26 Reacties

één jaar geleden

Misschien is het juist dat ze weet dat je dan uiteindelijk komt... En wat als je dr heel even laat huilen? Mijn dochter heeft dit soms ook dan probeer ik het even een aantal minuten te negeren. Ze staat letterlijk rechtop in bed en druk kletsen en praten maar uiteindelijk als ik dan weer kijk op de camera na 5/10min is ze toch gaan slapen.. Als dat niet werkt doe ik de lamp aan check ik de luier. Zeg ik dat het klaar is en we gaan slapen leg ik haar weer recht. En dan zeg ik slaaplekker en dan loop ik weg. Vaak werkt dit wel.

één jaar geleden

Vreemde ogen dwingen zeggen ze dan hé. Vaak zijn kinderen sowieso meer braaf bij andere dan de ouders. Rond deze leeftijd is er sowieso weer wat slaapproblemen te verwachten vanwege alle snelle en noruwe ontwikkelingen weer. Gewoon uitzitten. Gaat vanzelf over, niet te veel focussen op wat niet lukt,aar vooral op wat er wel al lukt

één jaar geleden

Thanks! Het gaat dus ‘gewoon’ over of moeten we hier actief iets in doen? Zou het balen vinden als ze toch gewend raakt aan bij ons in bed liggen. Als het nodig is voor een tijdje, dan helemaal prima. Gelukkig slaapt ze nu ook eindelijk soms door, dat is ook wel echt lekker na 1,5 jaar :)

één jaar geleden

Reactie op Nogrim

Thanks! Het gaat dus ‘gewoon’ over of moeten we hier actief iets in doen? Z ...
Wij hadden dit toen hij 15 maanden was en nu weer. Ik herken inderdaad wat je zegt dat als iemand anders het doet is het prima, dit merkte ik als we gingen logeren bij mn moeder of schoonmoeder.

één jaar geleden

Heeel herkenbaar, wij zitten ook alweer 2/3 weken in de drama. En nu sinds 3 avonden is echt echt bar en boos. We moeten er echt naast zitten tot hij in slaap valt. We zitten ook echt met de handen in het haar. Deze slaapregressie is tot nu toe de heftigste 🤯 Succes mama’s 🙏🏻💪🏻

één jaar geleden

Reactie op Jacqvloenen

Heeel herkenbaar, wij zitten ook alweer 2/3 weken in de drama. En nu sinds ...
Ja, hier precies hetzelfde.. en 's ochtends is ze 10 voor 5 wakker en moeten we er weer naast zitten. 😑 Hoop echt dat dit snel weer voorbij is.. hier duurt het ook al bijna 4 weken.

één jaar geleden

Reactie op Nogrim

Thanks! Het gaat dus ‘gewoon’ over of moeten we hier actief iets in doen? Z ...
Bij ons was het naar bed brengen niet het probleem. Ze werd alleen krijsend wakker in de nacht en echt de enige oplossing was haar tussen ons in te leggen. Wij waren ook bang dat ze eraan gewend zou raken. In totaal heeft het 6 weken geduurd 🫨 maar ze slaapt nu weer lekker in haar eigen bedje 🥰 dus ik denk dat ze vooral geborgenheid zocht..

één jaar geleden

Heel herkenbaar dit, mijn dochter is nu 19 maand en elk slaapje is een drama. Vertel mij alsjeblieft dat dit een fase is….

één jaar geleden

Is het al beter aan het gaan bij jullie? Hier is het nog steeds ellende😭🤯

één jaar geleden

Hier ook al bijna 6 weken drama met naar bed brengen. Zodra we de kamer uitlopen is het gaan staan en krijsen :( Alles al geprobeerd, zitten er gemiddeld 30/45 min naast tot hij eindelijk slaapt

één jaar geleden

Ons zoontje is vandaag 20 maanden, maar het duurt al een aantal weken… met tussenpozen van 2 weken… krijsen met naar bed gaan, heel vroeg wakker.. knuffels uit bed gooien. En stil zodra je op de kamer komt/zit, hopelijk houd het snel op. Ben er nu wel klaar mee na een week of 7…. 😏

één jaar geleden

Bij ons heeft het bijna 6 weken geduurd. Ook krijsen, niet alleen in slaap willen vallen, ernaast moeten blijven zitten, rond 5 uur weer wakker, middagdutje ook krijsen en ernaast moeten blijven zitten. Maar nu sinds 2 dagen val ze weer zelf in slaap... ze is wel nog steeds vroeg wakker, dus ik hoop dat, dat ook weer snel verandert. 🤞

één jaar geleden

Het einde is hier (hopelijk) na 3,5 maand in zicht. 😩 al 2 dagen in zn eigen bedje (wel dat we er eerst naast zitten) maar dat neem ik voor lief. Eindelijk weer een beetje onze avonden terug. 🤩

één jaar geleden

In verband met een verbouwing thuis, brengt mijn vader onze dochter naar bed. Nu al zo’n 5-6 weken. Dit gaat iedere avond goed en zonder gezeur. Als hij een keer niet kan, moeten we het zelf doen en het is direct weer helemaal mis. Onvoorstelbaar (en heel vervelend). Binnenkort gaan we weer naar ons eigen huis en zullen we het dus ook zelf moeten doen. Ik kijk er nog niet echt naar uit…

één jaar geleden

Sorry hoor 😅 maar blij met jullie verhalen! Hier dus hetzelfde, trek het me gauw persoonlijk aan merk ik (‘wat doe ik nou niet niet slim dan?!’) en vooral omdat het bij mama het ergste is….!! Maar goed, weer een fase en als ik de ontwikkeling bij mijn zoontje zie, kan ik het wel begrijpen en lukt t me soms zelfs te glimlachen ☺️ Maar hopelijk snel voorbij, succes allemaal 🤞🫶

één jaar geleden

Wat ben ik blij dit te lezen! Ik word inmiddels na nog maar 2.5 week bijna gillend gek. Elke avond drama bij het aanraken van haar slaapzak. Liggen ho maar, staan en krijsen en non-stop mamaaaa schreeuwen. Nooit eerder gedaan maar het enige wat helpt is naast haar bed op de grond gaan liggen tot ze slaapt en dan zo stil mogelijk de ruimte verlaten. Wat baal je dan als die deur ineens kraakt en je opnieuw kunt beginnen 😅! Nadeel is alleen dat dit gedurende de nacht ook zo’n 4x gebeurt en mevrouw dus niet meer zelf in slaap valt. Met 20 weken zwangerschap is zijn dit wel erg vermoeiende weken en avonden.

één jaar geleden

Vooral dat "mama" roepen de hele tijd breekt mn hart als ik het even probeer te negeren 💔

één jaar geleden

Positief bericht; Hier lijkt het drama ineens voorbij!! 🤞😉 Na twee weken huilen, gillen etc. rond en tijdens slapen, nu -bijna ineens- weer tevreden gaan liggen en doorslapen. Ppffff, heel fijn, hoop voor jullie dezelfde ervaring!! 🫶

één jaar geleden

Reactie op AnneBanne

Positief bericht; Hier lijkt het drama ineens voorbij!! 🤞😉 Na twee weken ...
Zo ineens? Ben je er elke avond naar toe blijven gaan, of heb je laten huilen?

één jaar geleden

Hier nog steeds drama… we overwegen een slaapcoach in te schakelen. Iemand tips hiervoor?