8 Reacties

2 jaar geleden

350 ml zuivel max? who dat is hier nog echt makkelijk t dubbele affijn waterige groente /fruit zoals komkommer, meloen enzo kokoswater misschien?

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

350 ml zuivel max? who dat is hier nog echt makkelijk t dubbele affijn wa ...
Ik lees net dat het 300 is 😭 en dan volledig alle zuivel, los van kaas.

2 jaar geleden

Tegen mij zeiden ze 300 ml minimaal met 1 jaar..

2 jaar geleden

Tegen mij zeiden ze ook letten op 300 minimaal, toen ik het had over de flessen die ik met minder voeding maak aangezien ze die nog echt nodig heeft.

2 jaar geleden

Hier morgen ook een jarige!🥳 En ook beetje hetzelfde drink "probleem". CB zei van de week tegen mij zelfs max 300ml zuivel. Incl yoghurt. Ze adviseerde aan mij bijv lichte thee met scheutjes melk. Helaas is dat hier nog geen succes😬 Merk wel dat uit een rietje drinken werkt voor water, vindt hij veel interessanter!

2 jaar geleden

Reactie op Anouksurf

Hier morgen ook een jarige!🥳 En ook beetje hetzelfde drink "probleem". CB ...
Wat leuk! Alvast gefeliciteerd! Ik heb dat dus ook meegekregen inderdaad. Ik lees net 300ml. We gaan maar oefenen met water denk ik 😆

2 jaar geleden

Geen idee hoe ik mijn zoontje ga vertellen dat hij nog maar 300ml zuivel mag 😵. Hij drinkt nog zeker 500/750 ml borstvoeding + 100 ml joghurt per dag. Ook water en thee gaan er zeer goed in. Maar die melk blijft hem heilig.

2 jaar geleden

De adviezen zijn echt heel wisselend. Ik las ook weer over onderzoeken die juist aangeven dat je nog wel moedermelk/opvolgmelk moet gebruiken i.v.m. tekort aan ijzer en teveel aan eiwitten in koemelk. In België is het advies volgens mij ook weer anders dan in Nederland, maar dat heb ik niet precies opgezocht. Ik ga de grens zelf maar niet te hard trekken en ga nog door met bv. Ze krijgt overdag wel wat warme melk op de opvang ter afwisseling of als ik het niet helemaal red met kolven. In de ochtend en avond (en helaas ook nog in de nacht 🤣) krijgt ze dan live bv.