15 Reacties

één jaar geleden

Wat is haar eetpatroon overdag? Eet ze met jullie mee met avondeten etc? In principe zou ze haar buikje gewoon vol genoeg moeten hebben als ze gedurende de dag genoeg binnenkrijgt.

één jaar geleden

Bedoel je met tutteren, sabbelen? Mijn zoontje doet dat ook als hij te moe is 's avonds. Wat hier goed helpt is borstcompressie en wisselen van borst zodra de grootste melkstroom voorbij is. Hij drinkt dan elke avond wel 4 borsten 😅

één jaar geleden

Borstvoeding is de eerste maanden echt extreem voedend. Daar kunnen kindjes best lang op vooruit maar naar mate ze ouder worden vult dat niet echt meer. Ze hebben zoveel meer behoefte dan dat wij aan kunnen maken. Hier eet de kleine al geruime tijd met ons mee (allemaal aangepast dus geen zout en weinig kruiden, dat bouwen we langzaam op). Ik heb een kindje dat echt heel veel kan eten. Echt oprecht veel. Maar hij wil ook vaak 2x vrij snel achter elkaar eten in de avond. Zeker als hij naar de opvang is geweest, dan lijkt hij meer honger te hebben. Ik heb tot bijna een maand geleden borstvoeding gegeven. Ik kon het zelf niet meer opbrengen dus ben gestopt. M’n lichaam had het te zwaar met het herstel, was niet geheel vrijwillig dus. Het meest bizarre is dat vanaf de dag dat hij de laatste avond voeding heeft gehad, hij gewoon doorslaapt. Slaapt gewoon van 8 tot 8 in de ochtend. Bij mijn kleintje was het dus echt gewenning. Fijn even bij mama kruipen en even lekker tutteren en weer slapen. Kijk in ieder geval als eerste goed om overdag meer momenten voeding aan te bieden. Formeel geldt 3x hoofd en 3x tussendoor. Ik geef soms meer als hij erom vraagt. Ze mogen oprecht al veel hebben na een jaar. Bij ons helpt het enorm om hetzelfde te eten.. of bijna hetzelfde, want dat motiveert hem voldoende om door te eten/‘het lekker te vinden’. Succes, komt echt goed 😘

één jaar geleden

Hier drinkt ze s avonds ook al een paar maanden niet meer. We geven haar wel vaak nog een bakje yoghurt voordat ze naar bed gaat. Wat eet/drinkt ze verder overdag? Misschien kunnen we met je meedenken hoe ze overdag wat meer binnenkrijgt?

één jaar geleden

10u brood helft ervan ( Dan wilt ze moedermelk, ik weiger en geef haar dan wel is chocomelk of thee. Maar dat drinkt ze ook niet.) 13u groenten/fruit Fruit eet ze wel een hele appel of banaan. Degene dat ze graag lust. Groenten 4 grote lepels en ze heeft al genoeg. Water 2 keren. Gaat ze slapen tot 18u30/19u Warme maaltijd 2 lepen Yoghurt weigert ze soms 21u30 avond papje weigert ze soms. Als ze er goesting in heeft 1,halve lepel. Moedermelk.

één jaar geleden

15u tot 18u30/19u*

één jaar geleden

Ik zou proberen overdag meer eet- en drinkmomenten in te bouwen tussen 07.00-19.00 zodat er een duidelijker onderscheid komt in dag en nachtritme. Ik denk dat haar slaapje overdag laat valt en door deze te vervroegen je ervoor kunt zorgen dat ze meer gaat eten tussen 15.30 en 19.00. Ze heeft denk ik dan meer vulling voor ze de nacht in gaat.

één jaar geleden

Reactie op GHRC

Ik zou proberen overdag meer eet- en drinkmomenten in te bouwen tussen 07.0 ...
Hier sluit ik me bij aan. Mijn kleintje eet veruit het meeste tussen 15:30 uur en 19:00 uur..

één jaar geleden

Om hoe laat staat ze op in de morgend??

één jaar geleden

Reactie op Mery Sisa 0309

Om hoe laat staat ze op in de morgend??
Slaapt ongeveer van 20:00/20:30 uur tot 8:00/8:30 uur. Wisselt wat maar niet veel. Eerder naar bed is geen optie hier, dan is hij niet moe genoeg.

één jaar geleden

Reactie op Mery Sisa 0309

15u tot 18u30/19u*
Waarom slaapt ze van 15tot 18.30u en niet bijvoorbeeld 1 middagdut of 1 korte ochtenddut met 1 middagdut?

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Waarom slaapt ze van 15tot 18.30u en niet bijvoorbeeld 1 middagdut of 1 kor ...
Ze is dan geïrriteerd. & blijft bij me hangen. Ze wilt dan niet eten of drinken.. heb het paar keren gedaan dat ze kort slaapt, dan is het bij mama blijven en niet weg gaan alleen spelen ofz.

één jaar geleden

Reactie op Mery Sisa 0309

Ze is dan geïrriteerd. & blijft bij me hangen. Ze wilt dan niet eten of ...
Samen rusten een optie? Want je kindje raakt zo denk ik echt overprikkeld. Ze moeten echt nog wat meer slapen en vooral ook overdag. Er zijn nog veel kindjes hier die 2 slaapjes hebben. Mijn zoontje heeft er 1 maar wel al net na de lunch. Niet altijd een goede eter/drinker. Dan wissel ik; water/thee/uiterste geval ranja. Brood/groente/avond eten/fruit etc.

één jaar geleden

Reactie op Mery Sisa 0309

Ze is dan geïrriteerd. & blijft bij me hangen. Ze wilt dan niet eten of ...
Maar hoe ziet het slapen dan op een dag eruit? Ik begrijp vanuit een vorig bericht dat ze slaapt tot +-8.30 smorgens, en vervolgens lees ik een dut van 15-18.30, klopt dit? Zoals anderen al aangaven is dat een tijdstip waarop kindjes vaak juist veel eten binnenkrijgen (vaak het tweede fruitmoment/tussendoortje, avondeten).

één jaar geleden

Misschien kun je langzaam toewerken naar een wat grotere slaap- en eetbehoefte door je slaapschema iets aan te passen? Bijvoorbeeld: 7.00 wakker Ontbijt 9.30 dutje 20 minuten als het nodig is Snackje Lunch 12.30 na lunch naar bed voor lang slaapje Snackje Avondeten 19.00 slapen