41 Reacties

één jaar geleden

Ze gaat trouwens vanaf 5 maanden naar de opvang en slaapt daar dan natuurlijk ook. Alleen dit is dan al vanaf 5 maanden en die mensen ziet ze vaker en 2 volle dagen in de week. Mijn dochter is 1,5

één jaar geleden

Ikzelf heb in een gelijkaardige situatie gezeten. Ik heb uiteindelijk na veel twijfelen ingestemd met het blijven slapen. Mijn dochtertje kent de schoonmoeder heel goed, de schoonmoeder heeft alles gedaan om te voorzien in wat een kindje nodig heeft. Wel vroeg ik echt op de hoogte gehouden te worden, dit is met berichtjes ook helemaal gelukt. Na het ontbijt stonden we er al om haar op te pikken. Mijn schoonmoeder sliep ook op dezelfde kamer om zeker niets mis te doen. Ik denk dat je je gevoel moet volgen, voor mij lukte het met de juiste afspraken.

één jaar geleden

Ik had gewoon nee gezegd, dan maar andere oppas of andere datum. Niemand dwingt je iets te doen wat jij niet wilt 😉

één jaar geleden

Mijn nekharen gaan overeind staan als m'n ouders of schoonouders over logeren beginnen. Onze zoon gaat pas als hij zelf aangeeft dit te willen en mij kan opbellen als hij toch naar huis wil. Voor mij zou deze situatie heel erg opgedrongen voelen. Kan je haar niet al slapend naar huis brengen als het maar 5 minuten is?

één jaar geleden

Ik zou je eigen gevoel volgen. Als het niet goed voelt, zou ik iets anders bedenken. Deze opties kwam ik op: - Vragen of je schoonmoeder misschien toch een avondje bij jullie wil zitten tv kijken? Ik weet niet of je al besproken hebt dat jullie toch nog niet aan logeren toe zijn. - Ook bij je schoonmoeder gaan slapen zodra jullie avondje klaar is, dat je gewoon bij je dochter op een matras op de kamer erbij kruipt. - Iemand anders vragen bij jullie thuis op te passen? - En anders toch, hopelijk slapend, overhevelen en mee naar huis nemen? Heel veel succes! Wij hebben onze zoon 1x laten logeren omdat het (eigenlijk) niet anders kon. We waren er toen ook nog niet aan toe. Hij had ons wel gemist, dus in het vervolg hebben we een van de andere opties gedaan. Als je je er niet klaar voor voelt, gewoon niet doen, dat moederinstinct zit er niet voor niets 😉

één jaar geleden

Als jij niet wilt dat je kind ergens anders gaat logeren moet je dat niet doen. Maar; jij vraagt je schoonmoeder om op te passen. Het is dan haar goed recht om te zeggen "ja, maar dan wel bij mij thuis". Is dat niet ok voor jou, is het aan jou om iets anders te regelen of niet uit eten te gaan.

één jaar geleden

Zit je er mee dat je toch niet toe bent aan een nachtje zonder je kleine? Denk je dat je kleine nog niet toe is aan een nachtje zonder jullie? Of is de vertrouwensband tussen oma en de kleine niet zo sterk omdat ze elkaar weinig zien? Hoe staat je man er in? Zijn er fijne afspraken voor als het snachts niet gaat? Of hekel je er tegenaan dat je, je nu in de situatie geduwt voelt wat je zelf niet bedacht had? Dat zou in mijn geval de afweging zijn. Ik kan slecht tegen verandering, dus als de rest allemaal prima is en goed voelt dan weet ik dat mijn weerstand ligt aan de plotselinge situatie verandering waar ik aan moet wennen. De opmerking 'moet het leren' vind ik overigens ook vreemd. Volgens mij is heimwee van alle leeftijden 🤷

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Als jij niet wilt dat je kind ergens anders gaat logeren moet je dat niet d ...
Ja hier ben ik het mee eens. Kan me voorstellen dat schoonmoeder het fijner vindt bij haar thuis. Ik snap zelf verder het probleem van logeren niet maar uiteraard is dat aan jou! Misschien nog nadenken over of je het puur voor jezelf niet wil of voor je kindje niet? Misschien vind je kindje het nl wel heel leuk! Het staat je uiteraard vrij om geen gebruik te maken van dit aanbod en op zoek te gaan naar een andere oppas.

één jaar geleden

Persoonlijk zou ik het niet doen als ik mezelf er niet prettig bij voel. Dan kun je m.i. niet van een ontspannen avondje genieten. Bij oppassen/babysitten denk ik toch meteen aan op een kind passen in zijn/haar huis. En als je schoonmoeder toch kort bij woont, waarom dan niet in de vertrouwde omgeving van je kindje?

