12 Reacties
2 jaar geleden
Dat is misschien ook een optie. Ik ga LLL ook even contacten. Heb net maar even 3 om 3 Pepti en opvolgmelk nr 2 gemengd en dat dronk hij wel gelukkig!
2 jaar geleden
Ik heb ook 7 maanden borstvoeding gegeven en toen ik overging op kunstvoeding bleek mijn zoontje ook KMA te hebben. Hij vond de kunstvoeding ook niks en ik heb het een tijd gemengd met borstvoeding. Ik hoefde trouwens niet koemelkvrij te eten. Het schijnt dat de koemelkeiwitten in de borstvoeding afgebroken zijn en makkelijker te verteren dan de onafgebroken eiwitten in sommige kunstvoeding. Tegen mij werd juist gezegd dat het goed zou zijn om door te gaan met de borstvoeding en zelf niet koemelkvrij te eten, zodat hij over de allergie heen groeit.
2 jaar geleden
Reactie op Merle1987
Ik heb ook 7 maanden borstvoeding gegeven en toen ik overging op kunstvoedi ...
Het verschil zit hem in de mate van allergie. Bij intolerantie kan je als mama prima zelf koemelk nuttigen. Maar bij een flinke allergie merk je het wel, ook door de bv heen. Maar dan was het al eerder opgemerkt
2 jaar geleden
Volgens mij zijn de koemelk eiwitten in pepti ongeveer even verknipt als in borstvoeding. Je zou inderdaad kunnen mengen. Ik had geen productie meer dus heb er een paar drupjes sab simplex in gedaan. Dat kon ik met een paar dagen afbouwen. Zelf wel overgegaan op neocate (helemaal zonder koemelk)
2 jaar geleden
Op 5 maanden begonnen met bv en kv af te wisselen en vanaf 6 maanden bijna volledig kv. Ikzelf ben veganistisch dus via bv kreeg ze sowieso geen koemelk binnen. Vanaf we kv begonnen geven overal exceem. Sinds 1 maand volledig op novalac novarice overgeschakeld en de exceem is bijna helemaal weg!