26 Reacties

2 jaar geleden

Vanaf 8 maanden eet ze met ons mee, ripley methode, ik snij soms kleinere stukjes voor haar zodat ze zich niet verslikt en ook om pincet grip te oefenen

2 jaar geleden

Reactie op BabyMinte

Vanaf 8 maanden eet ze met ons mee, ripley methode, ik snij soms kleinere s ...
Hier hetzelfde

2 jaar geleden

Ik zou graag een stap zetten hierin maar mijn vriend is als de dood dat hij stikt. Zelf heb ik vertrouwen in hem, hij eet goed en kijkt het eten van mijn bord af. Hij kan goed hoesten als hij zich verslikt en kokhalst als iets te ver in zijn mond gaat, dat vind ik goede reflexen. Elke keer dat ik voorstel iets in zijn handje te geven wordt mijn vriend panisch en gaat paniekerig zitten toekijken 🙄 hij kan niet tot zijn 18e gepureerde hapjes blijven eten en verslikken hoort er bij.

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ik zou graag een stap zetten hierin maar mijn vriend is als de dood dat hij ...
Het is ook spannend, maar nu heeft een kind nog het kokhals reflex voor in de mond zitten waardoor de kans dat het echt fout gaat veel kleiner is. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt. Misschien kunnen jullie een tussenweg vinden. Maïsknabbels bijvoorbeeld geef je in de hand, maar die lossen volledig op. Zelf eten verkleint ook de kans. Als je grote stukken in de mond doet vergroot het de kans op kokhalzen. Positive ervaringen verkleinen angst, dus misschien langzaam en stap voor stap iets proberen?