9 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben dit ook al een hele tijd. Voornamelijk met het eten. Als ik rondvraag doet hij dit enkel thuis. Onze zoon is 14,5 maand.

één jaar geleden

Zal het een fase zijn? Hier word dat ook gedaan. Onze dochter is 15 mnd

één jaar geleden

Hier ook. 15 maanden. Fase? 😜

één jaar geleden

Hier ook. Maar in de hoek zetten? Dat snapt zo'n jong kind toch helemaal niet. Wij besteden er weinig aandacht aan. Pakken hetgene dat hij gooit niet direct op, zodat het geen spelletje wordt.

één jaar geleden

Herkenbaar! Eerst gooide ze ook haar eten op de grond als ze klaar was. Wij hebben haar aangeleerd om "klaar" te zeggen bij het eten door het te vragen wanneer ze eerste stukje op de grond gooide. Nu zegt ze zelf "klaar" en doet ze handjes in de lucht zodat we het bordje kunnen weghalen. Werkt hier goed!

één jaar geleden

Ohh hier ook met alles gooien. 🙈 Vind zelf ook het eten op de grond gooien het meest irritant. Vraag mij wel af of ze al snappen dat dat niet netjes is.. Dat leren ze denk ik pas als ze ouder zijn. Ik houd nu, als ik zie dat hij eten op de grond wil gooien, mijn hand op. Vaak legt hij het brood oid dan in mijn hand. Vind ik iig al beter dan dat alles op de grond belandt. Verder denk (lees: hoop ;)) ik dat het idd een fase is.

één jaar geleden

op solid starts zag ik laatst goede tips hiervoor! maar een tip was het 'nee bakje' hoef je t niet? doe maar in t bakje hoort ook beetje bij de leeftijd denk ik..

één jaar geleden

Reactie op Kimberlyvdl

Herkenbaar! Eerst gooide ze ook haar eten op de grond als ze klaar was. Wij ...
Ja hier ook. 'Klaaaa' roept hij dan blij. Dan wil hij zn stoel uit maar soms wel dooreten. Nog even leren dat het niet zo werkt haha

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

op solid starts zag ik laatst goede tips hiervoor! maar een tip was het 'ne ...
Dit doen wij ook, maar dan op tafel. Ze gooide altijd alles overal naar toe. Nu zeggen we nee, eten gaat op tafel of in je mond. En als ze dan blijft geinen dan houd ik mijn hand op. Ook 'klaar' doen wij. Dan schuift ze haar bord weg. Soms geven we nog wat aan en blijft ze eten. Maar dat is dan nog 1 of 2 stukjes.