18 Reacties

één jaar geleden

Ik ben pedagogisch medewerker en werk met baby's tussen 0 en 2 jaar. Het komt weleens voor dat een kindje niet meteen gaat slapen. Even laten huilen is dan ook niet erg. Mocht een kindje echt blijven huilen, halen we dit kindje uit bed maar proberen we het later nog een keertje. Gewoon stil liggen is ook prima maar ze hebben wel hun rust nodig.

één jaar geleden

Wat vervelend voor je kindje. En ook voor jou als moeder. Ik heb ook het idee dat ze wel een moment van rust nodig hebben in de middag. Misschien 's ochtends extra moe maken, veel wandelen, veel buiten zijn.. en dan 's middags samen rusten of slapen. Misschien helpt dat. Weet niet of je het al doet hoor. Succes iig!

één jaar geleden

Reactie op Romy-Racquel00

Ik ben pedagogisch medewerker en werk met baby's tussen 0 en 2 jaar. Het ...
Dat snap ik heel goed maar als m’n dochtertje niet wil slapen gaat ze net zo lang in bed staan gillen tot ik haar pak en dan is ze weer vrolijk. Ze gaat dan echt niet rustig in bed liggen namelijk

één jaar geleden

Reactie op Eems88

Wat vervelend voor je kindje. En ook voor jou als moeder. Ik heb ook het id ...
Ook vaak geprobeerd om op mijn vrije dagen sochtends te gaan zwemmen of naar de ballenbak of even naar de speeltuin maar daar wordt ze niet perse heel moe van haha. Ze lijkt ook echt niet moe te zijn smiddags en ze heeft energie voor 10. De hele dag rent ze door het huis en klimt overal bovenop, het is hele actieve dame van haar zelf. Ik weet van mijn moeder dat ik zelf met 1,5 ook niet smiddags sliep en mijn zusje had dit ook.

één jaar geleden

Nou als moeder weet je het zelf altijd het beste. Maar ik zou het denk ik laten zitten als ze savonds al laat gaat slapen. Misschien gewoon proberen of voor jezelf een bepaalde tijd en anders uit bed halen. Dan heeft ze inidergeval de rust gehad. Tenzij het voor jezelf niet handig uitkomt en je weet dat ze het volhoud dan lijkt me dat ook prima. Volgens mij hoor je dat wel vaker met kindjes.

één jaar geleden

Alsof ik het heb geschreven. Hier is het precies zo. Ik had de consultatiebureau gebeld zei gaven aan dat t nog veelste vroeg is om te stoppen met de dutjes. Natuurlijk mag je doen wat je wilt maar mij hebben ze aangeraden om de dutje te blijven aanbieden. Mijn dochter slaapt al 1 week geen middagslaapje. Maar vandaag is ze opeens wel gaan slapen.. Ik houd mn hart vast want het kan opeens weer veranderen.

één jaar geleden

Reactie op September21Baby

Alsof ik het heb geschreven. Hier is het precies zo. Ik had de consultatieb ...
Oh haha hier dus ook 19 maand. Afgelopen zaterdag helemaal niet geslapen maandag weer 2,5 uur. Vanmorgen tot half 9 en nu weer niet slapen. Ze lijkt ook totaal niet moe. Ik snap dat er een richtlijn is maar ja als het kind niet wil slapen🤷‍♀️ . Het is hier dus alles of niets..

één jaar geleden

Hoe laat staat de dag en hoe laat biedt je het dutje aan? Er is nu ook een slaapregressie. Hier is het soms ook lastig en duurt het savonds vaak lang voor ze slaapt. Het middagdutje van 12-14 oid is prima. Als dat veel later is, zijn ze savonds inderdaad ook nog niet moe genoeg. Maar je moet de dag dan natuurlijk ook wel op tijd starten. Dutje voorlopig nog even aanbieden, hier verbetert het langzaam weer. Meeste dutjes lukken weer en in de avond valt ze weer tegen 20 uur in slaap ipv pas tegen 21 uur.

