14 Reacties

2 jaar geleden

Slaapt ze voor de rest goed 's nachts? Verder alles vrolijk/goede eter/...? Dan zou ik me er geen te Grote zorgen in maken.

2 jaar geleden

Reactie op Lorieee

Slaapt ze voor de rest goed 's nachts? Verder alles vrolijk/goede eter/...? ...
Ze eet heel goed, slaapt van 6 tot 6. Alhoewel de laatste paar dagen was het eerder 5 dan 6, maar dan komt denk ik door de warmte en de tandjes. Overdag is ze heel vrolijk. Ik merk wel dat ze na 5uur wel echt moe is.

2 jaar geleden

Je zou kunnen kijken wat het effect is van het middagslaapje een kwartier eerder... Mijn zoontje is ook rond 6 wakker, 9 slapen en dan tussen half 1 en 1 slapen en soms zelfs ff eerder. Tot half 3/3 uur. En ligt er uiterlijk 7u weer in. Op de opvang ging hij vorige week andere tijden. S ochtends later en smiddags pas rond 2/3 en sliep toen ook maar 2x een uurtje.

2 jaar geleden

Reactie op Gloortje

Je zou kunnen kijken wat het effect is van het middagslaapje een kwartier e ...
Dankje voor je tip! Ze vertoont ook echt eerder al vermoeidheid signalen. Ik zal kijken welke effect het heeft om de middagdutje iets eerder te starten.

2 jaar geleden

Ik heb ook heel lang gehad dat mijn dochter 45 min sliep. Dit ging opeens anders. Mijn dochter is ook wel eens rond 6 wakker maar dan laat ik haar altijd nog wel in een donkere kamer. Echt 7uur haal ik haar uit bed en start ik de dag. Dan kan ik haar rond 9uur fruit geven en half 10 weer na bed. Dan om 14.00 gaat ze weer naar bed 13.30 120ml yoghurt koekje er door of fruit.. Voor elk slaapje een goed gevulde maag. Ik heb het idee dat dat wel goed hielp! Ze slaapt nu 1,5 tot 2 uur. Dit was echt altijd strak 45 min

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb ook heel lang gehad dat mijn dochter 45 min sliep. Dit ging opeens a ...
Ze gaat vaak dan wel rond half 7 7uur naar bed. Dan is ze wakker vanaf half 4 ong.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb ook heel lang gehad dat mijn dochter 45 min sliep. Dit ging opeens a ...
Wat fijn dat het haar nu wel lukt om langer te slapen! Voor de middagdutje eet mijn dochter een broodje, aan honger zal het dan niet liggen. De ochtenddutje gaat eigenlijk perfect. Hoelang slaapt je dochter in de ochtend? Maak je haar wakker?

2 jaar geleden

Reactie op Madzialena

Wat fijn dat het haar nu wel lukt om langer te slapen! Voor de middagdutje ...
Ze slaapt de laatste tijd 1,5 tot 2 uur. Van 09.15 tot 11.00 of langer

2 jaar geleden

Reactie op Madzialena

Wat fijn dat het haar nu wel lukt om langer te slapen! Voor de middagdutje ...
Ja mijn dochter krijgt ook wel een broodje maar dat is vaak meteen vanuit haar ochtend dutje 11.30 en een kleine fles. Dus wanneer ze naar bed gaat rond 14.00 geef ik haar altijd nog yoghurt. Vanaf het broodje tot na het middag dutje lijkt me ook wel lang..

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde schema en hetzelfde probleem! Ook 9,5 maand

2 jaar geleden

Je zou eerst eens kunnen proberen ipv 9uur naar bed 9uur een fruit hapje. Dan rek je al wat tijd. Inidergeval vollere buik en dan kan de middag slaap automatisch ook wat later ook al is het ochtend slaapje maar 45 min.

2 jaar geleden

Reactie op Madzialena

Ze eet heel goed, slaapt van 6 tot 6. Alhoewel de laatste paar dagen was he ...
Iets vroeger er in leggen...kwartiertje

2 jaar geleden

En meer naar wakkertijden kijken dat was onze redding

2 jaar geleden

Hier ook een doellie die altijd maakt niet uit hoe laat je haar op bed legt om klokslag 2 uur wakker wordt. Op de opvang trekt ze langer door en gaat ze pas na 2 uur vaak slapen, hier redden we t niet om haar na 1 uur op bed te leggen. Hierdoor red ze meestal half 7 niet voor haar bedtijd en soms zelfs 6 uur niet. Hebben meerdere dingen gedaan zoals de wakkertijd in de gaten gehouden en ons aan de 2-3-4 methode gehouden. Haar ochtenddut max n half uur laten en uiterlijk half 1 weer op bed. Haar langer proberen te rekken en echt vanalles... We accepteren t maar en hopen dat als ze straks naar 1 slaapje gaat (volgens de opvang zijn dit vaak de tekenen dat ze sneller over gaan naar 1 slaapje) t weer rechttrekken 😉