41 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Haha ja klopt. Het is meer dat ze het zo draait naar dat ik meteen mijn kin ...
Dat snap ik wel. Hier ook een slechte slaper en ik zou precies hetzelfde hebben. Succes met je keuze! Blijf vooral bij jezelf en volg je gevoel ❤️

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Haha ja klopt. Het is meer dat ze het zo draait naar dat ik meteen mijn kin ...
Als je het echt niet wil haal je je kind op of ga je niet uit eten. Maar ik denk dat loslaten beter is. Kan zijn dat ze daar ineens prima slaapt. Als je het niet probeert weet je het niet. Als het een drama wordt ben je vlakbij. Zou het een kans geven en proberen te genieten van een leuke avond!

één jaar geleden

Ons zoontje is ook een heel slechte slaper maar bij zijn oma slaapt hij altijd veeeeel beter dan bij ons. Geen idee hoe dat komt. Wij brengen hem ook niet graag weg maar af en toe doen we het wel om zelf wat extra slaap te krijgen. We hadden er in het begin erg schrik voor hoe de nachten gingen zijn, maar dat is zoveel beter gegaan dan verwacht. De manier waarop je schoonmoeder het probeert, vind ik ook wel niet leuk. Ik zou haar ook pas brengen als je er zelf klaar voor bent.

één jaar geleden

Lekker toch! 😂 Hier ook al vaker gelogeerd en gaat hartstikke goed. Vaak maak je jezelf meer zorgen dan je kind. Ze slaapt er heerlijk, krijgt volop aandacht en ze went er aan ook eens ergens anders te slapen.

één jaar geleden

Reactie op wave

Als je het echt niet wil haal je je kind op of ga je niet uit eten. Maar ik ...
Ja dat klopt zover ben ik ook wel. En inderdaad het is zo dichtbij

één jaar geleden

Reactie op ROF

Dat snap ik wel. Hier ook een slechte slaper en ik zou precies hetzelfde he ...
Dankjewel😇

één jaar geleden

Reactie op Tine_K

Ons zoontje is ook een heel slechte slaper maar bij zijn oma slaapt hij alt ...
Ja daar ging het mij ook om. Als ik het zelf zou vragen was het zobiso een ander verhaal.

één jaar geleden

Reactie op citrus1987

Lekker toch! 😂 Hier ook al vaker gelogeerd en gaat hartstikke goed. Vaak m ...
Ja maar wennen ergens anders te slapen zeggen veel mensen. Maar ik vind dat opzich geen reden en niet perse nodig op deze leeftijd. Ik slaap zelf ook liever in mijn eigen bed. Dus ik vind het niet belangrijk dat ze overal kan slapen. Wel kan het soms praktisch zijn. Ik weet gewoon dat ze qua slapen soms lastig is. Maar goed we gaan het zien. Dank voor je reactie inidergeval

één jaar geleden

Doen wat je gevoel je zegt, ik vind het ook niet echt fijn als ons zoontje ergens anders zou slapen. Hij is inmiddels 15 maanden en heeft nog nooit gelogeerd, meer omdat ik het ook nog niet ‘nodig’ vind. Hij ligt om 18:00 op bed, dus de hele lol van ergens slapen snap ik niet zo goed 🤷🏼‍♀️ Als je jezelf er fijn bij voelt gewoon doen! Zo niet, dan kan ze toch ook bij jullie oppassen zodat ze lekker in dr eigen bedje kan. En anders indd uit haar bedje halen. Niks doen waar je eigenlijk niet achter staat 😊

één jaar geleden

Reactie op wave

Als je het echt niet wil haal je je kind op of ga je niet uit eten. Maar ik ...
Ik denk ook wel zo, zeker omdat het zo dichtbij is. wat vind je man/vriend? wij ook lang gewacht, want we slapen allemaal in één bed, dan stuur je je kind helemaal niet snel uit logeren.. maar laatst een keer gedaan, mn moeder sliep niet 🙊 (ze wilde t zelf! ), kind prima. Het was voor ons ook wel echt even heel leuk een keertje, je hoeft er geen gewoonte van te maken.. keertje proberen kan geen kwaad toch?