één jaar geleden

Rond de 18 maanden is een hele heftige slaapregressie hoor ik vaker.. dus wie weet, ik zou het gewoon blijven proberen. Misschien is het over 2/3 weken ineens weer helemaal anders

één jaar geleden

Mijn dochter van 19 mnd mag in de middag 3 kwartier slapen om haar ‘s avonds nog een beetje optijd te laten slapen. Vaak duurt dat tot half 9 voor ze slaapt 🙈 dit is al maanden zo. Denk dat ze ook snel stopt met haar middag slaapje

één jaar geleden

Omg die van mij slaapt 2,5u smiddags. Hij, maar met name ik, kijk daar mega naar uit elke dag 😂😂. Heel veel sterkte hiermee!

één jaar geleden

Hier 19 maanden, 6/ half 7 wakker sochtends. Slaapt van 12-2 soms iets langer en slaapt niet voor half 8/8 uur Hoe laat is ze sochtends wakker als ze wel een middag slaapje doet? Hier ook drama tijdens slaap regressie maar daarna ging t weer prima met slapen overdag

één jaar geleden

Ik zou nog even t middagdutje er in houden, al is t maar een uurtje Eerder wakker en eerder t middagslaapje misschien. Is ze flink moe, gaat ze er smorgens lekker op uit?

één jaar geleden

Die van mij deed hetzelfde, maar bleek dat ze liever nog even rondhangt in bed ipv meteen slapen, wat ze voorheen deed. Dus ze zit, en praat en vanalles de eerste 15 minuten.

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Ik zou nog even t middagdutje er in houden, al is t maar een uurtje Eerder ...
Sochtends is ze meestal tussen 7 uur en half 8 wakker. Als ik moet werken maak ik haar om half 7 wakker. Maar ook bij de gastouder slaapt ze niet meer. Ze weigert het gewoon volledig en gaat anders net zolang gillen tot ze uit bed is gehaald 🙈 ze is super actief en zit bijna niet stil. Speelt heel de dag actief en heeft afentoe een momentje rust en dan wil ze even op de bank een filmpje kijken. (Meestal eind van de middag een half uurtje) verder zit ze echt weinig stil😂 ook als we een ochtendje naar de ballenbak gaan of zwemmen is ze niet moe te krijgen smiddags 🙈

één jaar geleden

Reactie op alyssa03

Sochtends is ze meestal tussen 7 uur en half 8 wakker. Als ik moet werken m ...
Ohja als ze dan uit bed gehaald is dan gaat ze gewoon weer lekker spelen en is ze super vrolijk. Ze wordt niet huilerig of hangerig dan. Dus ze lijkt ook echt niet moe🙈

één jaar geleden

Mijn dochter slaapt al weken/maanden zo moeilijk ‘s avonds. De laatste weken ging het overdag ook niet zo lekker en als ze dan eenmaal sliep duurde het ‘s avonds twee uur voor ze ging slapen. Sinds enkele dagen WIL ze geeneens meer slapen overdag. Ik weet dat iedereen zegt dat ze het nog nodig hebben maar als het niet lukt, lukt het niet. Mijn zusje sliep vanaf 15 maanden niet meer ‘s middags en hebben er nooit nadelen van ondervonden. Ik volg mijn dochter gewoon, is ze rond 11.30 toch moe? Dan probeer ik het, maar veel later dan dat blijven we gewoon wakker.

één jaar geleden

Reactie op lrbntm

Mijn dochter slaapt al weken/maanden zo moeilijk ‘s avonds. De laatste weke ...
Ja precies zo doe ik het nu ook☺️ ik volg m’n kleine dame gwn. Ik sliep vroeger ook snel niet meer smiddags vertelde mijn moeder laatst. Slapen gaat savonds nu weer super dus ik kijk het zo lekker aan en als ze moe is proberen we het gewoon en anders niet. Elk kind is anders en volgen niet allemaal dezelfde richtlijntjes