één jaar geleden

Reactie op September2109

Ja hier ben ik het mee eens. Kan me voorstellen dat schoonmoeder het fijner ...
Nou dit inderdaad. Ik denk dat dat het meer aan mij ligt. Mijn man heeft er geen problemen mee en zegt dat ze het misschien ook wel leuk vind.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Zit je er mee dat je toch niet toe bent aan een nachtje zonder je kleine? D ...
Ja dat moeten leren vind ik inderdaad vreemd waarom moet dat? En waarom op deze leeftijd al? Mijn man gaat er nuchter in maar ik denk dat hij het lastig vind om nee te zeggen tegen zijn ouders. Ik heb er zobiso een hekel aan als ik gedwongen word dan ga ik er juist tegen in😂 Maar goed ik weet ook dat het kan zijn dat ze het leuk vind. Dus dan ga ik een "strijd" aan voor mezelf . Ik wilde gewoon een leuk avondje uit een beetje jammer dat het zo "moet" Het is niet dat ik meteen denk nee maar ik s

één jaar geleden

Wat rottig zeg! Gewoon bij jou thuis op laten passen en anders niet. Jullie bepalen, maar als ze niet wil dan houdt het op. Je kan je schoonmoeder natuurlijk ook niet dwingen

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja dat moeten leren vind ik inderdaad vreemd waarom moet dat? En waarom op ...
Als je, net als ik, van jezelf weet dat je de neiging hebt om in de weerstand te schieten als je iets voor jou gevoel 'moet'. Staat het je dan tegen omdat je daarom in de weerstand schiet of omdat je je zorgen maakt om je kindje en vanuit zijn of haar perspectief kijkt? Voor mij is de veiligheid van mijn kindje belangrijk, en dan met name zijn veiligheidsgevoel. Dat ik voor mezelf in de weerstand schiet ga ik dan aan voorbij, want dat ik mijn probleem. Mijn zoontje is gek op mijn moeder en is dat zeer regelmatig hele dagen, dus dat zou ik geen probleem vinden. Mijn moeder reageert bij problemen hetzelfde als ik en dat voelt voor mij ook veilig en goed. Dus kijk wat voor jou belangrijk is en vooral voor je kindje

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Als jij niet wilt dat je kind ergens anders gaat logeren moet je dat niet d ...
Ja eens dat is het ook. Maar het is meer dat ik weet dat ze het zelf gewoon leuker vind omdat ze dan meteen blijft slapen dus het is meer een principe kwestie . Aangezien ze 5 min bij ons vandaan komt lijkt me het geen grote moeite om bij ons thuis op te passen een beetje flauw om dan bij wijs van spreken te zeggen ik bepaal want ik pas op.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Als je, net als ik, van jezelf weet dat je de neiging hebt om in de weersta ...
Nee het voelt alsof een ander een keus maakt voor mijn dochter. Door dat te zeggen. Dus dan wil ik duidelijk zijn en meteen nee zeggen. Maar goed het zijn lieve mensen het is meer hoe ze eist/zegt. Als dat mijn dochter het niet leuk kan vinden. Ik doe het wel opgevoel en als ik haar breng en het voelt niet goed en ik zie dat ook aan haar neem ik haar net zo goed weer mee. Daar heb ik gelukkig geen problemen mee😅

één jaar geleden

Reactie op Irisje123

Wat rottig zeg! Gewoon bij jou thuis op laten passen en anders niet. Jullie ...
Nee dat klopt. Ze is verder heel lief maar soms manipulerend naar andere mensen. Ze bedoelt het wel goed. Alleen het moet niet alleen leuk zijn voor haar het belangrijkste is dat mijn dochter zich goed voelt daar.

één jaar geleden

Reactie op Raeven

Persoonlijk zou ik het niet doen als ik mezelf er niet prettig bij voel. Da ...
Nee precies eens. Maar het hoeft niet meteen slecht te zijn. Ik moet dan even schakelen want ik had dit zelf ook niet ingedachten. Maar het is niet dat niet zou kunnen. Het is meer vanuit haar zelf bekeken dat zij het leuk vind ipv naar mijn dochter. Een beetje jammer

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Ik zou je eigen gevoel volgen. Als het niet goed voelt, zou ik iets anders ...
Ja ik ga het op gevoel doen . Ik denk nu dat ik haar breng en als het niet goed voelt neem ik haar zo weer mee. Uiteindelijk is de beslissing aan ons. En dan maar geen avond uit dan heb ik er toch weinig aan als ik er zit met een vervelend gevoel.

één jaar geleden

Heerlijk toch? Kan je het nog wat later maken en uitslapen. Zie het probleem niet helemaal 🤣

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Heerlijk toch? Kan je het nog wat later maken en uitslapen. Zie het problee ...
Haha ja klopt. Het is meer dat ze het zo draait naar dat ik meteen mijn kind voor een nacht weg breng. Ze is nooit een makkelijke slaper geweest. Dus ik weet dan niet hoe het daar gaat. En dan ben ik daar mee bezig ipv leuk uiteten.