6 Reacties
2 jaar geleden
Ons kindje krijgt dan de losse ingrediënten in een formaat dat hij goed vast kan pakken en zonder saus. Bij pasta bijv. Broccoli roosjes, courgette repen, paprika repen, tomaat partjes, kleine kipstukjes of gehakt en penne. In het begin maakten we de penne ook nog klein. Bij wraps doen we soortgelijk: komkommer repen, paprika repen, tomaat partjes, kip-/gehaktstukjes en kleine stukjes/hapjes wrap.
We houden dat tijdens het koken apart en houden rekening met de manier van snijden. Via solid starts (app/website) kun je ook zien hoe je het per leeftijd handig kunt snijden.
Ik denk dat het vooral ook uitproberen is waar jullie en jullie kindje aan toe zijn en wat werkt en dat dan uitbreiden.
2 jaar geleden
Hier eet ze gewoon met de pot mee. Wij eten sowieso al zoutloos. En uiteraard niet pittig voor haar. Gaat prima! ☺️
Ze eet alles.
2 jaar geleden
Dank voor de reacties!
Bepaalde dingen kunnen inderdaad in losse stukjes maar met veel saus er doorheen wordt lastiger lijkt me.
We geven haar het avondeten nu nog met een lepel.
Gaan het vanaf nu anders proberen! We koken sowieso zoutloos (muv af en toe een bouillonblokje) dus dat scheelt
2 jaar geleden
Wij eten al vanaf 10 maanden met de pot mee.. wraps vind die heerlijk! Hier lust die ook eigenlijk alles wel. Wij eten sws zoutloos.
Wel eet hij eigenlijk alles zelf met de handen. Ik kan het met een vork aanbieden.. maar dan haalt het van de vork af en stopt die het zelf in de mond.
2 jaar geleden
Ons zoontje eet al vanaf 8 maanden met de pot mee.
Pasta met een klein beetje saus maak ik in kleine stukjes en geef ik met een lepeltje.
Ander eten ook bijvoorbeeld wraps maak ik allemaal in kleine stukjes wat hij zelf van zijn bordje afpakt. Sommige dingen zoals komkommer in repen.
Qua kruiden let ik er wel op en doe ik met mate, maar ik maak niet iets apart. Hij eet echt met de pot mee 😉.