20 Reacties

één jaar geleden

Ik heb hier ook een lastige slaper. Het scheelt bij mij wel dat het slaapje in de middag tussen de 1,5 a 2 uur is. Als hij langer slaapt, merk ik ook dat hij lastig in slaap valt.

één jaar geleden

Hier ook! Bijna exact hetzelfde, enige verschil is dat het afhangt van waar hij slaapt hoe lang hij tussen de middag slaapt. Wij gaan dus echt later naar boven want eerder levert frustratie op en hij is z’n energie dan gewoon echt nog niet kwijt. Soms gaan we wandelen of spelen papa en zoon even voetbal of wat anders leuks. Persoonlijk zou ik dat als eerste proberen. Hier heeft het veel ruimte in avond eten/even spelen en daarna douchen/in bad en vervolgens even samen op de bank zitten. Maar dat is (als het vroeg is) voor ons om 21:00 uur en als het niet is gerust pas om 22:00 uur.

één jaar geleden

Heb je ook al eens geprobeerd om haar bijvoorbeeld om 19 00 naar bed te brengen dat kan ook soms schelen bij kinderen werkt dat net even anders ik moet wel zeggen sinds het warme weer slaapt ons zoontje ook pas om 20.00 maar hij ligt er wel al om 19 00 in

één jaar geleden

Super vervelend! Smiddags later naar bed en eerder eruit in de middag, dus 13u naar bed, uiterlijk 14.30u uit bed en dan uiterlijk 19.30u weer liggen. Wat heb je geprobeerd? hoe is haar middag invulling? Lichte slaapkamer? Warme slaapKamer? badje voor naar bed gaan, veel tv of niet? Veel suikers voor het slapen gaan? Ik vraag gewoon ff alles wat in me op komt

één jaar geleden

Ik las dat het slim is om je huis ongeveer anderhalf uur voor het slapen gaan donkerder te maken omdat ze nog niet genoeg melatonine aanmaken door het daglicht buiten. Alvast in nacht modus brengen zeg maar

één jaar geleden

Zelfde hier, vind het niet zo erg, ik heb nu een andere verwachting, warmte, lange dagen etc Ik kreeg de tip Middagdut inkorten of vervroegen Duurt sowieso een week voordat het werkt Verder als je om half 9 merkt dat t toch geen zin heeft Gewoon lekker nog n uur laten duplooen toch? En dan poging 2

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Zelfde hier, vind het niet zo erg, ik heb nu een andere verwachting, warmte ...
Dat laatste doen wij.. eerder naar bed heeft echt gewoon totaal geen zin. En middagdutje kort hij zelfs soms gigantisch in (45 minuten en laatst zelfs niet op kinderdagverblijf). Dat maakt bij ons echt geen verschil. We lezen dus signalen zoveel als mogelijk maar leggen hem niet te vroeg in bed. Zeker rond deze tijd is het anders, wat je al zegt. Lang licht, warm, lange en drukke dagen. Veel te beleven. Tja papa en mama wilden ook niets missen als kind dus had niets anders verwacht denk ik 🤷🏻‍♀️😂🙈.

één jaar geleden

Reactie op Denisesanders

Heb je ook al eens geprobeerd om haar bijvoorbeeld om 19 00 naar bed te bre ...
Yep dat hebben wij ook geprobeerd maar helaas heeft dat ook niet geholpen, klopt ja het is ook nog zo warm maar ja wij hadden in het winter ook nog last van laat slapen en in slaap vallen 🥴

één jaar geleden

Reactie op Zij1989

Super vervelend! Smiddags later naar bed en eerder eruit in de middag, dus ...
Middags later naar bed heb ik nog niet geprobeerd dat zal wel lastig worden denk ik want ze word zo moe en heeft zo veel neiging om te gaan slapen middags, maar ik ga het wel proberen👍, wij hebben (donkere)dag en nacht gordijn in de kamer dus het wordt best donker, badje voor het slapen gaan heb ik ook geprobeerd, en suikers eet ze niet, ik geef overdag af en toe wel babykoekjes, Haha wel lief bedankt voor het tipjes 😁

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Ik las dat het slim is om je huis ongeveer anderhalf uur voor het slapen ga ...
Oke 🙃 dat zal ik ook gaan proberen

één jaar geleden

Bij ons het zelfde! Op gegeven sliep ze pas tussen half 11 en 11, dat werd even te gek. We eten nu op z’n laatst om 7 uur en doen gaat overdag in bad. Ik had het idee dat ze daar juist minder moe van werd, het badderen. Ze slaapt nu weer om 9 uur/ half 10 en dat vind ik helemaal een prima tijd

