14 Reacties

2 jaar geleden

Heb dit ook! Nu 6 weken geleden bevallen. Afgelopen week nacontrole gehad en verloskundige gaf aan dat het erbij hoort. Ben ruim 2 liter bloed verloren en hoort daarbij gaf ze aan. Kan nog een flinke tijd aanhouden gaf ze toen aan. Dus heb het maar geaccepteerd dat het voorlopig zo zal zijn.

2 jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Heb dit ook! Nu 6 weken geleden bevallen. Afgelopen week nacontrole gehad e ...
Thanks voor je reactie. Hoort het bij de bevalling of hoort het bij het bloed verliezen. Ik ben niet zoveel bloed verloren. Ik heb ook echt het idee dat ik buitens huis met grote ogen rondloop en reageer op iedere prikkel. Heb nooit drugs gebruikt maar voor mijn gevoel kijk ik wel zo uit mijn ogen buitens huis. Heb jij dit ooj

2 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Thanks voor je reactie. Hoort het bij de bevalling of hoort het bij het blo ...
Hoort bij beide. Sowieso de hele bevalling in het algemeen maar versterkt door het bloedverlies. Maar heb dan weer niet dat ik daar met bijvoorbeeld buiten wandelen al last van heb. Maar 23/10, 24/10 en 31/10 verjaardagen gehad met echt wel 20 man tegelijk in een ruimte en dan ben ik echt binnen een half uur overprikkeld en doodop. Terwijl ik daar normaal nooit last van had. Als ons neefje komt spelen met onze dochter dan kan ik dat na 5-10 niet meer hebben. Dan zijn het 2 wervelstormen door de kamer heen. Dat soort dingen. Moet daar echt van bijkomen zeg maar. Terwijl ik dat voorheen echt niet had. Op die verjaardagen een gesprek voeren lukte niet. Dan heb ik de focus gewoon niet, kan het niet volgen zeg maar. Het uit zich vooral daar in bij mij.

2 jaar geleden

Wat ontzettend fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik herken dit volledig! Kan geen tv programma volgen, laat staan een gesprek voeren😅 het helpt mij ook niet dat het nu eerder donker wordt... Alsof het echt een andere wereld is... Hoop dat dit gevoel snel weg gaat!

2 jaar geleden

Dit is heel herkenbaar. Ik had dit een jaar geleden na het voor het eerst moeder worden. Ik wilde gewoon het huis niet meer uit hierdoor en wilde ook het liefst niet veel mensen tegelijk zien. Heel snel overprikkeld en vermoeid en dan daardoor ook snel geïrriteerd.

2 jaar geleden

Reactie op BBTV

Dit is heel herkenbaar. Ik had dit een jaar geleden na het voor het eerst m ...
Wat vervelend! Ging het vanzelf over?

4 maanden geleden

Ik ben 8 weken geleden bevallen ben benieuwd of het minder bij jullie is geworden. Ik vindt het allemaal heel eng

4 maanden geleden

Reactie op quinta121

Ik ben 8 weken geleden bevallen ben benieuwd of het minder bij jullie is ge ...
Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt best wat maanden last van heb gehad. Het is nog niet helemaal weg. Het heeft echt tijd nodig, iedere maand gaat het een stuk beter. Heel soms heb ik het nu ook wel eens. Mocht het niet minder worden kun je het altijd bespreken met de huisarts. Geef en gun jezelf de tijd en luister goed naar jezelf om op tijd rust te nemen. Het is allemaal niet niks want op je bordje komt nu je moeder bent! Komt allemaal goed, geniet van je kindje

4 maanden geleden

Reactie op quinta121

Ik ben 8 weken geleden bevallen ben benieuwd of het minder bij jullie is ge ...
Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Ik wilde eerlijk gezegd hetzelfde vragen. Bij mij is het na de geboorte van de eerste niet meer over gegaan. Ik kan niet zomaar naar een feestje maar moet wel zeggen dat ik erge bekken instabiliteit heb overgehouden aan de bevalling (sept 21) en nog altijd aan het herstellen ben. Pijn neemt een groot deel van m’n denken in beslag en ook wat schrik voor grotere bijeenkomsten zoals verjaardagen. Ik loop compleet leeg op dat soort bijeenkomsten. Veiligheidshalve ga ik nu dus niet. Nu zwanger van de tweede, m’n pijn is flink minder maar prikkel verwerking blijft lastig en zeker als ik dan meerdere ‘opdrachten’ krijg van het revalidatie team, dan heb ik al genoeg daaraan. Hopelijk heeft iemand anders een beter verhaal of een positieve noot. Ik hoop en denk wel dat de 2e bevalling beter gaat en daarna ruimte is voor het herstel.

4 maanden geleden

Reactie op Catharinax

Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ...
Maar gaat het nu wel een stuk betere want het is alsof ik dronken ben ik kijk ook niet echt goed uit mijn ogen weet jij wat de oorzaak is

4 maanden geleden

Het is alsof ik droom

4 maanden geleden

Had ik ook hoor en is grotendeels weg! Zal altijd wat gevoeliger blijven dan voorheen denk ik

4 maanden geleden

Reactie op quinta121

Maar gaat het nu wel een stuk betere want het is alsof ik dronken ben ik ki ...
Jaaazeker het gaat echt een stuk beter! Nu moet ik wel zeggen dat ik hoog sensitief ben dus ook voor de bevalling had ik 'last' hiervan maar na de bevalling is het heel erg geworden. Maanden na de bevalling hoorde ik ieder blaadje op straat rollen en een supermarkt met mensen, muziek, lichten en producten die op me af kwamen was echt verschrikkelijk. Dit alles lukt gewoon weer! Intussen een 2e kindjes en heb het deze keer niet gehad! Ik denk dat het gewoon te maken heeft met alles wat nieuw is. Weinig slaap, de verantwoordelijkheid, weinig tijd voor jezelf enz. Mocht je er heel veel last van hebben zou ik het even aan de huisarts navragen of bij de verloskundige. Het komt goed! Plan momenten voor jezelf in en vertrouw er op dat het echt goed komt, hoe gek het nu allemaal ook voelt

3 maanden geleden

Ik herken dat ook. Mijn jongste is nu 10 maanden e n ik had heel erg last van prikkkels in het begin. Nu is het gelukkig wel een stuk minder, maar als er teveel tegelijk gebeurt raak ik even flink gestrest