4 Reacties

één jaar geleden

Een geprakte banaan op brood?

één jaar geleden

Hmm eerlijk gezegd. Denk ik dat je niet te snel aan alternatieven moet beginnen. Eet je wel altijd samen? Zien eten doet eten. Als er snel iets anders op tafel komt al is dat 1x dan onthouden ze dat heel goed. Ik geef ook nog wel eens smeerkaas op brood of jam. Je hebt ook gezonde pannekoekjes met banaan. Avond eten kan je langzaam in wat meer stukken geven bijv. Pasta saus vlees etc glad maken en dan de pasta zelf heel laten. Volgens mij is dit vaker op deze leeftijd. Mijn dochter is ook geen grote brood eter. Maar ik bied niks anders aan dan moet ze maar wachten.

één jaar geleden

Die van ons wilt ook alleen zoet op brood. Alleen bij de opvang eet hij dan weer alles. Hij eet ook geen groenten los maar eet daarentegen wel weer met de pot mee. Onze pot is altijd een 1pans gerecht. Zoals pad Thai, pasta, risotto etc. Dat gooi ik even heel kort in de avent blender. Waardoor het niet even wat fijner is maar nog steeds wel echt flink meer structuur heeft dan een potje en dat eet hij lekker mee. Misschien is dat een idee? Eet dan ook met ons mee wat ook beter werkt dan los van elkaar eten. Ik geef hem ook altijd een groente/fruit Shake ipv alleen fruit los.

één jaar geleden

Hoe eten jullie zelf? Met hem aan tafel of eten jullie buiten hem om? Vaak is zien eten doet eten tenminste dat hebben wij hier. Laten jullie hem ook zelf eten? Ik merk namelijk dat verschillende ouders in mijn omgeving dat vaak niet doen omdat ze vinden dat t te veel rommel geeft. Nou geef ik daar helemaal 0 om en zelfs de kat zit regelmatig volledig onder door alles wat er rondvliegt haha Of ze voert de hond of kat eten als ze zelf klaar is 🤷🏻‍♀️ En structuur hoe vind hij dat? Want potjes is vaak 0 structuur 🙀 Bij Maud hoef je niet aan te komen met een potje😸 die weigert ze omdat er geen structuur in zit en ze gevoerd moet worden. Dan is het hier gelijk NEEEEE NEEEEEE NEEEEEEEEEEEE Wij zijn afgelopen week begonnen met iedere dag een bordje soep (zelf gemaakt ik vind dat echt super leuk om te doen!), tomaten dat wordt hier verslonden maar ook de kippensoep met groenten was een grote hit! Vanavond hebben we zoutarme rundsoep met balletjes 🤤 ik heb er zelf nu al zin in. Wat ik in t begin veel gedaan heb zijn groenten pannenkoeken en groenten muffins gemaakt. Maud vond dat heerlijk en dan had ze in ieder geval al wat groenten op. Smoothies met wat spinazie of wortel gingen er ook goed in en natuurlijk pasta met zelfgemaakte saus waar bijna n kilo groenten in zit haha en dan gewoon groenten door de pasta heen. Stamppot is ook altijd een goeie optie. Kan me voorstellen op de opvang dat ze daar "gezonde" dingen willen geven maar ik weet niet of jullie eigen beleg mee mogen geven? Zoals jam met veel fruit? Groenten of zuivel spread? Misschien kun je dat ook vragen wat mogelijkheden zijn☺️ Er zijn zo veel manieren om te proberen wat hij lekker vind maar je moet wel eerst kijken bij t begin, maak van het eten een gezellig moment. Niet dat hij alleen moet eten want dat is niet gezellig. Laat hem alles ontdekken, want hey wij moeten ook wennen als we nieuwe dingen voorgeschoteld krijgen! Het leven van zn kleintje is echt heel ingewikkeld en daar moeten wij ons een beetje op aanpassen en de kinderen niet op ons. Ga met hem op ontdekkingstocht naar lekkere dingen die jullie lusten! En vooral maak er geen strijd van! Dan ga je alleen maar afkeer maken van eten! Hou het lekker gezellig en leer hem vooral hoe leuk en lekker eten is!