17 Reacties

4 jaar geleden

Is heel normaal bij de allereerste hapjes! 5 happen naar binnen krijgen is dan ook echt prima. Het gaat puur om het proeven van de smaakjes, het oefenen met een lepeltje en dus het trainen van de mondspieren! Ze zal vanzelf meer gaan eten en leren dat zij dus bijv haar mond moet openen voor een hapje etc. 👍🏼

4 jaar geleden

Nu een maand bezig met hapjes en ze begint nu haar mond open te doen wanneer de lepel komt. Hiervoor kreeg ik het wel naar binnen maar puur door de lepel erin te duwen haha

4 jaar geleden

Ik doe het mengen met fruit, na paar weken at ze groenten, de aanhouder wint

4 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Ik doe het mengen met fruit, na paar weken at ze groenten, de aanhouder win ...
Me dochter is nu 6 maanden en nu pas gaat het beter

4 jaar geleden

Oke super bedankt voor jullie reacties! Dan oefenen we gewoon verder!

4 jaar geleden

Hier heeft het ook even geduurd voordat het goed ging. Misschien wil ze het liever op een ander moment? Als haar buikje te vol zit van de fles of als ze te moe is dan gaat het ook slechter.

4 jaar geleden

Onze kleine man deed eerst ook z'n mond niet open. Wat hier hielp; er voor zorgen dat hij de lepel duidelijk ziet en dan doe ik m'n mond open en doet hij me na. Soort van vliegtuigje spelen met de lepel.

4 jaar geleden

Misschien wat aan de lippen smeren, vaak likken ze dan wel en zo kunnen ze het proeven

4 jaar geleden

Een vriendin van mij heeft haar zoontje eerst een lepeltje fruit gegeven en daar achteraan een lepeltje groente en zo om en om. Dit werkte voor hen prima☺️

4 jaar geleden

Onze kleine man deed eerst ook z'n mond niet open. Wat hier hielp; er voor ...
Dat doen wij ook en tegelijkertijd hap zeggen. Soms moet ik ook zn lippen aanraken met de lepel. Na een aantal keer gaat zn mond al vanzelf open en wordt hij ongeduldig als het niet snel genoeg gaat.

4 jaar geleden

Hier gister ook 🤣 1 hap mango en daarna gingen de lippen stijf op elkaar haha. Hij vond het denk ik niet lekker

4 jaar geleden

Nou die 5 hapjes zijn meer dan genoeg bij 4.5 maand Ik zou niet gaan pushen. Gaat vanzelf beter als ze eraan toe zijn.

4 jaar geleden

Het kan echt wel even duren voordat ze hun mondje open doen. Mijn dochtertje hield haar lippen ook stijf op elkaar bij lekkere bananen en perzik hapjes. Gisteren kreeg ze pompoen en rijst hapje en dat vond ze duidelijk mega lekker. Ze volgde de lepel met haar mondje open😂 het zal dus vanzelf wel goed komen. Het is ook meer dat ze wennen aan de smaken toch?

4 jaar geleden

Mijn dochter vind er ook nog niets aan. Ik maak mij geen zorgen. Ze is nog zo jong!

4 jaar geleden

Dan stop je??? Komt vanzelf goed 👍🏼

4 jaar geleden

Reactie op LauBaby

Dan stop je??? Komt vanzelf goed 👍🏼
Precies, die van mij had dit ook en ben gestopt. Na een paar weken pakte hij bijna al het eten uit mn handen en toen ben ik begonnen (bijna 5 maanden toen) nu vind hij t super leuk en is er meer aan toe

4 jaar geleden

Bij mij ging het met 4 maanden ook moeizaam en de courgette ging samen met veel kokhalzen (dat reflex is nog heel sterk). Een paar weken gewacht en toen ging zoete aardappel en banaan beter. Vanavond weer courgette gegeven en nu begon ze geluiden te maken dat ze meer wilde en ging haar mond goed open. Wat ook helpt is haar de lepel geven en dan mee begeleiden naar haar mond.