17 Reacties

2 jaar geleden

Ik wil je 1 tip geven, iets wat ik gelezen heb en mezelf ook regelmatig aan moet herinneren. Kinderen zijn niet moeilijk, ze hebben het moeilijk. Ons zoontje is al sinds dag 1 heel alert en krijgt alles mee, hij heeft daardoor soms meer moeite met prikkels verwerken en heeft meer geborgenheid nodig. Ik wil dan ook wel eens gaan vergelijken, maar dat is niet slim. Het frustreert mij ook vaak genoeg, maar probeer dan dus echt te bedenken dat hij het moeilijk heeft en niet moeilijk doet/is.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook wel eens maar vaak is er dan wat aan de hand een baby huilt niet zomaar Het is de enige manier van communiceren voor de baby in dat soort fase geef ik bij elk luier ook een zetpil. Want je baby heeft of honger of slaap of vies luier of pijn. Ik ga ervan uit dat alle baby’s in overvloed liefde en knuffels krijgen. Je baby is niet moeilijk maar wil jou iets duidelijk maken.

2 jaar geleden

Je zou eens een osteopaat kunnen bezoeken? Wie weet helpt dat wat. Zijn er verder allergieën zoals koemelk allergie uitgesloten?

2 jaar geleden

Wat bedoel je juist met moeilijk? Is hij ook huilerig als je samen speelt. Hier is onze meid soms huilerig als ze wil dat ik meespeel. Ze kan zich nog niet lang alleen entertainen. Als ik dan dingen moet doen als koken of opruimen doet ze huilerig en kan il ze misschien ook als moeilijk beschrijven. Als ik me eraan overgeef en met haar speel is het meestal goed. Ze lijkt wat in een mamafase dus wil gewoon continu aandacht. De vergelijking met wat je om je heen ziet, kan ook misleidend zijn. Als wij bezoek hebben of we zijn weg, vindt ze de extra aandacht of andere omgeving steeds zeer interessant dus mijn omgeving ziet mijn dochter ook steeds op haar best.

2 jaar geleden

Ik wil je 1 tip geven, iets wat ik gelezen heb en mezelf ook regelmatig aan ...
Wat mooi dat je dit zegt, klopt ook helemaal! Dit is inderdaad iets wat ik moet onthouden!

2 jaar geleden

Reactie op vlinder19811

Ik heb dit ook wel eens maar vaak is er dan wat aan de hand een baby huilt ...
Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft, want soms is hij ook voor even afgeleid en dan huilt hij niet maar als hij er dan klaar mee is begint het weer 😅

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Je zou eens een osteopaat kunnen bezoeken? Wie weet helpt dat wat. Zijn er ...
Nee eigenlijk hebben we geen allergieën laten checken. Is het niet zo dat bij koemelk allergie ook andere symptomen moeten zijn? Heb daar eigenlijk weinig verstand van

2 jaar geleden

Reactie op vlinder19811

Ik heb dit ook wel eens maar vaak is er dan wat aan de hand een baby huilt ...
Geef je bij elke luier een zetpil? Zo veel mogen ze er niet hoor 😮

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Wat bedoel je juist met moeilijk? Is hij ook huilerig als je samen speelt. ...
Als we samen spelen is het voor even minder inderdaad. Maar hij begint vrij snel weer te huilen.. nja eigenlijk een beetje te gillen.. ik herken inderdaad wel wat je zegt, die van ons wil ook veel aandacht! Wat ik helemaal begrijp, maar soms erg vermoeiend 😓

2 jaar geleden

Nee eigenlijk hebben we geen allergieën laten checken. Is het niet zo dat b ...
Ik heb er zelf ook geen verstand van, maar je zou eens kunnen googelen.

2 jaar geleden

Als we samen spelen is het voor even minder inderdaad. Maar hij begint vrij ...
Wat hier helpt is beperkt speelgoed aanbieden en als ik niet kan meespelen iets geven wat ze al lang niet heeft gehad. Dit kan een fles met rijst zijn of potjes ofzo, hoeft niet altijd echt speelgoed te zijn. Ze zijn afhankelijk van ons, met hem zelf te ‘labelen’ als moeilijk, help je jezelf biet. Dan ga je er meer op focussen. Het lijkt me meer verveling waarom hij huilerig is. Probeer hem uit te dagen met nieuwe dingen op die momenten of ga even wandelen met hem. Wordt de mijne altijd zeer rustig van en geeft mij ook rust op zulke momenten.

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Wat hier helpt is beperkt speelgoed aanbieden en als ik niet kan meespelen ...
Ter aanvulling. Ik doe ook regelmatig uitstapjes. Kinderboerderij, zwemmen of gewoon eens naar het park, zandbak,.. haalt jullie uit de sleur en daarna slapen ze ook goed

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Geef je bij elke luier een zetpil? Zo veel mogen ze er niet hoor 😮
Mijn baby heeft Max 4 luiers ik sla ook wel eens over. Kijk gewoon naar de baby. En een overdosis zou ik echt zelf ook niet doen ☺️

2 jaar geleden

Reactie op vlinder19811

Mijn baby heeft Max 4 luiers ik sla ook wel eens over. Kijk gewoon naar de ...
Oke gelukkig 🤭 heb alle vertrouwen in je hoor maar soms weten we gewoon iets niet.

2 jaar geleden

Ik vind het ook vaak moeilijk met onze baby. Nog altijd gebroken nachten, drie kwartier bezig met elk dutje, regelmatig huilbuien, veel last van tanden. Er is altijd wel wat. Maar als we met haar op pad gaan is ze vaak heel chill 🤷‍♀️. Ik denk dat de rest van de wereld denkt dat we een heel makkelijk babietje hebben 😭.

2 jaar geleden

Ik herken het wel hoor, ik hou zielsveel van mn kleine aap maar jemig wat is het pittig. Ik hou van een opgeruimd huis maar kom er totaal niet aan toe omdat meneer altijd wel om het een of ander aan het miepen is en op dit moment is het ook nog eens de ik wil alleen maar mama fase.. maar ik weet dat dit een fase is en ga maar gewoon zoveel mogelijk op pad met hem want dan is het echt een engeltje.

2 jaar geleden

Inzetten op verbinding. Veel dingen samen doen, veel knuffelen…