één jaar geleden

Elke kind is natuurlijk anders, maar mijn dochter is heel erg druk en wilt constant aandacht de hele dag! ik ben ook alleen maar met haar bezig, Op dit moment werk ik ook niet, ik heb zelfs geen tijd voor me zelf en ook voor huishoudelijke taken, alleen maar 2 uurtjes als zei slaapt dan besteed ik me tijd heel snel voor eten afwas stofzuigen enz.. maar ja wat is 2 uurtjes? ow en ik heb nog een dochter van 8 jaar oud ik moet natuurlijk haar ook aandacht besteden. Dus in de avond word ik heel erg moe en mijn partner werkt fulltime, we worden helemaal uitgeput samen😵‍💫 dus als mijn dochter van 20 maanden tenminste avond rond half 8 slaapt dan heb ik ook tijd voor mij zelf om te gaan rusten en dan heb ook nog tijd voor mijn huis, maar helaas slaapt ze dan pas om 22:00 ,, dit is eigenlijk mijn verhaal, sommigen van jullie zeggen dat het normaal is of dat het prima is en dat jullie niets anders hadden verwacht..ja dan weet ik het eigenlijk ook niet misschien ligt het ook aan mij zelf misschien stel ik me aan 😄

één jaar geleden

Reactie op Yerii66

Elke kind is natuurlijk anders, maar mijn dochter is heel erg druk en wilt ...
Neehoor ik snap je volkomen, alleen als je blijft inzetten op 8 en t wordt steeds 10 zit je je 2 uur druk te maken voor joker Ik ben echt van juist lekker laten gaan, ze moet ook leren zelf te klooien en hun eigen spel ontwikkelen.. En anders doet ze toch lekker met jou mee met stofzuigen, top activiteit !

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Neehoor ik snap je volkomen, alleen als je blijft inzetten op 8 en t wordt ...
Helemaal eens met Bougainville! Ik snap je ook volkomen! Maar ik ben gestopt met vechten er tegen want we liepen enorm tegen onze grenzen aan. Ik snap je dus volledig! Absoluut geen commentaar! Alleen minder stress door maar onszelf erbij neer te leggen 🙈..

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Helemaal eens met Bougainville! Ik snap je ook volkomen! Maar ik ben gestop ...
Ik vecht ook niet maar ik ben erg erg moe...en uitgeput..we waren om 06:30wakker middag heeft ze 2 uurtjes geslapen..en het is nu 22:00 ze slaap nog steeds niet.. ik zie mezelf als of ik van 6:30 uur tot 22:00 hard werkt! met 2 uur pauzes.. jullie willen niet weten ik ren gewoon de heledag 🫣

één jaar geleden

Reactie op Yerii66

Ik vecht ook niet maar ik ben erg erg moe...en uitgeput..we waren om 06:30w ...
Ik hou dat eerlijk gezegd ook niet vol dus ik rust tegelijk met m’n zoontje. Maar ik vecht wel degelijk soms met mezelf over de verwachtingen of misschien beter de hoop om wat rust te krijgen. Ben je in de mogelijkheid om mee te rusten? Ik moet eerlijk zeggen dat dat een immens grote stap voor mij was maar m’n bekken gynaecoloog vroeg op een bepaald moment wat is het ergste wat kan gebeuren. Dus ik begon acuut te sputteren want ik dacht nou ja ik hou tenminste nog een beetje m’n huishouden bij en dat laatste beetje wilde ik niet inleveren maar het gaf wel veel rust. Want ik rust mee. Vaak zijn we dan beiden relaxter en dan kunnen we ook iets beter de rest van de dag aan. Grote klussen zijn voor de avond als z’n vader terug is van werk (een van ons is dan met hem bezig) of in het weekend. Ideaal is het niet maar het heeft mij wel veel rust gegeven. Sorry 🙈 hele presentatie gemaakt ervan, dat was niet m’n bedoeling. Ik herken je verhaal echt. Echt.. helaas. Na een loodzware bevalling ben ik gewoon. Niet hersteld, ik blijf uitgeput en loop met enorme bekken klachten (na bevalling, daarvoor niet). En voor m’n gevoel sta ik altijd aan. Ik heb helaas echt geen wondermiddel behalve mee rusten en m’n mindset aanpassen. Maar dat is enkel omdat ik echt anders best gefrustreerd raak en daardoor nog meer vermoeid (van extra stress).

één jaar geleden

Reactie op Yerii66

Ik vecht ook niet maar ik ben erg erg moe...en uitgeput..we waren om 06:30w ...
Dikke knuffel dus vooral voor nu ♥️! O Ja en hier helpt thuis wel ook om boekjes in bed te leggen. De kijk en voel boekjes en de ‘mijn kiekeboek’. Kunnen niet zomaar kapot en vaak gaat hij dus liggen lezen als hij naar bed gaat en nog niet wil slapen..

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Dikke knuffel dus vooral voor nu ♥️! O Ja en hier helpt thuis wel ook om bo ...
Of ja, lezen 🤣🤣🤣 sorry ook moe van een drukke en lange dag 5:15 uur wakker van droompje. Tussen ons in gelegd, verder geslapen tot 6:30 uur maar ik kon niet echt slapen met 2 mannen die m’n bed (in de caravan) volledig in beslag namen 🙈

één jaar geleden

Reactie op Yerii66

Elke kind is natuurlijk anders, maar mijn dochter is heel erg druk en wilt ...
zou het eens aankaarten bij het cb, zij kunnen hulp bieden aan huis

één jaar geleden

Heb je gedacht aan het inschakelen van een slaapcoach? Hele goede ervaringen met droomritme methode. Sterkte!