16 Reacties

één jaar geleden

Je kan altijd even de HAP bellen voor advies, daar zijn ze voor!

één jaar geleden

Ik denk dat het wel terecht is dat je je zorgen maakt. Gelukkig heeft hij net nog wat gedronken maar kan zijn dat het te weinig is. Ze halen ook ontzettend veel vocht uit voeding. Ik zou de andere symptomen uit dit lijstje even nagaan en evt de huisarts bellen. En bij de volgens fles wellicht ORS toevoegen. https://www.24baby.nl/baby/gezondheid/uitdroging-baby-kind/

één jaar geleden

Ik zou de hap bellen hoor! Is echt wel lang zonder plasluier

één jaar geleden

Reactie op KSSBJ

Ik denk dat het wel terecht is dat je je zorgen maakt. Gelukkig heeft hij n ...
Mag hij op zijn leeftijd wel ORS? Ik zou bang zijn dan zijn nieren niet zo veel zout aankunnen.

één jaar geleden

Reactie op manon52431

Je kan altijd even de HAP bellen voor advies, daar zijn ze voor!
Ik heb laatst ook gebeld en er werd wel gevraagd naar het drinken en de plasluiers. Je kan best een tijd in de wacht staan in t weekend, dus ik zou gewoon bellen

één jaar geleden

Manoa heeft donderdag prikjes gehad. Sinds donderdag eind van de middag ziek! Wil niet slapen niet eten en niet drinken en huilt alleen! Hier word de fles weggegooid en draait ze haar hoofd weg. Zodra ze nog wel wat drinken is het goed! Maar... Als er al zo lang een droge luier is bellen! Heeft hij ook droge lippen? Bij kleintjes kun je daar al snel aan merken of ze uitdrogen. Onterecht zorgen maken bestaat niet vind ik! Je kan altijd bellen en in overleg kijken en vragen wat je kunt doen. Ik denk dat ze ors voorleggen, maar als hij niet wil drinken is dit er ook lastig in te krijgen.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Mag hij op zijn leeftijd wel ORS? Ik zou bang zijn dan zijn nieren niet zo ...
Je hebt ors speciaal voor baby’s en kinderen

één jaar geleden

Ik kreeg te horen dat hij binnen 12 uur echt wel een goed natte luier moest hebben en anders terug bellen. Misschien dat je inmiddels gebeld hebt. Succes en beterschap 😘

één jaar geleden

Wij hebben gisterochtend de HAP gebeld. Ons kindje ging vrijdag al op tijd naar bed, voelde zich niet helemaal lekker maar verder geen koorts of andere klachten. ‘s Nachts was hij onrustig en zijn mijn partner en ik beiden een paar keer naar hem toe gelopen, de laatste keer om 05:45 uur. Ook nu verder niets vreemds. Tot ik om 7:45 uur hem uit bed wil halen! Schrok me kapot! Hele bed lag vol kots en hij had diarree die zó waterdun was dat dit overal doorheen kwam. Hem vlug uit bed gehaald. Partner heeft alles opgeruimd, ik ons kindje in bad gedaan. Maar hij gedroeg zich erg vreemd. Staarde alleen maar, maakte geen geluid (normaal heeft hij veel te vertellen en maakt meteen oogcontact). Reageerde amper, wilde alleen maar op mijn schoot zitten en voelde ‘zwaar’ aan. We hebben hem meteen zijn beker met water gegeven, waar hij een paar slokken uit dronk. Ook snel uit bad gehaald, maar tijdens het afdrogen vielen zijn ogen steeds dicht, zó eng! Ook de huid op zijn wangen was heel droog. Toen de HAP gebeld. Toen de HAP terugbelde kreeg hij al een fles, die we daarna nog een keer gevuld hebben, zo’n dorst had hij! Uiteindelijk niet naar de HAP toe gehoeven, omdat we pas anderhalf uur later terecht konden en hij zichtbaar opknapte. We hebben hem verder heel veel vloeistof gegeven gisteren en vandaag, licht verteerbaar voedsel (ook elke dag een banaan voor de ontlasting) en gezonde dingen die hij lekker vindt, en gisteren ook ORS. Even goed kijken voor de dosering voor kleine kindjes. Hij was dus echt uitgedroogd, kan blijkbaar zo snel gaan. Inmiddels niet meer. Hij heeft weer plasluiers en redelijk vaste ontlasting, ook kwijlt en snottert hij weer. 🥴 Ook heeft hij zijn praatjes en energie weer terug. Beterschap met je kindje! Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

één jaar geleden

Geeft hij verder over of heeft hij diarree? Inmiddels al een plasluier? Kan bij kleintjes erg snel gaan. Advies is pcm, drinken blijven aanbieden en als hij nog steeds geen plasluier heeft even een dokter te laten beoordelen of hij niet uitgedroogd is. (Ingevallen ogen, huidturgor controleren, vochtige slijmvliezen?, huilen met tranen etc etc). En bij twijfel altijd de HAP bellen. Daar zijn ze voor en zeker bij die kleintjes zullen ze heel laagdrempelig beoordelen😊

één jaar geleden

Reactie op KSSBJ

Je hebt ors speciaal voor baby’s en kinderen
Goed om te weten!

één jaar geleden

UPDATE. We zijn alsnog naar de huisartsenpost geweest. Hij heeft een zware luchtweginfectie en is uitgedroogd.. gek genoeg begon hij daar opeens wél te drinken (na 10 uur niets te hebben gedronken) en dat is reden geweest dat hij nu niet is opgenomen. We moeten hem elk uur wakker maken en drinken aanbieden en de dokter op de hoogte houden.. en hebben antibiotica gekregen voor de ontsteking. 😞

één jaar geleden

Reactie op Mila69

UPDATE. We zijn alsnog naar de huisartsenpost geweest. Hij heeft een zware ...
Wat zielig! Veel sterkte hoor!! Echt probeer zoveel mogelijk te laten drinken. Bij ons sloeg dit om in het rs virus.. veel beterschap ❤️‍🩹

één jaar geleden

Reactie op Mila69

UPDATE. We zijn alsnog naar de huisartsenpost geweest. Hij heeft een zware ...
Jeetje veel sterkte!! Zo machteloos als je kind ziek is 😞

één jaar geleden

Reactie op Mila69

UPDATE. We zijn alsnog naar de huisartsenpost geweest. Hij heeft een zware ...
Wat vreselijk naar, maar goede keuze gemaakt dus. Beter🐑🐑