21 Reacties

één jaar geleden

Hier wisselt het nog omdat ze nog een fles krijgt voor het slapen gaan. Maar wil die wel echt gaan afbouwen . Ik maak wel vers en dat krijgt ze dan rond 17 uur en dan rond 18:30 de fles. Maar ook vaak genoeg een potje als het niet uitkomt of we ergens anders zijn

één jaar geleden

Hier eet dochter al een tijdje met ons mee. Ik kook zonder zout, dat doen we later op ons eigen bord en voorzichtig met pittig eten. Het een vindt ze lekkerder dan het ander, maar we bieden eigenlijk alles aan. Als ik twijfel of ze het gaat eten, maak ik er soms iets bij wat ze zeker eet. Of ik geef wat fruit wat ze lekker vindt.

één jaar geleden

Hier eet zoontje ook al een tijdje mee. Het enige waar wij nog op letten is het zout in de maaltijd. Verder eet hij bijna alles mee. Soms een beetje aangepast. Zo gebruiken wij voor dingen zoutloze bouillon of gewoon kruiden en dan voegen we zelf later zout toe voor ons.

één jaar geleden

En als we echt zin hebben in pittig of het zout er niet uit kunnen laten dan krijgt hij een ander hapje. Vaak nog wel wat in de vriezer van een andere keer. Maar dat komt eens per 2 weken voor denk ik

één jaar geleden

En als we echt zin hebben in pittig of het zout er niet uit kunnen laten dan krijgt hij een ander hapje. Vaak nog wel wat in de vriezer van een andere keer. Maar dat komt eens per 2 weken voor denk ik

één jaar geleden

Ons zoontje eet volledig mee. We letten op zout (dus ook geen geraspte kaas of jus. Heel zout vlees niet of zeer weinig), pittig en ongezond. Als wij iets ongezonds eten, dan eet ons zoontje van een restje evt. met wat avocado erbij. Pasta met courgette, tomaat, paprika en saus met zo min mogelijk zout en wraps vinden wij erg gemakkelijke ingrediënten.

één jaar geleden

Hier eet dochter al een tijdje met ons mee. Ik kook zonder zout, dat doen w ...
Wij doen het ook zo. Tijdje gedaan dat we wat groente apart stoomde. Maar ze wil tegenwoordig alles eten wat wij eten. Gisteren pasta pesto en dat vond ze heerlijk.

één jaar geleden

Onze dochter eet meestal gewoon mee, we zijn daardoor ook anders gaan koken. Zonder zout en minder pittig. We zijn wel al heel vroeg begonnen met haar te laten wennen aan peper en kruiden, dat gaat super goed. Er zijn een paar makkelijke gerechten waar ze dol op is, bijv. een traybake met aardappelpartjes en verschillende groenten zoals courgette, wortel, champignons, ui (wat er maar bij past en wat we maar in huis hebben). We maken het zonder zout maar wel met olie, peper en knoflook en dat gaat heel goed. Het liefst met een stukje vis erbij, ze is dol op zalm en witvis. Een andere favoriet is enchiladas uit de oven, gevuld met een prutje van ui, tomaat, paprika, bonenmix en mais. En dan de tortillas overgieten met tomatensaus en een beetje geraspte mozarella (dat heeft het minst zout). We doen er ook allerlei kruiden doorheen. En dan avocado stukjes erbij en een beetje yoghurt. We maken ook een hele simpele curry die ze heerlijk vind, o.b.v. kokosmelk, tomatenpuree, knoflook, garam masala, komijn, beetje milde currypoeder. En dan allerlei groenten erdoor, en vis of vlees erdoor kan ook. En rijst erbij natuurlijk. En pasta gaat hier ook altijd goed, met verschillende groenten en een tomatensaus of een saus van creme fraiche. Extra snel is om een saus te maken van spinazie a la creme met bijv. champignons erdoorheen. Ik ben zelf ook steeds op zoek naar nieuwe snelle recepten en gerechten. Best lastig om het interessant te houden merk ik. We hebben wel geluk dat onze dochter heel goed eet en heel veel lekker vindt. We maken zelf nooit vlees (wel vis) maar ze gaat drie dagen op de opvang waar ze warm eten krijgt en daar krijft ze wel vaak vlees.

