23 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou echt je hart volgen. Ik begrijp heel goed dat jullie eraan toe zijn dat hij in zijn eigen bedje gaat slapen, maar misschien is je kleintje er nog niet aan toe? Met babystapjes blijven proberen, dan merk je vanzelf wanneer hij er wel aan toe is.
Bij mij hielp het ook heel erg om me dit te beseffen. Ze is er gewoon nog niet aan toe.
2 jaar geleden
Heb je instagram? Wellicht heb je dan iets aan een van de volgende accounts die zich echt richten op een liefdevolle, sensitieve aanpak wat betreft slapen. Dus zonder bijvoorbeeld 5 minuten (en dan steeds langer en langer) alleen laten en laten huilen. Want eigenlijk leer je je kindje daarmee alleen maar dat jij niet komt wanneer hij je nodig heeft...
Het 'slapen in eigen bedje'-onderwerp is bij meerdere van deze accounts ook al regelmatig besproken, wellicht heb je daar wat aan? Want zo te lezen kun je je zelf ook niet helemaal vinden in de methode die jullie nu toepassen maar zijn jullie gewoon radeloos en is de energie op... heel veel sterkte, het is pittig maar doe wat voor jou en je kindje het beste voelt!
@Ewelina_eindelijkslapen
@Liefdevaneenmoeder.nl
@slaapzoet
@bureauvanslaap
2 jaar geleden
Dapper dat je het probeert want zeker het begin zal dit extra moeite en energie kosten. Het is heel normaal en logisch dat dit te vermoeiend voor je wordt.
Volg altijd je hart en als het huilen te lang duurt voor je gevoel, tuurlijk ga ernaartoe. Aan de andere kant zijn ze op de leeftijd dat het zelfstandig in slaap vallen aangeleerd kan worden. Bij jou is dat nog niet zo, en dat is jammer. Maar wel positief en hoopvol dat het vanaf nu dus te trainen zou moeten zijn.
Ik heb veel gehad aan het boek Slaap!
Ook het ritme overdag is namelijk belangrijk. Uit eigen ervaring toen ik mijn dochter in het eigen bed liet slapen dacht ik, dit gaat nooit lukken. 1 a weken dagen drama en lastig. Daarna ging het vanzelf, nooit meer problemen gehad. Ze is blij en happy als ze naar bedje gaat.
Veel succes ermee het komt vast goed! Geduld is een schone zaak
😅
2 jaar geleden
Wij hebben een goede slaper maar rond 12 maand / nu ook wat minder goede avonden gehad. Het is daardaar moeilijk inschatten of het in jullie geval een combi is met de periode van zijn ontwikkeling.
Wat ons helpt is een vast ritme overdag, we maken hem overigens niet wakker. Wel houden we ongeveer dezelfde slaaptijden en eettijden aan en komt hij altijd dezelfde tijs uit bed. In de avond kijken we naar zijn gedrag om te bepalen wanneer hij moe is, ergens tussen 19u en 20u. Heel druk doen, oogjes wrijven, hoofdje neerleggen, knuffel pakken of gapen.
Voldoende eten overdag is ook belangrijk zodat hij lekker doorslaapt.
Wanneer hij een avond heeft dat hij niet wil slapen blijven we in de buurt om te sussen. Als hij overstuur is staan we erbij met een hand op de rug. Als hij gaat staan zeggen we 'je bedje is om te slapen' en leggen we hem terug. Wanneer hij rustig is zeggen we slaap lekker en gaan we. Als hij weer gaat huilen, hetzelfde rondje. Helaas duurt dit soms idd een hele tijd, echter vinden wij het fijn dat hij niet alleen is. Daarna gaat het weer beter.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij bij ons al vanaf de 3e nacht thuis naar zijn eigen kamer is. Hij weet niet beter. Hij slaapt ook goed op de opvang, camping en bij andere. Zelf denk ik dat het een kwestie is van volhouden maar alleen als je zelf rust hebt. Al het bovenstaande heeft het snelst resultaat wanneer wij zelf helemaal relaxed zijn, ook als hij al een half uur moeilijk doet. Dit is lastiger als je moe bent, dan lossen we elkaar halverwege af.
Ik hoop dat je tips eruit kan halen die voor jullie fijn voelen!
2 jaar geleden
Zou proberen hem gewoon naar bed te brengen zoals je gewend was, maar dan nèt iets eerder weg te leggen. Dus eerst was hij misschien 100% slapend, nu vlak daarvoor (gewoon op gevoel). Dan de dag of een paar dagen daarna nog iets eerder. Zo is het bij mijn oudste gelukt: allemaal op gevoel. Daarvoor had ik ook zo'n huilmethode geprobeerd (1 dag haha) maar dat brak mijn hart. Sterkte en succes! Gaat echt lukken!!!
2 jaar geleden
De eerste keer dat ik hem probeerde in z’n eigen ledikant te laten slapen vanuit de wieg, zat hij bijv net in een sprong en wilde hij echt niet slapen. Nergens niet. Raakte helemaal overstuur. Na een tijdje opnieuw geprobeerd (2 weken later) en ineens ging het goed. Had toen ook het bedritueel naar zijn kamer verplaatst.
2 jaar geleden
Wij hebben helaas sinds 3 maanden ook een lastige slaper, ze slaapt goed in maar wordt in de nacht vaak wakker en wil dan echt niet meer in haar bed zijn. Laten huilen werkte ook niet voor ons, dat ging door merg en been en kon uren duren.
