Hallo lieve mama's,
Mijn zoontje van 11 maanden is een geweldig kereltje. Altijd vrolijk en heel alert. Alles moet hij gezien en ontdekt hebben. Heel leuk maar iets minder voor zijn dutjes.
Tot voor kort wiegde wij Nox altijd in slaap of gingen we ermee wandelen. Als we hem gewoon in zijn bedje leggen, draait hij zich meteen in kruiphouding en voor ik het besef, staat hij recht. Alles maar ook echt alles is interessant dan in slaapvallen. Terwijl hij echt moe is.
Sinds enkele weken wilt hij absoluut niet meer dat we hem wiegen. Dan schreeuwt hij echt alles bij elkaar. De enige manier dat hij in slaap valt, is dat we hem rechtop houden en hij ligt zijn hoofdje dan op onze schouders of borst.
Zo wandelen we dan met in zijn kamer rond. Dit kan wel tot 1 of 1,5u duren dat ik hem soms kan wegleggen. Ik voel dat ik hier wat op vast loop. Want dit lukt niet altijd. Telkens als ik hem dan wil wegleggen, wordt hij terug wakker en kunnen we opnieuw beginnen. Ik probeer hem dan in bedje terug in slaap te krijgen maar hij doet er dan alles om terug recht te staan.
Na een tijdje ga ik er soms ook samen mee in ons bed liggen en dan valt hij uiteindelijk in slaap. Dan wacht ik meestal even en kan ik hem wel in zijn bedje leggen.
Nox is nooit echt een gemakkelijke slaper geweest maar nu wordt het wel heel uitdagend. Herkent iemand dit? En hebben jullie eventueel tips? Heel erg bedankt alvast! 😘
Fotootje voor de leuk! 😊