één jaar geleden

Zoals hier eerder is gezegd, je schoonmoeder kan dit vragen. Aan jezelf of je daar in mee gaat. Mijn eigen ervaring: ik zag er als een berg tegenop de eerste keer. Maar we kwamen er eigenlijk niet onderuit. Destijds werd hij nog wakker in de nacht. Puntje bij paaltje sliep hij bij oma door. Nu zowel bij mijn eigen moeder als schoonmoeder geslapen. Die veel voorzichtiger zijn dan wij zelf omdat ze het goed willen doen. Laatst werd zoontje wel wakker en wilde niet meer slapen. Mijn moeder heeft toen lekker met hem gekroeld en toen was het goed. Haar argument daarin is ook dat wij een goede nacht slaap kunnen gebruiken, zij slapen de volgende nacht wel weer bij. Het scheelt bij ons ook wel dat ze beide oppassen en de oma’s nog populairder zijn dan wij als ouders. Ik zou zelf zeggen gewoon doen. Misschien valt het je mee, dan kan het voor de toekomst wel eens een uitkomst zijn. Valt het tegen, weet je het ook en wacht je tot het moment dat je er wel klaar voor bent.

één jaar geleden

Reactie op Momo96

Zoals hier eerder is gezegd, je schoonmoeder kan dit vragen. Aan jezelf of ...
Ja ik denk dat ze juist niet wakker worden omdat ze minder een veilig gevoel hebben dan thuis. Dus ik weet dan niet wat dat precies zegt. Hier word er niet veel opgepast. Mijn dochter gaat naar de opvang. Ze huilt snachts wel eens of kletst maar valt dan weer in slaap ik denk eerder dat ze haar er dan te snel uit willen halen😅 maar goed. Dan weten ze ook een keer hoe dat is. Ik laat het wel over me heen komen het zijn geen slechte mensen dus het komt vast goed.

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Ik denk ook wel zo, zeker omdat het zo dichtbij is. wat vind je man/vriend ...
Nee precies. Achja en mijn dochter gaat ook wel naar de opvang daar slaapt ze ook wel alleen die mensen ziet ze vaker. Mijn man zegt denk ik liever geen nee tegen zijn ouders😂 het zijn ook geen slechte mensen dus misschien overdrijf ik meer voor mezelf . Ik kijk gewoon hoe het gaat het is dan ook zo dichtbij

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Nee precies. Achja en mijn dochter gaat ook wel naar de opvang daar slaapt ...
en het zijn ook haar opa en oma natuurlijk dus t zijn ook niet zomaar mensen, ook leuk voor de bonding toch? komt goed mamabear 😊 en anders is ze zo weer thuis, morgen met zn allen ontbijten

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

en het zijn ook haar opa en oma natuurlijk dus t zijn ook niet zomaar mense ...
Haha ja zeker. Even wennen dat loslaten.. maar goed ze is uiteindelijk blijven slapen en het ging top. Ze keek ons niet eens aan toen we haar weer op haalde. Dus dikke prima😄

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Haha ja zeker. Even wennen dat loslaten.. maar goed ze is uiteindelijk blij ...
Fijn dat het goed gegaan is! Jij ook kunnen genieten van je avondje uit?

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Fijn dat het goed gegaan is! Jij ook kunnen genieten van je avondje uit?
Ja zeker. Wel fijn even niet op de camera kijken en er niet bezig te hoeven zijn😅 wetende dat ze goed zat.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Haha ja zeker. Even wennen dat loslaten.. maar goed ze is uiteindelijk blij ...
ahhh nou fijne ervaring dus, voor jullie ook denk ik!

één jaar geleden

Je moet natuurlijk vooral je eigen gevoel volgen! Ik denk dat dat het belangrijkste is. Persoonlijk zijn wij niet moeilijk in het ergens logeren, onze dochter slaapt al vanaf dat ze 6 weken is regelmatig bij de opa’s en oma’s. Ze vindt het heel leuk en het gaat altijd goed! En zo heb je zelf ook soms even rust en tijd met z’n tweeën.

één jaar geleden

Ons zoontje is al vrij vroeg blijven logeren bij opa's, oma's en ooms en tantes. Hij huilde soms 20 uur op een dag. Dus ergens 'noodgedwongen' hebben we hem een keer ergens laten slapen. Wij hadden super veel rust op dat moment. En de anderen zetten letterlijk alles aan de kant voor jouw kleintje. Hij vond en vindt het geweldig. De laatste maanden moest het vooral omdat wij beiden werken in het weekend. Dat hebben we gelukkig nu kunnen regelen... dit weekend gaat hij een nachtje naar oma. Kunnen papa en mama weer even een avondje weg en voor elkaar tijd maken. Zodat we weer heerlijk opgeladen zijn om te genieten als gezin🙏💙 Hier doet het altijd wel goed! En... het belangrijkste is dat ons zoontje het heerlijk vindt en er echt van geniet. Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt😊