7 Reacties

één jaar geleden

Een dreumes heeft nog niet de mogelijkheid om zelf zijn emoties te reguleren. (Zelfs volwassenen hebben daar vaak nog moeite mee. Maar dat terzijde 😄) Ze zijn nog niet altijd in staat gevoelens duidelijk te maken met woorden. Het is normaal gedrag ook al is het niet het gewenste gedrag. Aan ons de mooie taak om ze hiermee te helpen en te laten zien dat er ook andere betere manieren zijn om iets duidelijk te maken en om grenzen aan te geven. Het is natuurlijk niet leuk als ouders om te zien dat een ander kindje jouw kindje slaat. Maar het is op dat moment onmacht van jouw kindje en geen gemeenheid. Misschien kun je jouw kindje al eerder helpen voordat een ander kindje iets van haar afpakt en duidelijk tegen dat kindje zeggen, "nee dit is van..." en het samen spelen wat meer begeleiden/ oefenen. Succes.

één jaar geleden

Reactie op Jacq-eline

Een dreumes heeft nog niet de mogelijkheid om zelf zijn emoties te regulere ...
Ja inderdaad het is zeker niet leuk voor andere ouders, ik probeer zoveel mogelijk te helpen vertellen en duidelijk aan te geven dat het niet mag dat dat pijn doet, ow ja, ik ben ook constant naast haar tijdens het spelen in de speelochtend, als andere kind haar speelgoed afpakt of als zei van andere kind de speelgoed afpakt dan ga ik op dat moment heel snel uitleggen helpen voor dat ze weer gaat slaan, maar ja het helpt niet moet ik eerlijk zeggen want ze snap het niet. 🙄 ik hoop dat dit een fase is..

één jaar geleden

😂🫠

één jaar geleden

Reactie op Yerii66

Ja inderdaad het is zeker niet leuk voor andere ouders, ik probeer zoveel m ...
Nou volgens mij doe je dan alles wat je kan doen. Ze komt iig voor zichzelf op😅 en denk wel dat het een fase is.

één jaar geleden

Er is een aflevering over schoppen, slaan en bijten in de howtotalk podcast met goeie tips! Kan je luisteren via Spotify maar wellicht zijn er ook andere aanbieders.

één jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook opeens. Kinderen omver trekken en slaan. Niet omdat hij boos is maar gewoon om uit te proberen. Hij doet het met een lach! Ik blijf corrigeren en ga er vanuit dat het een fase is... Ik zal die podcast eens opzoeken!