25 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb zelf geen echte mama fiets. Maar wel een fiets met stuurslot. Ben zelf niet iemand die voorheen veel op de fiets zat, dus dan was elektrisch toch makkelijker geweest 🤭

4 jaar geleden

Elektrische bakfiets!! Wat een ding is dat geen moment spijt van gehad, werkelijk waar helemaal top!! Je fiets jezelf anders helemaal kapot. Zeker als de kids ouder worden je meer in die bak gaat gooien etc……en daarbij je kan ze zelf instellen, dus zoals je man het niet wilt, dan hij niet, maar jij wilt wel, dus jij lekker wel 😉

4 jaar geleden

Ik heb er 1 tweedehands gekocht en een fietskar en een babyschaal gekocht zodat ik al kan fietsen met de kleine 😇

4 jaar geleden

Mij is sowieso 7 versnellingen aangeraden. Je hebt ook fietsen met 3 versnellingen en dat lijkt nu prima. Maar de kleine wordt steeds zwaarder dus dan zal 7 versnellingen heel welkom zijn!

4 jaar geleden

Wij hebben een duurdere bakfiets (al voor onze eerste dochter aanschaft die nu 2 is) en idd geen moment spijt van! Zo heerlijk die versnellingen en elektrisch fietsen; zeker als je wat verder weg wil maar geen auto tot je beschikking hebt. En je kan de versnelling idd ook op "zacht" zetten dan fiets je je alsnog een ongeluk hahaha. Of helemaal uit.. dan helemaal..... want zonder aandrijving fietsen met een elektrische fiets is zwaarder dan met een gewonen🙃😅 ohja en ook handig met zo'n maxi cosi drager er in of babyschaal. In ons geval kan ik haar wegbrengen en mijn man haar ophalen vanuit het werk.

4 jaar geleden

Wij hebben net een urban arrow aangeschaft. De reden dat we voor dit merk hebben gekozen is dat het al jaren bestaat dus alle bugs eruit zijn. We zijn er superblij mee. Nu kan m’n zoontje erin in de maxi cosi en m’n dochter in t zitje. T is wel n extreem dure uitgave inderdaad… maar mijn vriend heeft regelmatig de auto nodig en dan zit ik tijdens m’n verlof met twee kids thuis. En n tweede auto is ook duur. Dus als je t kan missen zou ik zeker voor n urban arrow gaan!

4 jaar geleden

Reactie op Monique.86

Wij hebben net een urban arrow aangeschaft. De reden dat we voor dit merk h ...
Ja hier heb ik inderdaad goede verhalen over gehoord! Hij is ook nog mooi voor een bakfiets haha 😅 maar inderdaad een behoorlijke investering.. Maar fijn dat hij zo goed bevalt!

4 jaar geleden

Reactie op Enora

Wij hebben een duurdere bakfiets (al voor onze eerste dochter aanschaft die ...
Welke bakfiets hebben jullie?

4 jaar geleden

Wij hebben ook de urban Arrow, beste aankoop ooit. De school van de oudste is net te ver om te lopen en kan nu heerlijk op de fiets. Baby in de maxi cosi, peuter erin, kleuter erin en schooltas, past allemaal. We hebben een huif erop dus we pakken met weer en wind de bakfiets. Als je voor een mamafiets gaat, bedenk dan dat, mocht je in de toekomst nog een kleintje mogen verwelkomen, je de eerste 9 maanden de mamafiets niet kan gebruiken met een baby. Is nu natuurlijk ook al zo maar als je al een ouder kindje hebt ziet je leven er toch vaak anders uit en ga je misschien meer op stap.

4 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Welke bakfiets hebben jullie?
Wij hebben ook de urban arrow. Best heel duur... maar wel goed materiaal en fietst heerlijk. Mijn man kon een regeling met zijn werk treffen. Sommige bedrijven hebben bijv. Een fietsplan dus wellicht valt er wat te regelen? :) en idd wat Maaraa zegt. Met een bakfiets kan je de maxi cosi erop doen en dan ben je sneller mobiel dan wanneer je alleen een fiets hebt. Een mama fiets is wel handzamer en neemt minder ruimte in beslag natuurlijk :)

4 jaar geleden

Ik heb zelf een babboe e-dog gekregen als kraamcadeau van alle opa's en oma's. Mijn dochter is nu 3 maanden, dus hopelijk komende week voor het eerst in de babyschaal. Ik vind het echt een fantastisch ding. Wij wonen in het centrum van een stad en hebben geen auto. Elke zaterdag fiets ik dus naar de markt met in de bak mijn Berner Sennen hond en mijn partner met de baby in de draagdoek. Echt een feestje om op rond te cruisen en je kunt inderdaad zo al je zooi in de bak kletteren.

