16 Reacties

10 maanden geleden

Je kan ook gewone melk nemen, daar lactase aan toevoegen en dan wordt de lactose afgebroken. Ik kijk ff hoe dat tegenwoordig heet ... Moment.

10 maanden geleden

Intoleran druppels. En je hebt tegenwoordig bij AH ook al lactose vrije melk.

10 maanden geleden

Wij geven hem lactose vrije melk en ook lactose vrije toetjes. Soja melk vindt die niet lekker🙈

10 maanden geleden

Arla lacrofree!

10 maanden geleden

Reactie op steefgerritsen

Arla lacrofree!
Zitten daar dan toch alles in ? Dat vroeg ik me af

10 maanden geleden

In de familie mee bekend. Vaak kan dan wel geiten- of schapenmelk. Of kamelen- of waterbuffelmelk. Ik zou oprecht proberen wat wel kan. Vaak is het van voorbijgaande aard. Overigens helpt beperken ook heel erg. Hier wel een bakje yoghurt maar geen flessen melk. Kokosolie voor bakken en braden is handig. En let heel goed op allemaal producten. Lactose zit echt in alles, kruiden blokjes, soms in sauzen, het is oprecht best lastig. Sterkte 🍀

10 maanden geleden

Reactie op Didem68

Zitten daar dan toch alles in ? Dat vroeg ik me af
Yes! Er is lactase aan toegevoegd en verder is het reguliere koemelk

10 maanden geleden

Hoe zijn jullie hierachter gekomen? Wij hebben een zoontje van 2j1maand en die heeft tot op de dag van vandaag nog steeds geen vaste stoelgang. We hebben daar ook al over gedacht.

10 maanden geleden

Reactie op ldhondt

Hoe zijn jullie hierachter gekomen? Wij hebben een zoontje van 2j1maand e ...
Bij mij heeft jaar lang geduurd tot ze het wisten me zoontje kwam maar niet bij in gewicht. Ik elke keer zeuren tot een kinderarts zei ik ga uitgebreide bloedtest zei vond ook niet normaal toen kwam dat naar voren hij had ook noten en pinda allergie pff. Heel zielig zo lang duurde. Zou als je twijfelt vragen bloedtest met allergieen

10 maanden geleden

Groene bladgroenten en sesamzaad geven. Daar zit vele malen meer calcium in dan in koemelk. Staan zat artikelen van online!

9 maanden geleden

Mijn dochter heeft een niet-ige gemedieerde koemelkallergie (niet alleen lactose). Ik zou zeggen alles met mate. Sojamelk en erwtenmelk komen qua voedingswaarden het meest in de buurt van koemelk. Maar wij geven de Alpro haver groeimelk (hier aapie melk genoemd). Daar zijn belangrijke voedingswaarden aan toegevoegd. Soja krijgt ze daarnaast ook wel binnen via toetjes en andere melkvervangers.

9 maanden geleden

Hier ook koemelkallergie en wij geven ook alpro 'aapjesmelk'. Dus de variant van haver, de soja vindt ze niet lekker. We hebben een heel gezond meisje hier, dus ze komt er niets mee tekort.

9 maanden geleden

Sinds mijn dochter 12 maanden is krijgt ze al soja groeimelk van alpro. De nadelen (zoals verminderde vruchtbaarheid) is van toepassing als je het onder de 12 maanden zou geven of teveel drinkt tijdens de zwangerschap. Je kan aangezien het alleen lactose intolerantie is ook gwn koemelk kopen die lactose vrij is

9 maanden geleden

Nou ze hebben ook huidtest gedaan blijkt hij alleem nog allergie heeft voor pinda. Ik ben nog steeds wel op de alpro havergroeimelk die vind hij zo lekker. Dus hij krijg weer zuivek producten.

9 maanden geleden

Reactie op Sunflower94

Sinds mijn dochter 12 maanden is krijgt ze al soja groeimelk van alpro. De ...
Hij vind gewone koemelk njet lekker vandaar ik op groeimelk bleef en omdat hij beetje mag bijkomen. Ow ja ik las dat op internet dat er veel vrouwlijke hormonen in zitten. Toen kwam ik er achter havergroeimelk sindsdien alles gedaab met havermelk

9 maanden geleden

De pediater adviseerde ons Nutrilon Lactosevrij!