14 Reacties

één jaar geleden

Gaat er nog genoeg zuivel in op andere manieren, zoals met yoghurt, vla, etc.?

één jaar geleden

Reactie op ellenn91

Gaat er nog genoeg zuivel in op andere manieren, zoals met yoghurt, vla, et ...
Hij eet s ochtends en s avonds 2 boterhammen en overdag een yoghurtje. De boterhammen zijn afwisselend met smeerkaas, choco, boter, confituur, …

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Hij eet s ochtends en s avonds 2 boterhammen en overdag een yoghurtje. De b ...
Hmm zolang ze overdag genoeg zuivel binnenkrijgen, zijn de flessen niet zo heel belangrijk. Ik geef tussendoor ook weleens drinkyoghurt etc zodat het niet zo erg is als ze haar fles niet opdrinkt.

één jaar geleden

Reactie op ellenn91

Hmm zolang ze overdag genoeg zuivel binnenkrijgen, zijn de flessen niet zo ...
Van welk merk neem je dit dan ?

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Van welk merk neem je dit dan ?
Ik heb zelf net een gastric bypass gehad dus drink alles zoveel mogelijk suikervrij of zonder toegevoegde suikers. Daarom drink en eet ik veel Optimel en daar genoeg onze kleine vaak van mee!

één jaar geleden

Krijgt hij verder ook genoeg vocht binnen? En qua voedingsstoffen ook warm eten met groenten e.d.? Heeft niet perse met zuivel te maken, maar dat zou ik in deze situatie wel extra belangrijk vinden. Ik zou zelf even overleggen met het consultatiebureau.

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Krijgt hij verder ook genoeg vocht binnen? En qua voedingsstoffen ook warm ...
Hij drinkt door de dag heen water, de ene dag meer dan de andere. S middags eet hij met gemak 2 stukken fruit, middageten is altijd met veel groenten die hij graag eet. Wij proberen ook steeds meer groenten dan patatjes en vlees te geven. Het is een alleseter. S middags ook altijd een beker soep. Tussendoortjes: yoghurt, gedroogde abrikozen, rozijntjes, eens een koekje of maisstengel. En boterhammen in de avond.

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Hij drinkt door de dag heen water, de ene dag meer dan de andere. S middags ...
Mijn partner gaf vanavond de opmerking of het niet door de puffers zou kunnen komen. Hij meent zich te herinneren dat dit bij de vorige keer ook was met de melk..

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Mijn partner gaf vanavond de opmerking of het niet door de puffers zou kunn ...
Ik weet niet waarvoor hij het pufje heeft? Maar als mijn zoontje erg verkouden is of veel moet hoesten, dan gaat het drinken ook een stuk minder makkelijk omdat hij dan moeilijker door z'n neusje kan ademen. Wij proberen er dan altijd voor te zorgen dat z'n neusje zo vrij mogelijk is voor het drinken: evt. borstvoeding in z'n neusje, neusspray zoutoplossing, otrivin monodose, neusspray op recept (met lage dosering xylometazoline) en/of pufjes tegen het hoesten. Wie weet heb je er iets aan 🙂 Klinkt wel als voedzaam eten en ook nu dat hij ook met de soep wel vocht binnenkrijgt 🙂

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Ik weet niet waarvoor hij het pufje heeft? Maar als mijn zoontje erg verkou ...
Bedankt voor je tips. Maar zijn neusje wordt steeds gespoeld alvorens we eten of drinken s avonds. Zijn pufjes zijn inderdaad in kader van rsv die hij heeft gehad.

één jaar geleden

Misschien even kijken welk nummer tuitje je er op hebt zitten. Misschien dat het zuigen lastiger is als ze ouder worden? Aangezien de zuigbehoefte toch ook verdwijnt.. geen idee hoor🙈 Ik heb er laatst ook een gat ingeknipt😂 en sochtends wil mijn dochter ook geen melk meer dus alleen savonds voor het slapen 150ml. Wij geven na het avondeten altijd een beetje yoghurt. Dus zuivel krijgt ze wel. Of even een andere beker proberen ik heb ook een tuitbeker van avent. Maar ik moet zeggen sochtends krijg ik het er ook niet meer in. Dus dan maar wat anders lijkt mij ook prima. Misschien gewoon klaar met melk?

één jaar geleden

Ik zou me er persoonlijk geen zorgen om maken maar dat komt omdat mijn zoontje anders dan wat yoghurt en borstvoeding (ochtend/avond en eventueel nacht) geen zuivel wil. Ik vind dat prima.. Hij drinkt overigens als hij heel verkouden is vele malen minder. Echt extreem. En bij verkoudheid geven melkproducten slijmvorming waardoor eten/drinken lastiger is en ook ademhalen. Dus je hebt denk ik 2 mogelijkheden, of over de dag meer proberen te geven (de hoeveelheid van normaal verdeeld over de dag) of even minder geven. Hersteld zich vast wel.. Is hij binnenkort van z’n puttertje af of moet je die blijven gebruiken?

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Ik zou me er persoonlijk geen zorgen om maken maar dat komt omdat mijn zoon ...
Wij zijn momenteel aan het afbouwen. Maar als ik het bekijk denk ik niet zozeer dat het daardoor zou kunnen komen. Ondertussen is hij hersteld van zijn verkoudheid en wilt het nog steeds niet. Heel bizar. Voordien zo’n groot melkdrinkertje. Ondertussen verschillende soorten melk geprobeerd: zijn gewone melkpoeder, optripro groeimelk, bambix natuur en met koekjes, gewoon volle melk. Niets ervan wilt hij nog op enkele slokjes na en dan smijt hij het weg. Al het ander voedsel gaat zonder problemen.

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Wij zijn momenteel aan het afbouwen. Maar als ik het bekijk denk ik niet zo ...
Heb je toevallig al eens geitenmelk of zoiets geprobeerd? Wij hebben dat met waterbuffelmelk geprobeerd. Dat ging een tijdje goed tot ineens niet meer. Hij vindt alleen eigenlijk niets daarvan lekker. Drink ik overigens chocolademelk dan is hij er direct bij hoor 😳.. Ik las laatst een stuk dat kinderen kennelijk met smaken een vervelende associatie kunnen maken (bijvoorbeeld extreem verdrietig zijn op het moment dat ze melk drinken of een boterham met pindakaas) en dat ze dat sneller linken aan het voedingsmiddel wat ze op dat moment gebruiken. Ik zag niet echt een oplossing in dat stuk maar dat kwam ook omdat een deel van de hersenen reageert waar we als volwassenen beter sturing aan kunnen geven. Kinderen zouden niet goed door hebben dat het niets met elkaar te maken heeft. Tja ik weet het ook niet hoor 🤷🏻‍♀️. Gaat yoghurt of vla of zoiets wel goed?