4 jaar geleden

Of een fietskar? Hebben wij, is erg fijn. Veel goedkoper dan een bakfiets, kan achter meerdere fietsen gekoppeld worden. En de plus tov bakfiets is dat je hem af kunt koppelen van de fiets, als soort van buggy/wagen. Dus je fietst naar de winkel, koppelt m af en loopt zo met kids en al de winkel in, die kunnen lekker blijven zitten. Of een rondje door de stad. Ideaal vind ik

4 jaar geleden

Een tikkeltje goedkopere maar ook goeie is de Batavus Fier 2. Ze zijn wel moeilijk leverbaar maar er zijn fietsenmakers die hun bestelling al binnen hebben. Deze hebben wij sinds een maandje en ben er echt heel blij mee. Ik fiets nooit op de turbo stand maar meestal op ‘tour’ en soms op de ‘sport’ stand. Dus je fietst alsnog. Nu we nog 1 kindje hebben past ons Easywalker onderstel er ook in en dan de maxi Cosi. Ideaal!

4 jaar geleden

Reactie op Mama_van_vier

Of een fietskar? Hebben wij, is erg fijn. Veel goedkoper dan een bakfiets, ...
Heb je nog een tip voor een fietskar? Wij denken daar ook over maar weten nog niet welke:)

4 jaar geleden

Ik heb een elektrische mamafiets gekocht toen de eerste kon zitten. Heerlijk 2 jaar mee gefietst met z'n beiden. Nu na de geboorte van de tweede hebben we een bakfiets gekocht, ook elektrisch. Ideaal want de tweede zit voorlopig nog wel in de maxicosi en dan kan hij zo met maxicosi in de bakfiets. Verder vind ik als voordeel dat de kindjes lekker kunnen kijken vanuit de bakfiets. Op de fiets moeten ze immers op een gegeven moment achterop en zien ze niks meer. Misschien heb je er wat aan om de keuze te maken.

4 jaar geleden

Reactie op Kaar21

Heb je nog een tip voor een fietskar? Wij denken daar ook over maar weten n ...
Wij hebben een Thule, erg fijn. Gekocht om mee hard te lopen en te kunnen lopen. Om mee te fietsen is hij volgens mij geschikt vanaf 6 maanden.

4 jaar geleden

Zelf heb ik een elektrische mama fiets --> Gazelle miss Grace. Vooral om vanaf de opvang op tijd op werk te kunnen zijn en toch te kunnen fietsen 🤭 Ik wilde graag mijn kratje voorop behouden en een voor en achter zitje en dan waren er nog maar 2 opties. Al lijkt een bakfiets me nu ook wel erg fijn zo met een tweede die nog in Maxi-Cosi zit. Maar daar heb ik geen plek voor 🤭.

4 jaar geleden

Reactie op Kaar21

Heb je nog een tip voor een fietskar? Wij denken daar ook over maar weten n ...
Ik heb deze gekocht, een tweedehands via bol Bekijk Qeridoo® kinderfietskar op: https://www.bol.com/nl/p/qeridoo-kinderfietskar/9300000040907500?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

4 jaar geleden

Ik heb deze gekocht, een tweedehands via bol Bekijk Qeridoo® kinderfietskar ...
De kleine Mag met een babyschaal al vanaf de geboorte erin worden vervoerd

4 jaar geleden

Tip als je voor de urban arrow elektrische bakfiets kiest zou ik nog snel dit jaar bestellen ze worden volgend jaar met ruim €300 duurder. Je krijgt nu wel al het nieuwe model vaak voor de oude prijs. Omgeving a’dam het zwarte fietsenplan hadden aardig wat op voorraad.