7 Reacties

5 jaar geleden

Nu ben je te laat, maar in het vervolg zou ik het niet meer drinken.

5 jaar geleden

Is ook wel vrij lastig om te zien voorop staat alcohol vrij en achterop staat wel 0,5%. Ik zou het in vervolg niet meer nemen. Er moet echt 0,0% opstaan dan is het echt alcohol vrij

5 jaar geleden

Dit is eigenlijk bij de meeste biertjes zo. En zeker de lekkeren. Bier blijft ergens verdergisten op fles. Ik denk dat af en toe eentje geen kwaad kan. Ik doe het niet, alvast nu toch niet. Ik drink ook enkel biertjes op terras dus nog niet gemist in coronatimes. In kefir, kombucha en fruitsap zit soms ook een beetje Alcohol. Ik denk eerlijk dat dit zowat hetzelfde is. Ook stoverij maak ik nog met echte trappisten. Na 3u denk ik dat alles er wel uit is, maar er zal ook wel iets achterblijven denk ik.

5 jaar geleden

Ik zou zeker daar niet teveel over in zitten hoor! In meerdere dranken zitten heel lage percentages alcohol, daar merkt je kindje heus helemaal niks van. Ik drink zelf ook alcohol vrije biertjes, en soms blijkt dat toch 0,3%- 0,5% te zijn. Die paar drankjes op een hele zwangerschap is mijns inziens te verwaarlozen. Tuurlijk moet je er over na blijven denken, maar geen reden tot paniek.

5 jaar geleden

Ik heb een ‘alcoholvrije’ IPA met hetzelfde probleem. Uit onderzoek blijkt dat zulke ontzettend lage alcoholpercentage jouw bloed promillage niet beïnvloeden, het komt dus niet bij je baby terecht. Ik doe er dus niet te krampachtig over en neem er heel af en toe eentje. Er zitten minimale percentages alcohol in de gekste dingen, bijvoorbeeld Danerol croissantjes!

5 jaar geleden

Ik zou het niet doen, elk beetje alcohol is teveel. Als ik kijk naar de problematiek van kinderen met het Foetaal Alcoholsyndroom (FAS) dan vind ik het het zéker waard om 9 maanden helemaal geen alcohol te drinken.

5 jaar geleden

Als je helemaal 0.0 wil zijn tijdens je zwangerschap moet je ook geen rijp fruit meer eten.. FAS zal je baby hier never nooit van krijgen. Overigens prima dat sommigen heel streng en anderen iets minder streng in de leer zijn!