37 Reacties
4 jaar geleden
Ik wilde ook met iets dergelijks beginnen, maar zag bij het CB dat er best veel suiker in zit (6 klontjes per pakje). Dit weerhoudt mij er eigenlijk van.
4 jaar geleden
Hier is suiker aan toegevoegd, dat zou ik niet aan een baby geven. Ik heb nu fijne granenpap gekocht van Olvarit, die heeft geen toegevoegd suiker. Ik ga het morgen voor het eerst geven, met een lepeltje.
4 jaar geleden
Ik heb pyjama papje, maar wrss gaat m'n zoontje dit niet overleven, als ik lees hoe heel veel moeders erop reageren馃ぃ(niet alleen hier trouwens). Ik geef een half pakje in de ochtend en dan zit ie lekker vol en kan die vaak nog even doorslapen.
4 jaar geleden
Ik heb pyjama papje, maar wrss gaat m'n zoontje dit niet overleven, als ik ...
Die van mij is een slechte flessen drinker en eet wel alle fruit, groenten en brood. Melk krijg ik er met moeite 500 ml per dag in flesvoeding opvolgmelk. Ze was prematuur/dysmatuur en geef die kleine stiekemerd ook eens in de zoveel tijd de laatste fles een heel pakje pyjamapapje en mevrouw drinkt dan altijd standaard 200 ml soms een beetje meer soms een beetje minder馃檴馃ぃ
4 jaar geleden
Reactie op Joym24
Lekker toch, er zoveel niet goed. Vroeger kregen ze ook van alles te eten. ...
Nou precies, soms word je er toch niet goed van. Zolang je het niet hele dagen door geeft, bepaalde dingen die " volllllll met suiker" zitten.
4 jaar geleden
Nou precies, soms word je er toch niet goed van. Zolang je het niet hele da ...
Iedereen moet het zelf weten inderdaad. Maar ik word niet goed van alle valse informatie op verpakkingen waarop staat: zonder toegevoegde suikers. En dan ga je kijken en is gewoon een kwart van wat je eet suiker. Ja, als een kind een keer iets lekkers wil en snoept is dat prima, maar een baby vraagt daar toch helemaal niet om, waarom zou je dan zulke hoeveelheden suiker geven. Maar nogmaals, ieder voor zich :-)
4 jaar geleden
Reactie op SKE
Dat is tegenwoordig ook een beetje een probleem aan het worden. Veel kinder ...
Oppassen met dit soort is zeker niet verkeerd ben ik zeker wel mee eens. Maar bedoel ook gewoon zo nu dan iets eten wat iets minder gezond is moet kunnen. Vind ik hoor. En als moeders dat niet willen is dat ook helemaal goed. Ieder zijn eigen keuze. En daar niets mis mee. 馃槈 Gelukkig is niet iedereen hetzelfde haha.
4 jaar geleden
Reactie op SKE
Iedereen moet het zelf weten inderdaad. Maar ik word niet goed van alle val ...
Snap ik zeker. Maar ik word soms niet goed ervan dat (en ik doel hier niet op jou) als ik een keer ergens pyjama papje benoem, dat het dan vaak helemaal slecht word gepraat, want; Dat ga je je baby toch niet geven ????
Als m'n zoontje het lekker vind zo nu en dan, en verder gewoon supergezond eet, dan lijkt het me gewoon prima. Het is namelijk niet zo dat ie in de ochtend pyjama papje krijgt, als lunch frikadel speciaal en pannenkoeken als avondeten 馃ぃ
4 jaar geleden
Wat is eigenlijk de toevoeging van rijstepap/pyjamapap/biscuitpap/etc? Gewoon oprechte vraag trouwens. Zitten daar voedingsstoffen in die ze nodig hebben?
Heb zelf wel rijstebloem in huis en daar zo nu en dan een papfles van gemaakt, in de hoop dat ze dan langer verzadigd zou zijn, maar hier niet het geval...
4 jaar geleden
Ik heb van biobim de rijst en haverpap (is zonder suiker) Bordje was echt zo geen succes, kleine man heeft er geen geduld voor. In de fles gaat het wel goed, alleen maakte het hier geen verschil qua doorslapen dus zijn er weer mee gestopt.
Hier zijn fruit en groentenhap echt favoriet. Brood gaat steeds beter dus voor nu genoeg ander voedsel dan melk. Wellicht weer papfles als hij van 4 naar 3 flessen moet.
4 jaar geleden
Reactie op -Pip-
Wat is eigenlijk de toevoeging van rijstepap/pyjamapap/biscuitpap/etc? Gewo ...
Ik probeerde het om hem beter te laten slapen maar maakte geen verschil haha
4 jaar geleden
Reactie op -Pip-
Wat is eigenlijk de toevoeging van rijstepap/pyjamapap/biscuitpap/etc? Gewo ...
Voor mijn dochter wordt het een oefenhapje, naast de andere hapjes en borstvoeding. Ik ga dus maar een klein beetje maken, dan kan ze ook gezellig met mij mee ontbijten.
4 jaar geleden
Jeetje mensen, ik weet dat er suiker in zit. En ik geef geen "pyjamapapje"馃槵. Die kant en klare voelde voor mij niet goed.
Voor m'n oudste zoon (nu inmiddels 5) heb ik nooit papjes of fijne granen gegeven. Misschien ook omdat hij als baby met gewicht aan de bovenlijn zat. (Nooit wat van gezegd overigens)
Ik was even nieuwsgierig, en ik ben van mening dat af en toe echt helemaal niet erg is. Dat "weinig bewegen" van tegenwoordig, ben je zelf uiteindelijk bij. En als ze eenmaal gaan lopen/rennen, en de lengte in groeien, gaan al die vetjes (bij mijn oudste zoon iig) helemaal weg. Zolang je je kindje goed gezond gevarieerd eten geeft, groeit t hartstikke gezond op. 馃槉