30 Reacties

2 jaar geleden

zolang die goed slaapt in de nacht niets aan doen! merk je dat z’n middag slaapje niet meer langs is en in de nacht niet meer goed doorslaapt dan eerste dutje van de dag inkorten tot 45 min!

2 jaar geleden

Hier ook een erg lange ochtenddut! Tot nutoe nog geen problemen met de namiddagdut en ook de nacht gaat oké. Dus laat ik het gewoon voor wat het is 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Hij is altijd al een vroege vogel geweest, maar vanmorgen was het 5.15 uur 🫣 dus ga deze week maar eens proberen het dutje in de ochtend in te korten. Ben benieuwd of het effect heeft!

2 jaar geleden

Hier ook een meisje dat meestal een lange ochtenddut doet en dan juist in de middag wat korter. Zolang het geen problemen oplevert voor de nacht zou ik het gewoon lekker laten (:

2 jaar geleden

Onze meid slaapt smorgens juist ook het langst! Meestal wel 2 a 2,5 uur. Vind het persoonlijk ideaal. Kan dan mooi smiddags op stap en dan is het prima als ze maar half uur tot uurtje slaapt in de wagen of bakfiets. Onze dochter komt wel Savonds vaak moeilijk in slaap, maar geen idee of dat daar nou mee te maken heeft. Ze slaapt wel altijd de hele nacht door, vaak 12 uur achter elkaar.

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Hier ook een meisje dat meestal een lange ochtenddut doet en dan juist in d ...
het is de bedoeling dat de middag dut juist lang blijft ik zou de ochtend dutje in dit geval wat inkorten dit is wat ik heb geleerd bij een slaap coach

2 jaar geleden

Reactie op Didisisi

het is de bedoeling dat de middag dut juist lang blijft ik zou de ochtend d ...
Elk kind is anders. Uiteindelijk zal de middagdut overblijven dus de langste dut zijn, maar als mijn kind nu behoefte heeft aan meer slaap in de ochtend en minder in de middag: dan is dat zo. Dan ga ik dat niet aanpassen omdat een slaapcoach zegt dat dat 'de bedoeling is'. Waarom zou ik haar ritme gaan aanpassen en haar niet volgen in haar behoeften, terwijl haar dutjes en de nachten prima gaan?

2 jaar geleden

Die van mij slaapt de eerste slaap ook 2 uur en de andere minimaal een uur. Lekker laten slapen! Toevallig ook opdezelfde tijden als die van jou naar bed gaat, waarom zou de eerste dut korter moeten zijn? Slaapt je zoontje slechter? Hebben jullie er last van? Zo niet, lekker doorgaan🥰

2 jaar geleden

Hier is de ochtend en middag dut lang. Meestal ook zo'n 2 uur en soms zelfs nog langer. Zolang ze er snachts geen last van hebben lekker laten slapen 😊

2 jaar geleden

Heei! Mijn dochtertje slaapt sochtends 3 kwartier en smiddags zo’n 2u. Mijn neefje is nu bijna 1,5 en hij heeft heel lang sochtends zo’n 2u geslapen en daarna smiddags nog rond 2/3u een slaapje. Nu merken zn ouders echter dat hij zn ochtenddut nog steeds zo lang slaapt en rond half 12/12 wakker wordt. Maar het gevolg hiervan is dat hij smiddags niet meer in slaap valt. Hij is nu langzaam toe aan 1 dutje. Omdat hij het ochtenddutje zo gewend is lukt het ze nog niet om hem veel later naar bed te brengen. Maar hij is dus vanaf 12u zoiets wakker. Dit heeft als gevolg dat hij vanaf 4/5u ontzettend vervelend wordt omdat hij zo moe is. Dat is vgm ook de reden waarom er door slaapcoaches geadviseerd wordt om het ochtenddutje steeds korter te maken. Uiteindelijk is het namelijk het best om deze te laten vallen als ze over kunnen op 1 slaapje. Om situaties zoals bij mn neefje te voorkomen. Als je zoontje het nu zo goed doet is dat helemaal prima, maar dit is de ervaring die ik in onze directe omgeving meekrijg dus misschien wel iets wat je in je achterhoofd kunt houden 😁

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Elk kind is anders. Uiteindelijk zal de middagdut overblijven dus de langst ...
Het is een advies, jij moet zeker doen waar jij je goed bij voelt. ik zeg wat ik zou doen om zo ‘probleempjes’ te vermijden later. :)

2 jaar geleden

Ach ja. De ene keer wel en de andere keer niet, af en toe ineens weer 3 slaapjes 🤷 met wat hij nodig heeft

2 jaar geleden

Reactie op Didisisi

Het is een advies, jij moet zeker doen waar jij je goed bij voelt. ik zeg w ...
Ik heb er toch niet om gevraagd? Het is niet mijn topic.

