10 Reacties
2 jaar geleden
Wanneer ik hem in bed heb gelegd met al zijn behoeftes vervult en hij huilt alleen omdat ik weg ga. Met een paar minuten is het voorbij en slaapt hij als een roosje. Als ik hem dan troost hou ik hem alleen wakker.
2 jaar geleden
Dit gebeurt overigens al heel lang niet meer, dankzij deze aanpak denk ik persoonlijk.
2 jaar geleden
Ik denk dat je als moeder zijnde heel goed kan horen/aanvoelen of je kindje alleen een beetje aan het jammeren is of echt aan het huilen is. Bij echt huilen laat ik hem nooit alleen, maar is het even een paar minuutjes jammeren voor bedtijd of tijdens het spelen wanneer ik nog even bezig ben dan is dat voor mij geen probleem😊
2 jaar geleden
Ik hou de babyfoon in de gaten. Mijn dochter heeft veel hulp nodig om in slaap te vallen. Vast ritueel: vast muziekje tijdens het omkleden, dan een fles zodat ze rustig wordt en begint te dommelen. Wiegen tot ze slaapt. Weg leggen.
Eerst sliep ze na even omdraaien wel door maar tegenwoordig heeft ze mij door en begint ze te huilen.
Ik laat haar eerst even huilen, maar check de babyfoon. Als ik zie dat ze haar draai probeert te vinden, laat ik haar want anders stoor ik haar. Als ze aan de bedrand gaat staan weet ik dat ze mij nodig heeft en ga ik naar haar toe
2 jaar geleden
Ik laat ons zoontje nooit echt huilen. Jammeren, zeker. Maar ook als hij aan t einde van de dag alleen maar jammerend achter mij aan kruipt, omdat hij het gewoon zat is... neem ik hem bij me. In slaap laten huilen heeft hier nog nooit gewerkt. Als het slapen niet lukt, heeft hij vaak een dikke knuffel nodig en na dan een aai over zn bol als ie in bed ligt, valt hij heerlijk in slaap. 😄
Wel begint hij nu echt boos te worden als ik bijv z'n speen af pak of hem uit bad haal, daar reageer ik natuurlijk niet positief op.
2 jaar geleden
Hier kijk ik of ze jammert of echt huilt. Soms heeft ze het even nodig om te mopperen en piepen voor ze echt slaapt, even haar dagje verwerken maar ik laat haar nooit huilen en overstuur raken.
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft op haar buik liggen nooit iets gevonden. Nu ze iets ouder is, leg ik haar alsnog vaak op haar buik en dan protesteerde ze best snel. Ze begint wel langzaam door te krijgen dat ze op die manier misschien wel eens zou kunnen voortbewegen.. Het liefst wilt ze de hele dag staan/lopen maar daarvoor heeft ze ons nodig. Dus op sommige momenten laat ik haar zeker even huilen. Wel echt max een paar minuutjes en als ze met traantjes huilt, til ik haar weer op.