11 Reacties
2 jaar geleden
Geen tips maar herkenning. Onze dochter heeft voor het eerst 2 dagen niet 💩. Wel enorm veel last van stinkende scheetjes en ook regelmatig huilend wakker worden. Deze ochtend ineens haar eerste echte drol.
Ik denk dat het er een beetje bijhoort. Die darmpjes moeten nu eenmaal wennen aan andere dingen dan gemakkelijk te verteren bv
2 jaar geleden
Hapjes met pruim geven? Maar herken het probleem. Ben van Nutrilon opvolgmelk naar Nutrilon Omneo overgestapt. (CB raden het aan is voor krampjes en/of moeizame ontlasting. Kleine meid zat hier ook gigantisch te persen met mega rood hoofdje met als gevolg keihard hoesten, zich verslikken en steeds met benen trappen. Nu ik dit als melk geef, is de ontlasting veeeeel beter niet meer zo hard en wat vloeibaarder, zit ze niet meer te persen en te trappen. Ben dus blij overgestapt te zijn en hoef zo niet aan zakjes of andere dingen.
2 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Geen tips maar herkenning. Onze dochter heeft voor het eerst 2 dagen niet � ...
Ja precies dat! Maar vind het zo gek dat het nu pas sinds deze week is terwijl hij al 2 maanden hapjes krijgt en al sinds een paar weken brood en aardappel enzo. Dan zou je verwachten dat hij al eerder last zou hebben gehad, maar dat heb ik niet gemerkt🙈
2 jaar geleden
Reactie op Stéphanie91
Hapjes met pruim geven? Maar herken het probleem. Ben van Nutrilon opvolgme ...
Pruim ook al geprobeerd, merk nog geen verschil. Zal eens kijken wat andere melkpoeder doet, geef nog half borstvoeding, maar wellicht scheelt het iets. Bedankt voor de tip!
2 jaar geleden
Als mijn baby niet kan poepen doe ik heel klein beetje zeep met vaseline in haar billetje en ze begint direct met poepen🤷♀️.
2 jaar geleden
Hier hadden we hetzelfde. Mijn zoontje moest heel hard persen en dan kwam er een harde keutel uit.
We proberen af en toe een hapje te geven met pruim maar dat kan ook niet elke dag dus wij zijn toen naar de huisarts gegaan en hebben forlax gehad, sindsdien gaat het super goed en hebben we sowieso 1 normale poepluier per dag!
2 jaar geleden
Hier hadden we dat probleem ook. Ik ben erachter gekomen dat ik water door de zelfgemaakte hapjes moest doen en tijdens het geven van een hapje bied ik tussendoor ook water aan. Verder opletten net banaan. Dat geef ik echt alleen als mijn zoontje al een aantal dagen goed heeft gepoept. Verder poept hij ook beter als ik gewoon een kant en klaar potje geef, dus dat wissel ik af met zelfgemaakte voeding.
2 jaar geleden
Mijn zoontje had zo erge last nadat hij paar dagen achter elkaar banaan had gegeten. Voelde me zo schuldig toen want echt niks hielp.
Uiteindelijk kwam alles eruit. Had wel voor zekerheid een fruitpotje gehaald van pruimen dat schijnt ook te helpen dus die heb ik in huis voor het geval het weer voorkomt. En ohja beetje olijfolie en water schijnt ook te helpen