één jaar geleden

Hier eet ze volledig met ons mee, gebruik minder zout en doen voor onszelf dingen als sambal achteraf. Ze krijgt alle kruiden verder wel. Potjes wil ze niet en als we iets anders voor haar maken dan wij zelf eten, eet ze alsnog ons halve bord leeg.

één jaar geleden

Ik maak veel recepten van de app Happje, daar is een catagorie met de pot mee eten, is erg lekker voor ons maar ook voor mijn dochter.

één jaar geleden

Ja ze krijgt inprecipe alles alleen met minder tot geen zout. Dit gaat prima . Ook wel vaak gewoon aardappel schijfje met vlees of vis en groente. Of een pasta. Eigelijk van alles wel alleen dat een zo gezond mogelijke versie😅

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ze krijgt inprecipe alles alleen met minder tot geen zout. Dit gaat prim ...
Precies dit 😃! Lekker Hollands groente, vlees/vis en aardappel of rijst. En soms een pasta. Hij is dol op groente, dus dat gaat hier altijd prima. Ik maak ook eens per 2/3 weken een mix van pompen/wortel/tomaat/wat ui/pastinaak in de blender. Of zoiets en dat is pastasaus of soep. Wat uitkomt. Dat zijn de ‘potjes’ eten als het nodig is maar hij eet serieus veel en het liefste wat wij eten. Wat nieuws of vandaag geen zin in groente X? Neem zelf een hap van de versie op jouw bord en ineens is er belangstelling om het ook te eten 😅🤣. Ook wij voegen zout en pittige kruiden later toe.. Nasi durfde ik nog niet te geven vanwege de toch wel heftige kruiden. Iemand al geprobeerd?

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Precies dit 😃! Lekker Hollands groente, vlees/vis en aardappel of rijst. E ...
Wij hebben wel al nasi en bami gegeven. Ik gebruik dan een beetje van een bepaalde smaakversterker die ik er altijd in doe, geen zout en verder alle kruiden. Mijn dochtertje vond het heerlijk en hebben het nu vaker gedaan. Lijkt bijna wel haar lievelingseten.

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Precies dit 😃! Lekker Hollands groente, vlees/vis en aardappel of rijst. E ...
Wij eten regelmatig nasi. Voor onze zoon gebruik ik het recept van kidshoekje. Dat van ons geef ik daarna nog wat meer kruiden en pittigheid

één jaar geleden

hij eet mee maar wel in aangepaste vorm ik kook vaak in twee pannen dus bv curry maak ik in 2 pannen risotto in twee pannen rijst is favoriet hier

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Precies dit 😃! Lekker Hollands groente, vlees/vis en aardappel of rijst. E ...
Nasi niet wel bami van de chinees en een klein beetje babipagang. Gaat opzich prima😅 de dag er na iets meer luiers verschonen.

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! We gaan binnenkort nasi proberen 😃! @momo96 bedankt voor de tip van kidshoekje, super fijn!

één jaar geleden

In principe eet ze alles mee. Durf haar alleen nog niet al het vlees te geven omdat ze nog geen kiezen heeft. Dus dan eet ze vega of maak ik een ander stukje vlees of soms een potje

één jaar geleden

Terugkomend op nasi oid. Mijn dochtertje eet met momenten ook aardig gekruid eten. Dat lukt allemaal goed! Let nstuurlijk wel op dat het niet te pittig is haha, maar een klein pitje kan ze goed hebben en ze smult ervan

één jaar geleden

Onze dochter eet volledig met ons mee. Ze lust ook echt alles. Met pittig eten houden we wel rekening mee dat het niet te pittig is. Haar eten snijd ik fijn, zodat ze het ook zelf kan opscheppen. Ze wil alles zelf eten en doet dat ook best netjes. We mogen haar alleen helpen met het laatste beetje uit haar bordje op te scheppen.