14 Reacties

één jaar geleden

Dat was bij ons ook heel lang het geval. Onze zoon kon al heel goed aan de hand lopen en even 1 of 2 losse stapjes. Toen ineens uit het niets is hij begonnen met lopen. Ook gelijk heel veel en heel goed. Dus gewoon blijven oefenen!😁

één jaar geleden

Mijn zoontje kon ook al een lange tijd aan de hand meelopen, toen hij uit het niets dacht nu ga ik lange afstanden lopen. Sindsdien doet hij niks anders dan lopen.😄 Ik heb hem wel gemotiveerd door steeds een stuk je van hem af te zitten en dan zijn naam te roepen op een blije speelse manier, als hij toen kwam deed ik hem extra knuffelen en complimenteren. Uiteindelijk maakte ik er een spelletje er van! Ik had gelezen dat je het beste je arme niet moet uitsteken en dichtbij je lichaam te houden als je kleine naar je toekomt, ook je kindje niet oppakken als die goed valt want daar leren ze juist veel van. Als je kleine niet goed valt is het handig om met twee handen je kindje bij de heupen te begeleiden met vallen en dat te herhalen tot je kleine er handig in wordt. Tot die tijd lekker blijven aanmoedigen!! Hopelijk heb je hier wat aan!🤗

één jaar geleden

Heeft bij ons ook een poos geduurd voordat hij daadwerkelijk los ging lopen ten opzichte van het stappen. Zijn spieren moeten ver genoeg ontwikkelen om ook de balans te bewaren en hij moet het vertrouwen krijgen. Gewoon op een leuke manier blijven oefenen en afwachten 🙂

één jaar geleden

hier had hij t ineens door na maanden meubels cruisen en heel veel staan en af en toe samen stappen klinkt of hij prima gaat, maak je je zorgen?

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

hier had hij t ineens door na maanden meubels cruisen en heel veel staan en ...
Zorgen niet maar consentatiebeuro zei dat hij wel laat is met los lopen. Terwijl ik het wel mee vond vallen

één jaar geleden

Mijn dochter liep heel lang achter haar “rollator” en weigerde aan de hand of los te lopen terwijl ze haar karretje geeneens nodig leek te hebben. Hier liep ze ineens los toen ze dacht dat ik zonder haar weg zou gaan thuis. Ik had eerst mijn eigen jas en schoenen aan gedaan, liep naar de gang voor haar jas en laarsjes. Nou mevrouw wist niet hoe snel ze achter me aan moest komen met krokodillentranen.

één jaar geleden

Mwah zo laat vind ik dat niet 🤷 komt vanzelf. Inderdaad kan een boost (als mama die wegloopt, dat was echt hilarisch trouwens😂) helpen, maar ook andere kinderen zien lopen. Dochter van vrienden is 3 maanden ouder dan Flint en ging ook niet loslopen. Tot ze op Flint zijn verjaardag zag dat Flint (die dan weer heel vlot is) los rond liep. Ineens ging ze hem achterna en ook los lopen.

één jaar geleden

Volgens mij is 15 maanden gemiddeld. Maar zijn er genoeg kinderen die eerder of later los lopen. Hier heel lang langs de meubels of aan de hand. En nu een weekje ook stapjes los. Heb hem daarin los gelaten en zijn ontwikkeling gevolgd. Zou mij er niet te druk om maken, het komt vanzelf wanneer ze er aan toe zijn😉

één jaar geleden

Reactie op Babymr

Zorgen niet maar consentatiebeuro zei dat hij wel laat is met los lopen. Te ...
Niet naar luisteren hoor! Wat een onzin. Als een kindje bij de 2de verjaardag nog steeds niet loopt of poging doet om te lopen, dan is er een reden om je zorgen te maken. Ik heb hier op het forum wel heel rare opmerkingen en adviezen van het consultatiebureau voorbij zien komen. Zoals je kindje laten huilen als het tijd is om te gaan slapen. Terwijl er is aangetoond dat dit tot hersenschade leidt. Het consultatiebureau is een hele goede bron van informatie, maar ze hebben niet altijd gelijk.

één jaar geleden

Hier ook zo. Aan hand of langs spullen etc loopt ze heel goed! Ze heeft alleen het vertrouwen vgm nog niet om het los te doen. Ik maak me er geen zorgen om. We oefenen veel en uiteindelijk zal ze doorhebben dat het haar lukt en zal ze verwacht ik als een speer gaan

één jaar geleden

Dank jullie voor jullie antwoorden, het stelt mij gerust!

één jaar geleden

Mijn dochtertje doet precies hetzelfde. Ik houd regelmatig de achterkant van haar shirtje vast tijdens het lopen, ze heeft dan het idee dat ik er toch ben, maar leert ze wel zelf haar balans houden. Ik merk dat dit heel goed gaat en soms laat ik haar dan ineens los en loopt ze een stukje. Komt goed, uiteindelijk gaan ze allemaal lopen en ieder kind zijn eigen tempo. Veel plezier en succes met oefenen!

één jaar geleden

Reactie op Babymr

Zorgen niet maar consentatiebeuro zei dat hij wel laat is met los lopen. Te ...
Wat een rare en vervelende reactie van ze….je hebt er typetjes tussen zitten… het “moet” tegenwoordig allemaal hetzelfde en binnen het plaatje… Mijn zoontje is nu ook 15 maanden; loslopen vind hij nog heel spannend! Langs meubels&met zn karretje gaat wel top! Bij mij op het cb waren ze juist heel positief en motiverend; deed het perfect en moest hem lekker de tijd geven en blijven oefenen/aanmoedigen en dan komt het vanzelf! Hopelijk geeft het je toch wat meer vertrouwen en neemt het and je zorgen iets weg!

één jaar geleden

Afwachten, het komt vanzelf! Ieder kind is anders en gaat naar zijn eigen ontwikkeling