Wij kregen de tip van de stoelmethode, en dit werkt echt top. Het houdt in dat je je kindje in bed legt en ernaast gaat zitten. Je kind weet dat je in de buurt bent, maar is wel in zijn eigen bedje. Je haalt hem er niet uit, ook niet als ‘ie huilt. Wel kun je dan even kort troosten met je hand of hem neerleggen en zeggen ‘het is bedtijd, we gaan nu lekker slapen’. In het begin kan het lang duren voordat je kind gaat slapen, maar doordat hij zich veilig voelt gaat dat steeds sneller. Dan verplaats je de stoel naast het bed verder weg, richting de deur en uiteindelijk naar de gang, totdat je helemaal weggaat.
Nogmaals, bij ons werkte het top. Ze slaapt weer volledig door na een paar nachten doorzetten.
Hoop dat je snel een tip vindt die voor jullie werkt!
2 jaar geleden
Zoals al eerder benoemd hieronder… volg je eigen hart. Ik lag mijn zoontje in bed (na het bedritueel) en liep dan al na 1 tot 3 minuten terug. Ook al huilde hij niet. In die tijd ging ik boven de was opvouwen of iets dergelijks, zodat hij mij wel kon horen. Dan mocht ik van mezelf 3 keer naar hem toe (uit bed halen, knuffelen, zorgen dat hij weer rustig werd en terugleggen). Bij de 4e keer liet ik hem in mijn armen in slaap vallen. Dit heeft wel zo’n 3 weken geduurd. Op een gegeven moment merkte ik dat hij wist dat ik in de buurt was en weer bij hem zou komen kijken na die 1-3 minuten. Ook al lag hij dus niet te huilen. Dit gaf hem een steeds veiliger gevoel, waardoor hij minder huilde, ik steeds minder vaak terug hoefde te lopen en hij nu zelfs helemaal alleen in slaap valt.
2 jaar geleden
Ik zal nu wel de moedermaffia over mij heen krijgen. Wij hebben dit ook gehad, maar wij zijn door gegaan. De eerste avond duurde het 1,5 uur en de tweede avond 45 min. Het wordt echt snel beter.
Op advies van een slaapcoach deze Tactiek geprobeerd.
Zij vertelde ook dat het vaak 2-3 dagen lastig is maar dat het dan snel beter gaat en je snel resultaat ziet…
Maaaar.. doe vooral waar jij je zelf het fijnste bij voelt. Wij kunnen wel van alles zeggen maar jij kent je kindje het beste.
Succes!
2 jaar geleden
Wij hebben ook een maand of 6 moeite gehad om ons dochtertje zelfstandig in slaap te krijgen. Van alles geprobeerd, slaapcoach, osteopaat etc. Uiteindelijk een methode van een vriendinnetje gekregen. Je zegt bij het slapen gaan een zin (maakt niet zoveel uit wat, het gaat om de toon) je loopt vervolgens weg, gaat dan na 1 min terug, dan na 3, en dan na 5. Iedere keer herhaal je dezelfde zin met dezelfde toon. Uiterlijk maar een uurtje bezig geweest en na dag 3 was het over!
De dag erna laat je er steeds langer tussen. Hieronder een schema die ik gebruikte
Succes !
2 jaar geleden
Wat lastig hè, zo'n slecht slapende baby! Ons zoontje is nu 13 maanden en heeft nog geen nacht doorgeslapen.. hij heeft een ledikantje op onze kamer, maar slaapt er eigenlijk nooit in, ook overdag altijd in ons bed.. Maar het begint me op te breken en ik ben dus ook op zoek naar een manier om het slapen te verbeteren..
Hoe is het bij jou uiteindelijk gegaan vanavond Charlotte?
2 jaar geleden
Reactie op Izzy94
Trouwens, slaapt hij overdag wel in zijn eigen bedje?
En hanteren jullie e ...
Overdag slaapt hij goed in zn buggy in de gang. Geen problemen daar. Ook niet in het kdv of wanneer hij blijft slapen bij de oma 🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op Mamv4
Wat lastig hè, zo'n slecht slapende baby! Ons zoontje is nu 13 maanden en h ...
Hi! Wel. Het heeft 55min geduurd en is overgegaan van boos huilen tot zielig huilen (toen trok ik het niet meer). Is m’n man er gaan bijliggen en is hij van pure uitputting meteen in slaap gevallen.
Heb ik hem dan over gelegd naar zn eigen bedje.
Was geen leuke avond 😢. Ik moet echt nog even denken hoe we het vanavond gaan aanpakken 🫣
2 jaar geleden
Dankjewel voor jullie lieve reacties en tips iedereen❤️. Geeft me veel steun en zo weet ik dat we niet alleen zijn ❤️
2 jaar geleden
misschien is dat een wat grote overgang.. hij is lang gewend dat er iemand bij was en nu moet hij het opeens zelf doen.. dat heeft hij nog niet geleerd natuurlijk.. en dan is die methode misschien niet zo aardig. Je kunt ook pick up pick down methode even bekijken
ik zou proberen te beginnen met steeds iets minder fysiek contact op bed tot hij dat alleen kan
dan pas proberen in eigen bed..
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
misschien is dat een wat grote overgang.. hij is lang gewend dat er iemand ...
trouwens no judgement hoor! puur een tip en ik heb een vergelijkbare situatie hier
2 jaar geleden
Wij hebben dit ook ruim 2 maanden gehad. Uiteindelijk wiegde wij hem dan in slaap en dan konden we hem weg leggen als hij sliep.
Nu sinds 1,5 week leggen we hem in bed en gaat gewoon slapen. We waren helemaal verbaasd 😅
Dus het komt ooooit goed 😘