10 Reacties

2 jaar geleden

Onze meid van 9 maand eet eigenlijk elke dag met ons mee. Soms kook ik ook voor haar een voorraad dan haal ik wel eens recepten hier vandaan https://smikkels.nl/recepten/?leeftijd=vanaf-6-maanden

2 jaar geleden

Wat ik heel simpel vind en baby heel lekker: een zak gegrilde groenten (diepvries) in de oven gooien en ondertussen wat parelcouscous koken. Vervolgens gegrilde groenten pureren en parelcouscous er door roeren. Je kunt eventueel gehakt toevoegen

2 jaar geleden

Reactie op mommytobe123

Onze meid van 9 maand eet eigenlijk elke dag met ons mee. Soms kook ik ook ...
Wat bedoel je precies met mee eten? Eet ze ook saus, zout, kruiden etc. Mee?

2 jaar geleden

Op smikkels.nl vind je veel eenvoudige en prima recepten!

2 jaar geleden

Reactie op Fp1

Wat bedoel je precies met mee eten? Eet ze ook saus, zout, kruiden etc. Mee ...
Bij ons eet hij ook veel mee. Ook kruiden, maar niet echt saus (behalve bij de pasta) en we eten vrij zoutloos eigenlijk. Hij vindt pasta lekker, houdt van risotto, moedermelkpannenkoekjes, aardappelen/groente/stukje vlees, enz. En als ik een keer pizza heb of iets anders wat hij niet mag, kijken we naar wat er is bijv ei, omelet enz.

2 jaar geleden

Ik haal veel inspiratie van instagram: kleinebuikjesvullen, bakkenmetbel, projectradijsje. Een van de makkelijke recepten vind ik diepvriesdoperwten koken en dan pureren met pijnboompitten, olijfolie en verse basilicum. Ik kook dan fussili pasta en roer het erdoorheen. De fussili kan mijn dochter goed vastpakken en ze schuift het zo naar binnen. Wij eten er vaak nog een stukje vlees of vegaschijf naast. Verder veel vers koken, weinig zout en sommige dingen wat anders snijden voor de kleine. Wat betreft het snijden van groente/fruit heb ik de app solidstarts. Staan plaatjes van hoe je het kan aanbieden.

2 jaar geleden

Ik gebruik de app hapje, kook voor hem alles zelf maar nog wel vaak apart, is makkelijker ook met ons onregelmatige werk dat die vriezer gevuld is voor meneertje! Makkelijk recept; aardappeltjes, zak wokgroente , die samen koken en beetje geruld gehakt erdoor! Ook is spagetti hier een groot succes!! Saus maak ik met verschillende groentes en dan tomatenblokjes uit blik met wat italiaanse kruiden!

2 jaar geleden

Soep vind mijn dochter heel lekker. Daarom krijgt ze elke dag wel soep. In de ochtend krijgt ze omelet of brood met beleg. In de middag krijgt ze soep ( bv. Kippensoep, tomatensoep, groentesoep, yogurtsoep, linzensoep, vermicelli soep etc etc. ) en in de avond eet ze met ons mee. Bijv. rijst, bulgur, aardappelen,groente, kip, vis, vlees. Ze mag alles proeven. En vind gelukkig tot nu toe ook alles wel lekker. Tussendoor krijgt ze een stukje fruit en/of maisstengels.

2 jaar geleden

Baby bolognese saus gemaakt laatst en ingevroren in blokjes. Met orzo gemengd, vind ze erg lekker. https://duurzaamheidskompas.nl/diy/zelf-baby-bolognaise-maken/

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Bij ons eet hij ook veel mee. Ook kruiden, maar niet echt saus (behalve bij ...
Risotto kook je dan niet met bouillon?