2 jaar geleden

Reactie op sannne1993

Dank voor jullie reacties! Hij is altijd al een vroege vogel geweest, maar ...
Dit hebben wij ook gehad! En tijdens sprongen merken wij ook dat dit weer terug komt. Wij hebben echt een vicieuze cirkel moeten doorbreken, door een 'strak' schema aan te houden. Die van ons wordt nu tussen 06.00 en 07.00 uur wakker. Zijn ochtenddut is van 09.15 uur tot 10.00 uur. Soms ligt hij echt nog heerlijk te slapen, maar dan maken wij hem wakker. In de middag slaapt hij van 13.00 uur tot 15.00 uur. In de avond gaat hij rond 19.00 uur naar bed. Ons zoontje heeft periodes gehad dat hij tussen 05.45 uur en 05.30 uur wakker werd. En doorslapen is onwijs fijn, maar die vroege ochtenden breken je echt op🙄 wat dus resulteerde in een vroege ochtenddut die hij vaak langer wilde doen dan 45 min. Als hij zo vroeg wakker wordt hebben wij hem in de tussentijd een overbruggingsdutje aangeboden van max. 15 min tussen 07.30 uur en 08.00 uur. Doet dat ook niet hielp, zijn we echt met hem gaan lopen om maar te 'rekken'. Nu lukt het hem dus om weer tussen 6 en 7 wakker te worden, waardoor we makkelijker uitkomen voor zijn ochtendslaapje vanaf 09.15 uur. Dus die van ons is ook heel lang een hele vroege vogel geweest, maar dat hebben wij enigzins wel kunnen doorbreken.

2 jaar geleden

Ons zoontje sliep ook een lange ochtenddutje van 2,5 uur en in de middag ook 1,5. Bleek voor hem veel te veel te zijn, want hij heeft weken lang gespookt 's nachts. Inmiddels laten we hem in de ochtend 1,5 uur slapen en in de middag 1 uur en nu slaapt hij in de nacht gelukkig weer door van 19u tot 630/645

2 jaar geleden

Wij laten Lotus slapen zo lang ze wil, maar niet na 15.30. Als ze rond 10u in de ochtend naar bed gaat en dan 2u slaapt, prima. In de middag mag ze dan ook nog best van 14.00-15.30 slapen, maar als ze dan nog ligt maken we haar wakker. Als wij haar na 15.30 nog laten slapen is in de nacht zo'n 2uur wakker. Echt midden in de nacht, tussen 2 en 4 ofzo.

2 jaar geleden

Als hij wilt zou hij ook makkelijk 2u slapen sochtends, maar maak hem na 45min-1u wakker. Sinds hij snachts goed slaapt en ik slaaptipsvoorbabys volg doe ik dat eigenlijk. Maar als hij snachts goed slaapt zou ik het lekker laten zo!

2 jaar geleden

Hier ook regelmatig 2 tot 2.5 uur vanaf 10u en dan rond 15u naar bed zodat hij weer 1.5 tot 2u slaapt.. soms zelfs nog langer... en slaapt dan ook gewoon weer van 1930 tot 7u/730u. Heerlijk toch! Zolang hij snachts lekker slaapt, lekker laten slapen wat hij nodig heeft. :)

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu bijna 9,5 maand en slaapt vaak in de ochtend 1,5 tot 2 uur (rond 9 tot half 11/11) tot en de middag 1,5 uur (rond 1 a half 2 tot half 3/3). Hij gaat dan vaak tussen 6 en 7 weer naar bed. Tussen 6 a 7 uur weer wakker in de ochtend. De nachten gaan nu over het algemeen ook goed🙂 Was toen heel erg bezig met oh hij mag niet te lang slapen... maar uiteindelijk werkt dit voor hem. En als hij dit nodig heeft dan vind ik het helemaal goed. Ben zelf ook iemand die meer dan gemiddeld slaapt. Naar je gevoel luisteren zou ik zeggen😉

2 jaar geleden

Hier ook een kleine man die sochtens graag uitgebreid slaapt, maar smiddags ook altijd nog 1,5/2 pakt! Nachten gaan goed en hij is goed te pas! Dus wij laten hem dan ook lekker slapen!:) Soms ook wel eens maar 45 min sochtens en dan gaat het ook prima! Tis maar net wat die nodig heeft en dat pakt die dan ook!