12 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat er puur vanaf 6 maanden op staat omdat babys dan pas echt gaan eten. Nu is het nog oefenen. Zou het gewoon proberen!

3 jaar geleden

Als je kindje al vast voedsel eet en bijv 5,5 maand is kan je daar prima mee beginnen. Jij weet t beste waar je kindje aan toe is. Net als met hapjes opbouwen/fles laten vallen etc. Probeer t gewoon! Hoeft natuurlijk niet elke dag
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Onze dochter kreeg het vanaf 5 maanden. Ze mogen ook mais vanaf 4 maanden eten dus ik zag het probleem niet zo🙈 denk dat ze puur 6 maanden erop zetten omdat dan de bijvoeding iets word verhoogd. Ervoor noemen ze het natuurlijk oefenhapjes. Op het moment dat het in de mond komt smelt het al dus er is geen stik gevaar of iets. Zorg wel dat je altijd een vochtig doekje bij de hand hebt want het plakt als de nete🙈 vooral tussen de vingers blijft het zitten haha

3 jaar geleden

Reactie op 1234hoedjevanpapier

Onze dochter kreeg het vanaf 5 maanden. Ze mogen ook mais vanaf 4 maanden e ...
Dat plakken heb ik ook ondervonden 🙈. Mijn en mijn zoontjes kleding zaten onder 🤯. Mijn zoontje is er wel erg winderig van geweest. Heeft met andere voeding geen problemen gehad.

3 jaar geleden

Fijn om te lezen dat het dus echt niet aan mij ligt dat mijn zoontje er eerder aan toe lijkt te zijn dan die verpakkingen zeggen. Hij heeft tot nu toe ook nog nooit darmkrampen gehad of in ieder geval niet laten blijken. Dus ben benieuwd. Opa zal blij zijn. Die wilde met 3.5 maand al een kaakje geven en met 4 maanden vroeg oma of ze hem al een lange vinger mocht geven 🙈. Uuh doe maar niet. Dus die mogen als het thuis goed gaat voortaan zo'n stick geven. ❤

3 jaar geleden

De sticks plakken nogal in de mond. Wij geven onze kleine een broodkorst als zij zo erg zit te kijken hoe wij eten. Ze sabbelt er graag op, gaat prima. 3 maart is zij 6 maanden

3 jaar geleden

Reactie op Liess91

De sticks plakken nogal in de mond. Wij geven onze kleine een broodkorst al ...
Daar heb ik ook aan gedacht, maar eten zelf geen brood 🙈🤪. Als we al brood eten zijn het broodjes en bij uitzondering haal ik een halfje wit voor tosties 🙃🤫. Gelukkig wil meneer wel altijd heel graag drinken na zijn oefenhapjes of graaistreken. Dus ik maak mij niet super zorgen over het plakken. Gisteren had hij weer een pomduchesse (aardappeltoefje uit de oven) te pakken 🤣. Het is een heerlijke boef, die al veel te wijs is voor zijn leeftijd 😝🥰. Ben bang dat die wijsheid toch wel mijn eigen schuld is. Stond tijdens mijn zwangerschap voor groep 3 en 8. Tja dan zoek je het wel een beetje op he 🙈. Al die kindjes wilden aan mijn buik voorlezen. En groep 8 ging o.a. rekenen aan mijn buik uitleggen 🤣🤪. Ze leerden er wel heel veel van. Want het zelf kunnen is 1, maar het een ander uitleggen is 2.

3 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Daar heb ik ook aan gedacht, maar eten zelf geen brood 🙈🤪. Als we al broo ...
Zo leuk! Wat eten jullie in plaats van brood?

3 jaar geleden

Reactie op Skye

Zo leuk! Wat eten jullie in plaats van brood?
Mijn vriend eet broodjes en ik ontbijt met een bak beton (cruesli met joghurt), ik lunch en dineer warm voor de vitamientjes. Merk dat Ben het daar erg goed op doet. Tijdens mijn zwangerschap mee begonnen en voor het eerst in mijn leven benoemenswaardjg aan het afvallen.

3 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Mijn vriend eet broodjes en ik ontbijt met een bak beton (cruesli met joghu ...
En Ben is gewoon een lekker ventje van 21 weken en 2 dagen inmiddels. Niet dik ofzo ondanks dat mama zich een ongeluk eet 🙈. Soms het gevoel dat ik de hele dag door eet, zelfs voor de klas. Als ik een uurtje of 1.5 niet eet voor de klas gaan mijn groep 5 leerlingen zich zorgen maken, want ik moet wel blijven eten anders kan ik niet kolven. Kolven is echt een aanslag op mijn energielevels, maar zolang ik extra blijf eten komt het goed. Borstvoeding is een minder grote aanslag, voed vaak maar 1 kant per keer en bij kolven 2 tegelijk.

3 jaar geleden

Ik geef onze zoon (sinds vrijdag 6 maanden) mais puffs en hij is er dol op, gaat ook goed qua eten😃 ik blijf er uiteraard wel bij zitten om het in de gaten te houden. Een reepje eierkoek is hij ook dol op!

3 jaar geleden

Ik moest snel zijn voor deze foto 😝. Hij vond het helemaal niks 🤣. Hierna maar een beetje fruitpap gegeven dat schoof zo naar binnen 🤣. Heb al voor mijzelf besloten dat als we naar mijn (schoon)ouders gaan om te eten we moeten kiezen de stoel of wagen mee. Ik denk dat het al snel de stoel zal worden 😅😋. Al hoop ik dat de wagen er dan gewoon nog bij past 😝. Als Ben in zijn stoel zit kan hij niks van MIJN bord jatten 🤣🙈.