17 Reacties

één jaar geleden

Ja hier ook! Sinds een week weigert hij melk. Hij kreeg alleen nog een flesje savonds maar hij wilt het niet meer. Ben er nu mee gestopt

één jaar geleden

Ze hebben na 1ste verjaardag geen melk meer nodig. Wij geven nog wel koemelk 100 ml sochtends en savonds gewoon omdat hij het lekker vindt. Aanrader om de aflevering van keuringsdienst van waarde te zien mbt opvolgmelk. Dan vind je het meteen niet meer zo erg dat hij het niet accepteert ;). Lekker weglaten dus! Voor de groei hebben ze het niet meer nodig. Dat halen ze uit het eten.

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Ze hebben na 1ste verjaardag geen melk meer nodig. Wij geven nog wel koemel ...
Waar kan ik doe aflevering vinden?

één jaar geleden

Ze geven het vanzelf aan wanneer ze er geen behoefte meer aan hebben. Het is inderdaad na hun eerste jaar niet meer nodig om nog melkpoeder te geven. Mijn dochter is ook 18 maanden en krijgt gewoon in de ochtend koemelk en bij haar boterham ook. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je nog zolang melkpoeder zou willen geven als je ook gewone melk kan geven.

één jaar geleden

Wat voor melk bedoel je? Kunstvoeding of half volle melk, want kunstvoeding is na de eerste verjaardag niet meer nodig. Dus prima als hij dit laat vallen. Probeer halfvolle melk! 300 ml zuivel per dag raden ze aan. Dit mag; kwark, yoghurt of half volle melk zijn.

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Waar kan ik doe aflevering vinden?
https://www.npostart.nl/keuringsdienst-van-waarde/25-02-2021/KN_1725001

één jaar geleden

"Geen melk meer nodig" is iets te kort door de bocht. Er is dagelijks 300ml zuivel aangeraden. Dat hoeft niet per se melk te zijn, kan inderdaad ook yoghurt of kwark oid. Maar ze missen wel wat als je helemaal gaat stoppen met melk en andere zuivel.

één jaar geleden

Reactie op Sneeuw

"Geen melk meer nodig" is iets te kort door de bocht. Er is dagelijks 300ml ...
Denk dat “iedereen” bedoelt; geen kunstvoeding melk meer nodig. Inderdaad wel zuivel (300ml). Dat kan in verschillende vormen! 😀

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Wat voor melk bedoel je? Kunstvoeding of half volle melk, want kunstvoeding ...
Inderdaad poedermelk. We hebben al volle melk geprobeerd maar dit wilt hij ook niet..

één jaar geleden

Reactie op Zoey0089

Ze geven het vanzelf aan wanneer ze er geen behoefte meer aan hebben. Het i ...
Omdat hij andere melk eerder al weigerde. Dus dan is het logisch dat je verder doet toch?

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Inderdaad poedermelk. We hebben al volle melk geprobeerd maar dit wilt hij ...
Blijven aanbieden, desnoods een beetje opwarmen. Hij zal er wellicht even aan moeten wennen.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Blijven aanbieden, desnoods een beetje opwarmen. Hij zal er wellicht even a ...
Oke ik ga dit vanaf morgen proberen..

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Oke ik ga dit vanaf morgen proberen..
Succes. 😀

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Omdat hij andere melk eerder al weigerde. Dus dan is het logisch dat je ver ...
Dat heb je er niet bij gezegd dat hij gewone melk weigert. Ik warm het altijd op voor mijn dochter. Koud drinkt ze ook geen koemelk. Een avondfles is in principe niet meer nodig bij 18 maanden. Je kan overdag ook zuivel geven.

één jaar geleden

Reactie op Zoey0089

Dat heb je er niet bij gezegd dat hij gewone melk weigert. Ik warm het alti ...
Overdag eet hij boterhammetjes met gewoon margarine boter en wat beleg. S ochtends drinkt hij melk beter nu. En soms eens yoghurtje ook maar niet elke dag..

één jaar geleden

Wij geven ook voor het slapen nog 150ml half volle melk.Wel opgewarmd misschien helpt dit. En als het gaat om de zuivel zou ik gewoon standaard yoghurt geven in de.middag of na het avond eten.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Wij geven ook voor het slapen nog 150ml half volle melk.Wel opgewarmd missc ...
Wij gaven voor de overgang naar gewone melk eerst overdag de halfvolle melk en savonds nog poeder later gewoon helemaal halfvolle melk.