wij zelf ook absoluut niet van kusjes op de mond geven

2 jaar geleden

Willen opa en oma kusjes geven op de mond? Opa en oma mogen van mij kusjes ...
Ja 1 oma die wil dat wel doen. De rest op de wang. Maar zelfs dat willen wij eigenlijk niet haha. Het punt is ook ze roken allemaal

2 jaar geleden

Mijn schoonmoeder geeft hem een kus op zijn hoofd voor de rest doen wij er niet heel moeilijk over 🙈

2 jaar geleden

Reactie op first_mom

Ja 1 oma die wil dat wel doen. De rest op de wang. Maar zelfs dat willen wi ...
Oooh, dan begrijp ik je heel goed! Roken is voor ons ook een no go 🙈

2 jaar geleden

Er is nu een filmpje over derdehands roken, deze zou ik aan hun laten zien als ik jou was. Hopelijk helpt het iets 🙂 https://youtu.be/2lypDx5JGpE

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Er is nu een filmpje over derdehands roken, deze zou ik aan hun laten zien ...
Heel toevallig gezien ! Maar als je daar over begint is het “ jullie zijn toch ook groot geworden” Hahah maar wellicht een idee om ze het zelf te laten bekijken.

2 jaar geleden

Ik vind het juist goed! Het is toch alleen maar een teken van liefde? Heerlijk juist dat er zoveel liefde is en word gegeven. Inderdaad wil ik het niet op de mond! Wang/voorhoofd prima. Mocht ze zelf aangeven dit niet prettig te vinden, verwacht ik dat ze stoppen. Tot heden begint ze ervan te lachen!

2 jaar geleden

Ik vind het prima hoor als ze mn dochter kusjes geven! Zolang het idd maar niet op de mond is dat doe ik ook niet. Ze geniet juist van al die knuffels en kusjes! Maar begrijp dat ze allemaal roken? Dat lijkt me dan idd wel weer lastig. Dat probleem heb ik niet. Kan je daarin ook niet echt tips geven behalve dat je het kan aangeven waarom je het niet prettig vind en dan is het aan hen om dat te respecteren.

2 jaar geleden

Mijn ouders geven mijn kind 1000 kusjes. Niet op de mond. Wij krijgen van onze zoon vaak kusjes op de mond. Snap daar de issue niet van.

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik vind het juist goed! Het is toch alleen maar een teken van liefde? Heerl ...
Klopt het is ook een teken van liefde. Alleen zelf vind ik het niet prettig (ook omdat ze roken).

2 jaar geleden

De opa's en oma's mogen mijn kinderen hoeveel kusjes geven als ze willen. Zij doen t sowieso alleen op de wang. En mijn man en ik geven ze wel kusjes op de mond. Ik zou het never nooit erg vinden als iemand mijn kinderen een kusje geeft. Al zijn het rokers (zijn ze niet). Het is niet zo dat ze de rook in hun mond blazen. Gewoon een kusje and that's it.

2 jaar geleden

Ik vind het ook geen probleem. Heerlijk om te zien dat mijn zoontje zoveel liefde mag ontvangen🥰 Ik denk ook dat je door dit van ze te vragen een bepaalde afstand creëert en dat zou ik zonde vinden. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk😊

2 jaar geleden

Ik geef zelf geen kusjes op de mond, oma's en mn vriend wel. Ik vind het prima zolang ze niet continue in zijn gezicht hangen na t roken. Als hij op een punt gaat aangeven dit zelf niet te willen, verwacht ik wel dat die wens gerespecteerd word. Maar vooralsnog vind hij het leuk dus vind ik t ook prima. Idd fijn dat hij zo geliefd word door iedereen 😊

2 jaar geleden

Ik vind het ook een lastige. Kusjes op de mond wil ik sowieso niet, dat doen wij zelf ook niet. Eerlijk gezegd vind ik al die kusjes van anderen een beetje onhygiënisch. En ik vind het ook een beetje vies als ik haar kus nadat ze allemaal kusjes van haar opa's en oma's heeft gehad☺ Maar ik heb lichte smetvrees, dus dat is niet zo'n goed referentiekader. Anderzijds vind ik het ook wel lief. Het belangrijkste vind ik dat ze het zelf leuk blijft vinden. Het moet niet zo zijn dat als ze ouder wordt, ze verplicht is om iedereen een kusje te geven ter begroeting of afscheid.

2 jaar geleden

Oh jeetje ik had niet verwacht dat eigenlijk zoveel het wel prima vinden. Misschien toch een jeugd trauma van mezelf ? Hahah En wat vinden jullie er van als bijvoorbeeld een leidster op het kdv een kusje geeft op de wang of iemand anders die geen familie is?

2 jaar geleden

Ik heb wat (oprechte!) vragen. Wat is precies het probleem met kusjes (even los van het roken)? En wat is het verschil in vergelijking met een knuffel? En waarom is een kus op de mond een no-go?

2 jaar geleden

Reactie op first_mom

Oh jeetje ik had niet verwacht dat eigenlijk zoveel het wel prima vinden. M ...
Leidsters op het kdv vind ik ook geen probleem😊 De meeste zie ik het niet doen, maar er is 1 leidster die hem altijd een kusje op zijn hoofd geeft en echt fan van hem is, zij is toch stiekem ook wel mijn favoriet 🤭 Overigens werk ik zelf ook in de kinderopvang, en geef ik kinderen soms ook een kus op het hoofd als ze bijvoorbeeld gevallen zijn of verdrietig zijn. Wat zou je daar dan van vinden als je kindje groter is? Gewoon pure interesse, ik wist namelijk niet dat er ouders zijn die hier moeite mee hebben. Dacht vinden ze waarschijnlijk juist fijn om te zien 😊

2 jaar geleden

Leidsters heb ik ook geen problemen mee. Hij mag van mij echt wel merken dat hij geliefd wordt en liefde krijgt. Kusjes op de wang, hoofdje, plekje waar hij is gevallen; allemaal geen probleem. Ik heb als kind zijnde van huis uit altijd gehamerd gekregen dat je geen kusje op de mond geeft. Wellicht dat het bij mij daar vandaan komt. Al zie ik ook weleens een vader die zijn 16 jarige dochter een kus geeft en dat vind ik er persoonlijk toch altijd een beetje raar uit zien. Maar iedereen doet het op zijn of haar manier en dat is ook goed.

2 jaar geleden

Reactie op first_mom

Heel toevallig gezien ! Maar als je daar over begint is het “ jullie zijn t ...
Ja, ik denk als ze het zelf zien, dat ze er mogelijk toch anders naar gaan kijken. Misschien kunnen ze hun mond afvegen met een toetenpoetser na het roken? Dit zodat ze schoon zijn als ze een kusje geven.

2 jaar geleden

Allereerst; jij bent de mama en jij beslist hier over. Nu ze nog niet zelf kan beslissen :) Maar helpt het misschien als je vanuit het oogpunt van je kindje bekijkt? Ze kan nog niet zeggen of ze het wel of niet wil natuurlijk. Maar je zou je kunnen afvragen en checken of ze het bijv. fijn vindt als anderen haar kusjes geven? Zo ja, wat zou dan verder voor jou de reden zijn om het niet te doen? Niet om voor anderen dit te moeten uitleggen, maar meer voor jezelf om te begrijpen :) Ze zijn vanuit liefde gegeven dus als ze ze met liefde ook ontvangt, alleen maar mooi toch? Maar nogmaals de beslissing is aan jou hoor! En bijv aangeven dat je liever kusjes op het voorhoofd hebt ipv de mond, lijkt me helemaal geen gek verzoek verder.