12 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook nachtangsten en die zijn bij hem inderdaad het snelste over als we "niks" doen. Bij hem is het oververmoeidheid. Zeker toen we overgingen naar 1 slaapje heeft hij ze veel gehad.

één jaar geleden

Hier ook met periodes! Heel lastig... Daarom ook niet echt goede tips, maar wel herkenning. Volgens mij kan het ook op deze jonge leeftijd al wel nachtangsten zijn. Vooral als ze nog niet echt goed kunnen praten. Verwerking. Wat de verpleegster van het consultatiebureau een keer adviseerde (maar hier niet echt een optie is) een verzwaarde deken kan nog wel eens helpen.

één jaar geleden

Oh thanks meiden, echt fijn om herkenning te krijgen ook! Ga vanavond niks doen, er alleen naast zitten. Kijken wat er dan gebeurt 😊

één jaar geleden

Volgens mij mag je wel rustig tegen ze praten op zo een moment.. haha ik vind er naast zitten zonder iets kunnen soms wel frustrerend. Kan best lang duren! Sneu!!

één jaar geleden

Reactie op Anouksurf

Volgens mij mag je wel rustig tegen ze praten op zo een moment.. haha ik vi ...
Pff ja, weet ook echt niet of ik dat wel kan hoor. Wil hem direct oppakken en troosten 😅

één jaar geleden

Die van mij schreeuwt het ook opeens uit in de nacht in z’n slaap dus denk eigenlijk hetzelfde..

één jaar geleden

Hier ook best wat ervaring met nachtangst. En het is echt: niets doen, is de snelste manier om het te laten stoppen. Gaat in tegen je moederhart-gevoel maar ik keek dan op mijn telefoon, en liet het Max 2 min duren. Dan ging in er heen, maar meestal was t niet eens meer nodig. 2 minuten lijkt in het echt zóóó lang, maar daadwerkelijk ging t over 2 min. Ik bleef wel altijd staren naar de babyfoon of alles goed ging. Maar die tijd voor mezelf afspreken hielp me met de gedachten na 2 minuten mag ik erheen. En meestal was ie dan weer rustig gaan liggen en aan het slapen.. heeft wel dagen geduurd voordat ik er echt op vertrouwde dat dit de goede keuze was.. want nogmaals, je moederhart schreeuwt heel hard ik moet hem helpen/troosten… succes! Benieuwd of je afgelopen dagen al verschil merkt :-)

één jaar geleden

Hier ook al nachtangsten gehad. Mijn kindje kreeg Montelukast (medicatie), zijn daarmee gestopt en de nachtangsten ook.. bij ons hielp er niks... behalve ssstttt zeggen en vooral niet aanraken en wachten

één jaar geleden

Hier ook als ik m wil tillen word het alleen maar erger

één jaar geleden

Hier ook een periode met nachtangsten. Huilen, ogen dicht, niet wakker te krijgen. Uiteindelijk krijgen we hem wel wakker, maar ik lees net dat dat eigenlijk niet handig is, en beter kan laten. Erg moeilijk. Komen op dit moment ook 4 kiezen door, misschien heeft het daarmee te maken. Vind het erg lastig 😥.

één jaar geleden

Wat fijn om dit te lezen! Onze zoon heeft ook nachtangsten. Gezien hij nu een broertje heeft van 7 weken en we net zijn verhuisd maakte ik me zorgen dat het allemaal te veel voor hem was. Oppakken en een flesje, zingen of een boekje het werkte allemaal averechts, niet eens bij stil gestaan dat niets doen ook een optie is.

één jaar geleden

Hoe gaat het ondertussen met de nachtangsten? Hier nog steeds aanwezig, niet meer iedere nacht gelukkig.